ویژه های خبری

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 821

مصوبات

عنوان :

« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهاد فرمانداری شهرستان ملارد ، موسسه فرهنگی نسیم حیات »

به انضمام گردش کار تصویب

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات نود و هفتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )

به تاریخ بیست و هشتم آبان ماه سال 1393

 خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها : 

 1- آقای حسین بیات رئیس شورا :

1/1- موضوع سد معبر توسط شهرداری در کمیته ای مرکب از کارشناسان شهرداری و آقای دکتر زمانی و اعضای شورا که علاقه مند به شرکت در کمیته هستند بررسی و حل گردد.

2/1- شهرداری نقشه اجرایی پروژه ها را به شورا ارسال نماید.

2- خانم معصومه بیات عضو شورا :

1/2- در مورد سدمعبر در چند نقطه از شهر از جمله پارک شیوا ، حاشیه پاساژ گلها و خیابان امام خمینی (ره) همچنان مشکل وجود دارد ، با توجه به نارضایتی شهروندان و کسبه و نیز مکاتبات فرمانداری ، شهرداری بنا به وظایف ذاتی خود مبنی بر ساماندهی و جمع آوری عوامل سدمعبر بایستی در اسرع وقت تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

3- آقای محمد خلج عضو شورا :

1/3- اکثر دست فروشانی که سدمعبر ایجاد می کنند از اهالی ملارد نیستند ، ضروری است شهرداری با این دسته برخورد جدی تری معمول دارد. 

2/3- در خیابانهای دکتر حسابی و خیابان پرنیان سدمعبر توسط وانت بارهای میوه فروش شدیدتر است ، شهرداری برای حل مشکل اقدام نماید.

4- آقای سیدعلی مرزانی عضو  شورا :

1/4- در تخصیص بنزین خودروهایی که توسط شهرداری برای مقابله با سدمعبر مأمور می گردند برای افزایش سهمیه تجدیدنظر شود.

2/4- در خیابان امام (ره) و چهارراه آزادگان در یک هفته اخیر وضعیت رفع سدمعبر بهتر شده است.

3/4- در برخورد با سدمعبریها تبعیض صورت نگیرد.

4/4- شهرداری از نحوه همکاری دادستان در برخورد با کسانیکه در سدمعبر برق غیرمجاز استفاده می کنند  با نصب بنر تشکر نماید.

5- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :

1/5- اصل برخورد با سدمعبریها قابل قبول است ، لیکن با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود.

6- آقای عوض عشایرپور عضو شورا :

1/6- قهوه خانه سنتی واقع در پارک امام (ره) در ماه محرم از موسیقی غیرمجاز استفاده و برای ساکنین ایجاد مزاحمت می کند. تدابیری برای رفع مشکل اندیشیده شود.

2/6- شهرداری در ساماندهی و انتقال ایستگاه ها به علت نارضایتی ساکنین محل تسریع نماید.

3/6- انتهای بلوار راغب نیاز به لکه گیری و آسفالت دارد. همچنین حاشیه سازی نیاز است ، شهرداری اقدام نماید.

4/6- مکان برگزاری هفته بازارها نابسامان است و وضعیت نامطلوبی دارد ، شهرداری برای رفع مشکل اقدام نماید.

7- آقای علی اکبر خراسانی شهردار ملارد :

1/7-یک هفته است که شهرداری تا ساعت 9 شب و هم اکنون نیز تا 30/12 شی با عاملین سدمعبر برخورد دارد و از نیوری انتظامی نیز کمک گرفته شده است.

2/7- بیشتر عاملین سدمعبر ملاردی نیستند.زمینهای داخل شهر در حال شناسایی برای ساماندهی دستفروشان است. 

4/7- فیلم روند اجرای پروژه های عمرانی سال 93 توسط شهردار به شورا ارائه و برای اعضاء شورا نمایش داده شد.

5/7- کار مطالعاتی پروژه ها قبل از اجراء انجام می پذیرد.

ـ توافقات انجام گرفته پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :

·         1- شهرداری نقشه های اجرایی پروژه های سال 93 را به شورا ارسال نماید.

·     2- شهرداری با تشکیل کمیته ای مرکب از اعضای داوطلب شورا ، آقای دکتر سیدکاظم زمانی و کارشناسان شهرداری نسبت به بررسی و ساماندهی دستفروشها و برخورد قانونی همراه با ساماندهی اقدام نماید.

·         3- شهرداری نسبت به ساماندهی و انتقال ایستگاه اتوبوس به لحاظ کاستن از نارضایتی اهالی اقدام نماید.

ـ مصوبات جلسه :

1- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5949/1/5800 مورخ 8/8/93 در مورد تأمین مبلغ دویست میلیون ريال و تخصیص به فرمانداری برای پرداخت پاداش شش ماهه دوم سال 1392 و شش ماهه اول سال جاری 93 تعداد شش نفر از اعضاء کمتر انطباق در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت ، بنابراین به شهرداری اجازه  داده می شود نسبت به تنظیم لایحه ضمن مشخص نمودن ماده و ردیف اعتباری اقدام و به شورا ارسال تا مجدداً مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 13 رأی )

2- نامه شهرداری به شماره 10988/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 مبنی بر مساعدت مالی برای خرید جوایز همایش پیاده روی تا سقف مبلغ 000/000/100 ريال از محل اعتبارات ماده 16 ردیف 416609 وظیفه خدمات شهری  در جلسه مطرح و مقرر گردید به شهرداری عودت تا مبلغ ريالی کل هزینه های انجام شده پیرامون موضوع مذکور را به صورت کتبی به شورا اعلام تا تصمیم گیری نهایی میسر گردد. ( با 13 رأی )

 3- نامه شهرداری به شماره 11277/ش م ص/93 مورخ 27/8/93 درخصوص ملک آقای میثم صمدی نیا واقع در ملارد ، خیابان دهقانپور ، خیابان شهید شمالی ، قطعه دوم شرقی به مساحت 55 مترمربع که به طور کلی در طرح خیابان قرار گرفته و بنابر توافق با مالک به استناد بند یک صورتجلسه مورخ 2/5/93 ) مقرر گردید به ازای هر مترمربع مبلغ 000/000/65 ريال معادل (ششصد و پنجاه هزار تومان ) پرداخت  گردد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید. ( با 11 رأی ) ، مخالفین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی

4- نامه شهرداری به شماره 2728/د/93 مورخ 13/6/93 درخصوص مشخصات فنی و برآورد پروژه های سازمان پارکها و فضای سبز شامل پروژه های ذیل :

1-حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه پیشنهادی000/000/000/6ریال

2-احداث گلخانه مکانیزه و خریدادوات و لوازم برای گلخانه ها با بودجه پیشنهادی 000/000/000/3ریال

3-بازسازی میادین ،پارکها و بلوار های سطح شهر با هزینه برق فضای سبز با بودجه پیشنهادی000/000/000/3 ریال

4- طرح مطالعاتی پارک جنگلی 50 هکتاری  با بودجه پیشنهادی 000/000/500 ریال

5-احداث پارک 14 هکتاری (بانوان) با بودجه پیشنهادی 000/000/000/5 ریال

6- خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و نگهداری تاسیسات فضای سبز با بودجه پیشنهادی 000/000/000/4ریال

ضمناً اضافه می نماید در مورد ردیف چهارم سازمان مذکور با همکاری و مساعدت اداره منابع طبیعی با احتساب کسورات قرارداد طرح مطالعاتی را با هزینه 000/000/200 ریال انجام داده و ما بقی به مبلغ 000/000/300 ریالدر مرمت و بازسازی پارک امام(ره) مورد هزینه قرار گیرد و به استناد ماده 19 آئین نامه مالی به سازمان فوقواگذار گردد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید. ( با 13 رأی )

« گردش کار تصویب »

تعداد 7 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و  در نود و هفتمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 28/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 1 فقره به کمیسیون فرهنگی ارجاع و 3 فقره به شهرداری ارجاعتا لایحه تنظیم و همچنین کل هزینه نهایی را در لایحه برای خرید جوایز همایش پیاده روی اعلام و 1 فقره نیز  به خانم مشعشعی نماینده شورا در سازمان آتش نشانی ارجاع گردیده تا اعلام نظر نماید.

 عنوان :

« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ،گزارش ناظر و مشاور فنی شورا  »

به انضمام گردش کار تصویب

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات نود و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )

به تاریخ بیست و ششم آبان ماه سال 1393

خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها : 

 1- آقای حسین بیات رئیس شورا :

1/1- بیان اهداف دعوت از مسئولین به جلسه شورا : استفاده از نظرات کارشناسی آنان برای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان 

2/1- برای احداث ساختمان جدید کمیته امداد مجوز احداث از شهرداری لازم است.

3/1- کمیته امداد توافق با شهرداری در رابطه با تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری رابه شورا ارائه نماید.

4/1-جلسات رسمی شورا در روزهای دوشنبه ساعت 30/8 صبح و در روزهای چهارشنبه ساعت 13شروع می گردد. 

 2- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :

1/2- تعدادی از نیازمندان قبل از مراجعه به کمیته امداد به شورا مراجعه می نمایند ، فلذا هماهنگی کمیته با شورا ضروری به نظر می رسد.

2/2- در مورد وام خود اشتغالی و غیره کمیته امداد تلاش بیشتری مبذول تا نیازمندان واقعی بهره مند شود.

3/2- اقدامات کمیته در مورد زنان بدسرپرست بیان گردد.

4/2- در مورد تکریم ارباب رجوع تلاش بیشتری مبذول شود.

5/2- کمیته امداد یک نفر به عنوان رابط به شورا معرفی نماید.

6/2- کمیته امداد برای مشارکتهای مردمی برنامه خاصی دارد بیان نماید.

3- خانم معصومه بیات عضو شورا :

1/3- درخصوص نحوه واگذاری زمین برای استقرار کمیته امداد حضرت امام (ره) پس از انعقاد قرارداد واگذاریبا توجه به 6 ماده 55 قانون شهرداری ، طی صورتجلسه ای با تعیین حدود اربعه ، زمین تحویل گردد.

2/3- کمیته امداد حضرت امام (ره) می بایستی برنامه مدونی جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش طی پروسه زمانی خاص دانسته باشد تا افراد ضمن حفظ عزت نفس به مرور توانمند و از پوشش حمایتی کمیته خارج شوندتا جای خود را به سایر افراد نیازمند بدهند و البته به جز افراد بیمار و از کار افتاده که نیازمند حمایت دائم هستند.

4- آقای حاجعلی بحری عضو  شورا :

1/4- کمیته امداد در انتخاب مشاور دقت نماید از افراد مجرب باتدبیر استفاده نماید.

2/4- دو خیریه فعال در شهر هست ، لازم است کمیته امداد بر کار خیریه ها اشراف داشته باشد.

3/4- به افراد نیازمند معرفی شده از سوی شورا توقع هست توجه ویژه ای مبذول گردد.

4/4- از 700 نفر مراجعه کننده کمیته به تعداد 200 نفر پاسخ مثبت داده است. ارتقاء سطح خدمات دهیبه نیازمندان مورد تأکید و انتظار است.

5/4- تکریم ارباب رجوع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

5- آقای زند رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) :

1/5- شهرداری در نصب صندوقهای جمع آوری کمک های مردمی در معابر شهر با کمیته همکاری نمایدتا به مبلمان صدمه وارد نشود.

2/5- رئیس کمیته توضیحاتی را در مورد درآمدهای کمیته به اعضاء شورا ارائه نمود.

3/5- طرح اکرام طرح موفقی بوده است.

4/5- در بخش تأمین اعتبار هزینه تا 3% از بودجه دولت تأمین می گردد.

5/5- در موضوع توانمندسازی خانواده ها اطاق فکر داریم و از نظرات آنان استفاده می گردد.

6/5- تعداد خانوارهای زندانیان شهر ملارد با بعضی از استانها برابری می کند.

7/5- شهر ملارد از نظر آسیب های اجتماعی شرایط ویژه دارد.

8/5- پوشش های کمیته دو نوع است : دائمی و موقتی

9/5- وام کارگشایی تا سقف دو میلیون تومان است.

10/5- وام اشتغال تا سقف بیست میلیون تومان میباشد که قسمتی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از بانکها تأمین میگردد.

11/5- رئیس کمیته امداد ، آقای بیک محمدی را به عنوان رابط کمیته امداد با شورا ، معرفی نمودند.

12/5- نامه های معرفی نیازمندان توسط شورا به صورت رسمی به کمیته ارسال گردد. نتیجه اقدام کتباً به شورااعلام می گردد.

13/5- کمیته به زنان بدسرپرست پس از تشکیل پرونده قضایی در دادگاه و تأیید بدسرپرستی خدمات موقتارائه می نماید.

14/5- به افغانی های مقیم ایران کمیته نمی تواند خدمات بدهد و به عهده هلال احمر است تا درصورت لزوم و احراز شرایط خدماتی ارائه دهد.

15/5- افرادیکه قصد دریافت خدمات از کمیته دارند ، لزوماً می بایستی دارای کارت ملی و شناسنامه باشند.

 ـ توافقات انجام گرفته با کمیته امداد پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :

 1- کمیته امداد توافق با شهرداری را در مورد تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری              به شورا ارائه نماید.

2- آقای بیک محمدی به عنوان رابط کمیته امداد با شورا معرفی و موافقت گردید.

3- شورای اسلامی نیازمند با شرایط ویژه را به صورت رسمی به کمیته معرفی و کمیته نیز موظف گردیدنتیجه اقدام را به صورت کتبی به شورا ارسال دارد.

   4- در مورد تکریم ارباب رجوع از سوی کمیته امداد تلاش لازم مبذول گردد.

   5- کمیته امداد برای احداث ساختمان اداری پیگیری اداری خود را مبذول دارد.

ـ مصوبات جلسه :

1- گزارش مثبوت به شماره 1372/56 مورخ 4/8/93 ناظر و مشاور فنی شورا منضم به لیست پروژه های عمرانی  سالهای 92 و 93 و میزان اعتبارات استانی ، در جلسه مطرح و تصویب گردید تا توضیحات لازم در مورد نقصهای اعلام شده در بندهای یکم ، سوم و چهارم گزارش از شهرداری خواسته شود (تصویر گزارش پیوست می باشد) بنابراین شهرداری را مکلف می نماید نسبت به مراتب اقدام و نتیجه را کتباً به این شورا ارسال دارد. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم نرگس مشعشعی  

2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5945/1/5800 مورخ 8/8/93 درخصوص رفع ابهام واردهبه بندهای شماره 6 و 9 صورتجلسه 88 شورا در جلسه مطرح و به شرح :

1/2- بند نهم صورتجلسه به دلیل مستند نبودن ابهام وارده ، شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد.

2/2- بند ششم : فرمانداری محترم تصویری از تبصره 4 ذیل ماده 71 قانون شوراهای اسلامی را به این شورا ارسال تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 9 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، سیدکاظم زمانی ، علیرضا جمور و حانم معصومه بیات (علت مخالفت : مطابق ماده 71 وظایف شورای شهر با استناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذیحساب یا قائم مقام آنان که مورد تأیید شورای شهر باشند برسد ، صرفاً در بند 14 قانون تشکیلات شوراها و تبصره ذیل آن درخصوص تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید ، فروش ، مقاطعه ، اجاره و استیجاره که به نام شهر و شهرداری صورت می پذیرد با درنظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آئین نامه مالی و شهرداری ، شورا می تواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آئین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید. در نتیجه قانونگذار به نحو حصری فقط در بند 14 و تبصره ذیل آن اختیار تعیین رقم را به شورا داده است و مفهوم مخالف آن این است که در سایر موارد اختیار با شهردار و تصویب با شورا است. ) 

3- نامه شهرداری به شماره 10865/ش م ص/93 مورخ 27/8/93 درخصوص تمدید قرارداد اجاره به شماره 29942/187 مورخ 20/9/92 فی مابین شهرداری ملارد و آقای احمد زارع بنادکوکی جهت استقرار شورای اسلامی شهرستان ملارد از تاریخ 19/8/93 لغایت 19/2/94 به مدت شش ماه با همان شرایط مندرج در قرارداد با اجاره ماهیانه به مبلغ 000/350/10 ريال از محل ماده 4 ردیف 204401 خدمات قراردادی در جلسه مطرح و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی

4- پیشنهاد آقای سیدلر عضو شورای اسلامی شهر ملارد مثبوت به شماره 1606/81 مورخ 18/8/93 در دبیرخانه شورای اسلامی مبنی بر صدور مجوز مکان تجاری در مدارس برای درآمدزایی جهت رفع مشکلات مالی مدارسدر جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا در مورد تغییر کاربری و صدور مجوز احداث بنا برابر مقررات شهرسازی پس از نیازسنجی و درخواست اداره آموزش و پرورش از شهرداری ، از سوی شهرداری اقدام گردد.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی

5- نامه شهرداری به شماره 10962/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص عدم پشتوانه قضایی احکام وابلاغ های صادره از کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها در جلسه مطرح و تصویب گردید تا شهرداریاز دادستان محترم ملارد جهت حضور در جلسه کمیسیون مذکور دعوت نماید. ( با 13 رأی )

6- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 6280/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 90 و تقاضای رفع ابهام از بندهای 7 ، 11 ، 9 و 12 صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و

1/6- در مورد بندهای هفتم و یازدهم شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر اصلاح ردیف اعتبار اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور

2/6- در مورد بند نهم صورتجلسه شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر تخصیص ردیف اعتباری اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور

3/6- درخصوص بند دوازدهم صورتجلسه شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد. ضمناً به شهرداری متذکر می گردد قبل از اتمام وقت قرارداد نسبت به طی مراحل قانونی برای قرارداد بعدی در زمان لازم اقدام تا مشکلات بعدی بروز ننماید. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج و سیدمهدی سیدلر و خانمها معصومه بیاتو الهه حیات بینی ( علت مخالفت : ایراد فرمانداری مبنی بر واگذاری مزایده عمومی وارد و شهرداری بایستی نسبت به تأمین نظر فرمانداری محترم اقدام نماید.) ، غایب : آقای داور حضرت پور

7- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و با توجه به ارجاع به کمیسیونبرنامه و بودجه هنوز مصوب نگردیده ، لذا ایراد ابهام توسط فرمانداری موضوعیت ندارد. .( با 12 رأی ) ،غایب : آقای داور حضرت پور

8- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و شورا اصرار بر اجرایمصوبه دارد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور

9- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا به شماره 1105/32 مورخ 19/7/93 مبنی بر انتخاب احدی از جامعه حسابرسان رسمی از سوی شورا و معرفی به شهرداری جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری در اجرای بند 16 صورتجلسه 89 در جلسه مطرح و با عنایت به اعلام انصراف موسسه حسابرسی هوشیار ممیزدر جلسه حاضر مورد تصویب قرار گرفت تا شرکت سامان اندیشان یکتا جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری به شهرداری معرفی گردد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، علیرضا جمور ومحبوب اکبری و خانم نرگس مشعشعی( علت مخالفت : 1- با توجه به اینکه موسسه حسابرسی سامان اندیشان یکتا حسابرسی سال 91 و 92 را برعهده داشته ، بهتر بود سال 93 حسابرس جدیدی معرفی می شد ، علاوه بر آن این موسسه در سال گذشته قرارداد 80 روزه را جهت حسابرسی سال 91 در مدت 5 ماه انجام داده است. 2- انتخاب حسابرس شورا با فراخوان عمومی انجام و تأیید و تأکید بر آن حسابرسان به صورت متوالی برای چند سالانتخاب نشوند که این مقوله مورد توجه قرار نگرفت) ، غایب : آقای داور حضرت پور

« گردش کار تصویب »

تعداد 12 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت ودر نود و ششمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 26/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 2 فقره جهت رفع ابهام و ادای توضیحات به شهرداری ارجاع و تعداد 2 فقره در جلسه جهت اعضای شورا قرائت و تعداد 1 فقره عدم موضوعیت ابهام فرمانداری تشخیصو 2 فقره ابهام فرمانداری اصرار بر مصوبه شورا تأکید گردید./

 عنوان :

« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ، فرمانده ناحیه بسیج ملارد ، گزارش ناظر و مشاور فنی شورا ، نامه شرکت پالارکومه ، نامه پلیس راهور ملارد و نامه شورای اسلامی استان تهران  »

به انضمام گردش کار تصویب

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات نود و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )

به تاریخ بیست و یکم آبان ماه سال 1393

 خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها : 

 1- آقای حسین بیات رئیس شورا :

1/1- تأکید به شهردار برای تحویل زمین اداره ثبت اسناد و املاک

2/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اطلاع رسانی سامانه پیامکی شورای شهر

3/1- تأکید به شهردار برای کنترل مضاعف و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

4/1- تأکید به شهردار برای ارسال روزانه گزارش عملکرد واحدهای کنترل و نظارت و رفع سد معبر به شورا

5/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اجرایی نمودن مصوبات شورا

6/1- تأکید به شهردار برای اقدام در جهت حفظ آرامش در مدیریت ها برای جلوگیری از بی انگیزگی

7/1- تشکر از شهردار به لحاظ تلاش برای ارتقاء سطح خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی

8/1- تأکید به شهردار برای تهیه و ارائه گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه های عمرانی

9/1- یادآوری به اعضاء شورا به منظور شرکت در مراسم سالگرد شهدای اقتدار

10/1- تأکید به شهردار برای تهیه لیست معابر و ارسال به شورا به منظور اولویت بندی در انجام کارهای عمرانی (لکه گیری و آسفالت )

11/1- تأکید به شهردار برای انجام هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط در امور عمرانی به عنوان رئیس کمیته حفاری

12/4- تأکید به شهردار برای تسریع در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورای شهر ملارد

 2- آقای عوض عشایرپور نایب رئیس شورا :

1/2- تأکید به شهردار برای اجرایی نمودن توافق به عمل آمده جهت صدور پاسخ استعلام های گاز متقاضیان 

2/2- تأکید به شهردار برای ضابطه مند نمودن نحوه محاسبه جریمه جهت تجاریها و پارکینگ ها

3/2- تأکید به شهردار برای تسریع در لکه گیری معابر به لحاظ فرارسیدن فصل سرما خصوصاً خیابان شریفیتدابیر لازم اندیشیده شود.

4/2- تأکید به شهردار برای دقت لازم و در نظر گرفتن مسائل فنی در لکه گیری و آسفالت معابر ، تسریع در اتمام پروژه خیابان مطهری

 3- آقای علی رضا جمور عضو شورا :

1/3- تأکید به شهردار برای رسیدگی سریع به تقاضای شهروندان که از طریق سامانه شهرداری مشکلات رابیان میدارند.

2/3- در عملکرد کمیسیون ماده صد نگرانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث ساختمان مورد توجهقرار گیرد.

3/3- در اجرای آسفالت خیابان شمشاد تأخیر ایجاد شده جبران شود.

4/3- رفع مشکل عدم امنیت پارکها و جمع آوری اراذل و اوباش با تعامل نیروی انتظامی

5/3- در اجرای پروژه های معابر (آسفالت) هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط خدمات رسان انجام تا از  کنده کاری و دوباره کاری جلوگیری شود.

6/3- تشکر از شهردار به لحاظ عملکرد مناسب در خدمات رسانی به شهروندان

4- آقای دکتر سیدکاظم زمانی عضو  شورا :

1/4- تقاضا از شهردار برای ادای توضیح لازم در مورد اقدامات صورت گرفته برای احداث بیمارستان ملارد و همچنین ارائه توضیح در رابطه با شهرک اداری و زمان اجرای آن 

5- آقای حاجعلی بحری عضو  شورا :

1/5- تشکر از شهردار به لحاظ اقدامات صورت گرفته در موضوع تکریم ارباب رجوع و اتوبوسرانی

2/5- تأکید به شهردار برای توجه لازم به زیباسازی شهر ، استفاده از شیوه های نوین در زیباسازی شهر ، جمع آوری دام فروش ها متفرقه ، توجه به خانه های فرهنگ برابر مصوبات شورا

3/5/- ساماندهی در جهت نظافت و زیباسازی در شهرک چمران و سه بانده مارلیک

4/5- توجه به میزان کارآیی نیروها در موضوع پرداخت اضافه کاری ساعتی 

 6- خانم الهه حیات بینی منشی شورا :

1/6- تأکید به شهردار برای رعایت و اولویت بندی پروژه های عمرانی

2/6- تسریع در پیگیری در جهت انتقال املاک سهم شهرداری به نام شهرداری توسط آقای مهندس ترقی

3/6- کارهای اجرایی امور عمرانی در محله ایثارگران نیمه تمام مانده شهرداری تلاش نماید با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی پروژه های نیمه تمام را تکمیل نماید.

4/6- شهردار تلاش نماید تنش ها در بدنه شهرداری به حداقل برسد تا انگیزه کارکنان بالا برود.

5/6- پیمانکار در بدو شروع به کار توجیه شوند کار را نیمه کاره رها نکنند.

6/6- ضریب های محاسبه تخلف ساختمانی ماده صد ضابطه مند گردد.

7- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :

1/7- تأکید به شهردار برای تعیین تکلیف ادارات تأمین اجتماعی و ثبت اسناد و املاک در موضوع تخصیص زمین در شهرک اداری

2/7- رسیدگی به موضوع جمع آوری آبهای سطحی در محله سرآسیاب ملارد

3/7- پیمانکار جمع آوری ضایعات سازمان پسماند دارای شکایاتی بود که ضایعات مناسبی ندارد ، برای رفع مشکل پیگیری لازم صورت گیرد.

4/7- موضوع تعیین حوزه حریم شهر در بخشداری مرکزی مطرح گردید ، با توجه به آمادگی بخشداری طیجلسه ای پیگیری و اقدام گردد.

5/7- عدم دخالت شورا در جابجایی نیروها و تأکید بر استقلال شهردار در تغییر مدیران شهرداری و همچنین تأکید بر استقلال عضو شورا به عنوان نماینده شورای سازمان طبق وظایف و اختیارات قانونی

 8- آقای محبوب اکبری عضو شورا :

1/8- تأکید به شهردار برای نظارت دقیق و توجه لازم به مسائل فنی در آسفالت کوچه ها و موضوع زیرسازی(در کوچه گل افروز مورد توجه قرار نگرفته )

2/8- جدول گذاری معابر هم زمان با کفپوش اجرا تا با آسیب های احتمالی به جداول مواجه نشود.

9- آقای سیدعلی مرزانی عضو شورا :

1/9- در موضوع رفاه کارکنان (وام) سازمانهای وابسته نیز مورد توجه قرار گیرند.

2/9- جداول و سایر فعالیت های عمرانی خیابان دکتر حسابی مورد توجه قرار گیرد و طبق مصوبه شورای محترم مبنی بر همسطح سازی پیاده روهای سطح شهر درخواست همزمان بودن این فعالیت ها باشد.

3/9- در سمت خیابان شریفی آب در سطح خیابان جاری شده رفع مشکل شود.

10- خانم معصومه بیات عضو شورا :

1/10- تأکید به شهردار برای ساماندهی اماکن عرضه دام زنده

2/10- در اجرای پروژه های عمرانی معابر هماهنگی لازم با ادارات مرتبط به ویژه ادارت خدمات رسان صورت گیرد.

3/10- امنیت پارکها را شهرداری در مفاد قرارداد با پیمانکار بعنوان تعهدات پیمانکار لحاظ و تأمین نماید.

11- آقای مهندس خراسانی شهردار ملارد :

1/11- تشکر از اعضای شورای اسلامی به لحاظ همدلی و توجه لازم به مسائل شهر و شهروندان

2/11- جابجایی ها در مدیرت امری اجتناب ناپذیر است. لکن توانمندی ها مورد توجه است.

3/11- با نمایندگان شورا در سازمانها در مسائل مختلف هماهنگی لازم وجود دارد.

4/11- با تلاش شهرداری تراکم ها افزایش یافته و در ساخت و سازها استحکام بنا مورد توجه است. شخصاًجمعه ها از محلات و مناطق مختلف برای کنترل ساخت و سازها بازدید دارم.

5/11- در موضوع سد معبر مشکلاتی هست شهرداری تلاش دارد با همکاری نیروی انتظامی حل نماید برای احداث بیمارستان مبلغ سه میلیارد تومان در ماده 180 تخصیص یافته که شهرداری پیگیری لازم را در دستور کار قرار داده است.

6/11- صورتجلسات واگذاری زمین به ادارات در سایت اداری آماده شده تا طی جلسه ای با حضور شورا و مسئولین اعطاء شود.

7-11- تقاضا نمودند برای حل موضوع تحویل زمین به ثبت اسناد راهکار ارائه نمایند.

8/11- برای پاسخ استعلام های گاز آئین نامه داخلی تنظیم گردیده که به شورا ارسال می گردد.

9/11- شهرداری برای ساماندهی عرضه دام دو نقطه را مکان یابی نموده است.

10/11- نظافت و ساماندهی شهرک چمران در اولویت قرار گرفته و در دست اقدام است.

11/11- اولویت بندی پروژه های عمرانی بر مبنای بودجه مصوب تعیین می گردد.

12/11- با تأمین اجتماعی مقدمات توافق نهایی انجام گرفته است.

13/11- برای احداث فرهنگسرا پانصد میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

14/11- با توجه به اهمیت حساسیت امنیت پارکها لزوماً باید نیروی انتظامی ورود نماید ، اما از این پس در متن قراردادها نیز درج خواهد شد.

15/11- در مورد رفاه کارکنان شهرداری (وام) پس از نهایی شدن به سازمان ها نیز ابلاغ می گردد.

16/11- در مورد پروژه های عمرانی در معابر هماهنگی لازم با ادارات ذیربط وجود دارد ، اما بعضاً ادارات به تعهدات خود عمل نمی کنند.

17/11- در خیابان رسول اکرم (ص) کفسازی نهرها در دستور کار قرار گرفته است.

18/11- تکمیل کار ساختمان شورا زمان بندی انجام و نتیجه به شورا اعلام خواهد شد.

19/11- معبر ایثارگران در حال پیگیری است ، بعضی از توافقات صورت نگرفته و علت آن واقع بودن در کاربری باغات است.

ـ توافقات انجام گرفته با شهردار پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :

1- ارسال گزارش روزانه توسط شهرداری از عملکرد واحدهای رفع سدمعبر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز به شورا

2- تهیه و ارسال گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه کرد آن به شورا توسط شهرداری

3- شهرداری در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورا تسریع لازم به عمل آورد.

4- با عنایت به بند «ب» ماده 4 آئین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مؤسساتی که خدمات آنها در داخل محدوده شهرها مستلزم حفاری معابر و احداث تأسیسات می باشد ، شهردار به عنوان رئیس کمیته حفاری شهر در اجرای پروژه های عمرانی با ادارات ذیربط هماهنگی لازم معمول تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

5- شهرداری در جهت ساماندهی محلهای عرضه دام با هماهنگی ادارات مرتبط اقدام نماید.

6- شهرداری در تحویل زمین سایت اداری در موضوع ثبت اسناد و املاک تعیین تکلیف نماید.

·7- شهرداری برای تعیین حوزه حریم شهر ضمن هماهنگی با بخشداری مرکزی تسریع لازم به عمل آورد.

8- پیگیری کتبی مصوبات و نامه های شورای اسلامی شهر که به شهرداری ارسال گردیده توسط رئیس شورا و اقدام توسط شهرداری ارسال پاسخ طی یک هفته پس از وصول نامه

مصوبات جلسه :

1- نامه فرمانده بسیج ناحیه ملارد به شماره 000527/1/321/523/زم مورخ 23/6/93 درخصوص توافقاتبه عمل آمده فی مابین سپاه و شورا و شهرداری در مورد پایگاه مقاومت بسیج شهید عقیلی ملارد بندهای 3 و 5 توافق نامه پیوستی به شماره 7154/321/523/زم مورخ 20/6/90 به شرح :

1/1- بند سوم : مقرر گردید شهرداری نسبت به واریز ماهیانه مبلغ 000/500/6 ريال هزینه اجاره بهاء تجاریهای پایگاه که تخریب می شود و تا بهره برداری از واحدهای تجاری معوض که پس از ساخت در بلوار بسیج به حساب پایگاه مذکور اقدام نماید.

2/1- بند پنجم : مقرر گردید شهرداری نسبت به احداث بنا به متراژ 90 مترمربع در 3 واحد 30 متری تجاری با کلیه امکانات و استحکام مورد تأیید مهندس سپاه در زمین مذکور اقدام و همزمان با افتتاح ساختمان پایگاه به بهره برداری برسد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با شهرداری برای تسریع در اقدام مکاتبه لازم صورت گیرد. ( با 13 رأی )  

2- نامه شهرداری به شماره 10318/د/93 مورخ 27/7/93 درخصوص قطعه زمینی به مساحت 120 مترمربع با قولنامه عادی هیئت مکتب الشهداء واقع در ملارد ، خیابان شهید علیرضا دهقانپور ، کوچه ولیعصر ، ابتدای 25 متری ایثارگران و اعلام نظر معاونت فنی عمرانی مبنی بر فاقد نقشه دقیق از ملک فوق الذکر با استناد تبصره 5 ماده 96 مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفته و تقاضای طرح مجدد در جلسه رسمی شورا دارد ، در جلسه مطرح و با توجه به مذاکره انجام شده با شهردار مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با شرایط مساوی کارشناسی شده زمین معوض معرفی تا مجدداً در جلسه شورا مطرح و اتخاذ تصمیم شود. ( با 13 رأی )

3- نامه شهرداری به شماره 10220/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص خط کشی محوری و عابر پیادهبا تخصیص مبلغ 000/000/500/7 ريال از محل اعتبارات عمرانی پیش بینی نشده و اجرای فاز اول آن با اعتباریبه مبلغ 000/000/500/1 ريال مستند به مفاد ماده 23 و تبصره ذیل ماده 26 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8/12/89 مجلس شورای اسلامی ، موضوع واریز 60% از وجوه حاصل از درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی داخل محدوده شهرها به حساب شهرداری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت تا ضمن تنظیم لایحه جدید با ذکر دلایل کافی برای ترک تشریفات به مبلغ 000/000/500/1 ريال و تعیین نقاط موردنظر مراتب را به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 13 رأی )

4- نامه فرمانداری شهرستان ملارد به شماره 5990/1/5800 مورخ 10/8/93 موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی به مساحت 55 مترمربع واقع در ملارد قدیم ، خیابان شهدا با کاربری فضای سبز مستند به جوابیه ارسالی در پاسخبه بند 5 مصوبه شماره 79 در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت و شهرداریبا استناد به تبصره 2 ذیل ماده 5 لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی ، عمرانی و نظامی دولت ، لایحه جدید تنظیم و به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مورد بررسی و  اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 13 رأی )

5- پیشنهاد اعضاء شورا مثبوت به شماره 1504/56 مورخ 11/8/93 درخصوص تقاضای اهالی ایثارگران ملارد برای بازگشایی معبر و چگونگی استخدام و بکارگیری فرزندان نیروهای شهرداری بعد از بازنشستگی در جلسه مطرح و بند اول طرح مذکور مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت قانون نوسازی نسبت به مورداقدام نماید. ( با 13 رأی )

6- نامه شهرداری به شماره 10948/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص تخصیص یک قطعه زمین به منظور استقرار اداره اطلاعات شهرستان ملارد با لحاظ نمودن تبصره 6 ماده 55 قانون شهرداریها از توافقات زمینهای مهندس ترقی به متراژ 7000 مترمربع واقع در ملارد ، جاده چیتگر ، بعد از گلزار شهدا در مجاورت و همعرض سوله سپاه پاسداران انقلاب در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

« گردش کار تصویب »

تعداد 14 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و  در نود و پنجمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 21/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد ارائه شده موافقت و با تعداد ـ فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد ـ فقرهبه کمیسیونها ارجاع ، همچنین تعداد 2 فقره از پیشنهادهای رسیده برای اطلاع اعضاء شورا در جلسه رسمی قرائت و در مورد 7 فقره از پیشنهادهای وصولی مقرر شد با شهرداری ، شورای ترافیک ، فرمانداری ، شورای اسلامیاستان تهران و شورای اسلامی شهرستان ملارد مکاتبه گردد./ 

 

عنوان

« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی و نامه های فرمانداری شهرستان ملارد(رفع ابهام تعدادی از بندهای صورتجلسه 89 و موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی) و پیشنهادهایاداره ورزش و جوانان و پلیس راهور ، باشگاه شاهین طلایی ، مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ،اصحاب رسانه و یک مورد درخواست یکی از شهروندان ملارد »

« به انضمام گردش کار تصویب »

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد(دوره چهارم)

به تاریخ نوزدهم آبان ماه سال 93

1- نامه شهرداری بشماره 2773/د/93 مورخ 16/6/93 منضم به تصویر تقاضای آقای حسین جمور در مورد مساعدت مالی برای چاپ کتاب به مبلغ 000/000/30 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417701 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی جهت بررسی دقیق تر و اصلاحات لازمدر کتاب به کمیسیون فرهنگی شورا ارجاع گردید تا با تشکیل جلسه با مشاور فرهنگی شورا نسبت به مورد اقدام و سپس مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی

2- نامه شهرداری به شماره 9772/ش م ص/93 مورخ 12/7/93 در مورد مساعدت مالی به آقای محمد نوظهوربه منظور خرید یکدستگاه ویلچر به مبلغ 000/000/15 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی مبلغ 000/000/10 ريال( یک میلیون تومان ) مورد تصویب قرار گرفت. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی

3- نامه شهرداری ملارد به شماره 9625/ش م ص/93 مورخ 7/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 46003 منضم به صورتجلسه تنظیمی به شماره 9024/ش م ص/93 مورخ 22/6/93 فی مابین آقایان حسین قلی برنج فروش و ابراهیم غریبی (وکیل 71 نفر مالکین اعضاء تعاونی مسکن شماره 9 ناجا ) و شهرداری مبنی بر الحاق اراضی پلاکهای ثبتی 3059 الی 3076 از 2 اصلی به محدوده شهر و تعیین کاربری و در راستای اجرای ماده 101 قانون شهرداریها مصوب 1390 و تبصره 3 قانون مذکور که مقدار 25% از کل اراضی برای تأمین سرانه های عمومی و خدماتی و مقدار 25% باقی مانده نیز برای تأمین اراضی مورد نیاز جهت احداث شوارع و معابر عمومی مجموعاً به میزان 75/43% می بایست در اختیار شهرداری قرار گیرد و همچنین با لحاظ تبصره 4 قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرحهای دولتی در شهرداریها مصوب 1367 که میبایست حداکثر تا 20% اراضی برای ورود به محدوده توسعه و عمران شهر لحاظ گردد با توجه به اینکه اراضی پلاکهای مذکور جزء تعاونیهای موسوم به تعاونیهای16 گانه قلعه فرامرزیه بوده که طی صورتجلسه مورخ 21/2/93 به شهرداری ابلاغ گردیده در جلسه مطرح وبا توجه به نظریه کمیسیون عمران مقرر شد به شهرداری ارجاع تا نسبت به مواد زیر اقدام و سپس مجدداً  به شورای اسلامی ارسال و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد :

1/3- تعیین و اعلام مساحت معابر کلی زمین مورد توافق طبق اسناد رسمی و میزان معابر موجود (اعلام شماره پلاکهای ثبتی و مساحت های مربوطه جزء لاینفک توافق باشد)

2/3- تعیین و اعلام مساحت معابر و شوارع مهم شهرداری و مالک

3/3- تعیین و اعلام قدرالسهم سرانه ها

4/3- اعمال ماده 18 آموزش و پرورش

5/3- تعیین و جانمایی 20% الحاقی و ارسال نقشه جانمایی قدرالسهم شهرداری به شورا و قید تعیین قیمت 4% مساحت زمین درخواستی تعاونی بعد از توافق کارشناس رسمی و اخذ مجوز از شورا . ( با 11 رأی ) ،غائبین : خانم ها معصومه بیات و نرگس مشعشعی

4- نامه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد بشماره 2469/128 مورخ 15/7/93 درخصوص عدم امکان هدایت آبهای سطحی به درون شبکه فاضلاب شهری بدلیل وجود ذرات معلق سمی موجود در اینگونه آبهای جاری و تقاضای اجرای مصوبه شورای شهر در ارتباط با بند 9 جلسه شماره 26 موضوع تبصره 3 در بخش فاضلابدر جلسه مطرح و دریافت تسهیلات از مشترکین برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرف فاضلاب شهری به شرح ذیل :

1/4- به ازاي هر واحد انشعاب خانگي مبلغ 000/500/1 ريال (يك ميليون و پانصد هزار ريال)

2/4- به ازاي هر مترمكعب ظرفيت قراردادي مبلغ 000/350 ريال (سيصد و پنجاه هزار ريال)

و با امعان نظر به تباصر 1 ، 2 و 3 آئين نامه ضمیمه نامه شماره 1707/128 مورخ 139/92 امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد درخصوص تخفيفات لازم به اشخاص حقيقي و حقوقي پيشنهاد مطروحه با رعايت ضوابط و مقررات تعيين شده از طرف شركت به تصويب رسيد.( با 13 رأی )

5- پیشنهاد شماره 67/2043/206 مورخ 22/7/93 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منضم به تصویر تقاضای هیئت کوهنوردی شهرستان ملارد در مورد مساعدت مالی بمنظور خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردان به مبلغ یکصد میلیون ريال در جلسه مطرح و به لحاظ مضیقه ها و محدودیت های مالی شهرداری مخالفت گردید. ( با 13 رأی )

6- نامه تنظیمی اعضاء شورای اسلامی شهر درخصوص اصلاح اساسنامه سازمان مدیریت و پسماند شهرداریهای ملارد و صفادشت مطرح و مقرر گردید نامه تنظیمی ابتدا به استانداری تهران ارسال و درصورت عدم حصول نتیجهبه وزارت کشور انعکاس یابد. ( با 13 رأی )

7- نامه شهرداری بشماره 10171/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 35820 منضم به صورتجلسه تنظیمی شماره 9684/ش م ص/93 مورخ 9/7/93 فی مابین خانم محترم سادات حسینی راد و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 984 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی می باشد به شرح ذیل تصمیم گیری شد :

1/7- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مودی عوارض مربوط به صدور مجوز ساخت که شامل عوارض فروش کاربری شناور تجاری ( که حداقل آن 30% ارزش روز کارشناسی با کاربری تجاری می باشد ) و فروش تراکم و هزینه سرانه های موردنیاز و سایر عوارض قانونی می باشد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.

2/7- مقرر گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق توسط مالک نسبت به صدور مجوز ساخت به صورت زیرزمین با کاربری پارکینگ به صورت 90% سطح اشغال و همکف با کاربری تجاری و مشاعات با سطح اشغال 60% و طبقات اول الی چهارم با کاربری مسکونی  هر طبقه با سطح اشغال 60% به نام مشارالیه اقدام نماید.

تبصره 1 : طبق ضوابط حداکثر تراکم مسکونی در منطقه موردنظر با ملحوظ نمودن صورتجلسه مورخ 20/8/91 کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری 255% می باشد که مالک درخواست 45% تراکم مازاد دارد که مجموعاً 300% تراکم درخواستی می باشد.

تبصره 2 : بدینوسیله مالک اختیار هرگونه تغییرات اعم از کاهش یا افزایش واحدها و ... را به کمیسیون ماده 5  دفتر فنی استانداری واگذار می نماید.

در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون عمران مشروط به تأمین کامل پارکینگ های مورد نیاز با احتساب  40% تجاری شناور و 255% تراکم مورد تصویب قرار گرفت . ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

8- پیشنهاد مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین طلایی مثبوت بشماره 1220/79 مورخ 27/7/93در دبیرخانه شورا در مورد تقاضای مساعدت مالی بمبلغ 000/000/70 ريال برای تهیه لباس ، کارت عضویت ، ایاب و ذهاب ، رنگ آمیزی و ... در جلسه مطرح که با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی شورا  مورد تصویب قرار گرفت تا جهت تنظیم لایحه با تعیین مبلغ و ردیف اعتباری به شهرداری ارجاع و سپس جهت  اتخاذ تصمیم به این شورا ارسال گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

9- پیشنهاد مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ملارد مثبوت بشماره 1260/52 مورخ 29/7/93 در موردرفع مشکل برق ساختمان مؤسسه در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی مخالفت گردید.   ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

10- تقاضای آقای عبدا.. خزایی مورخ 7/8/93 یکی از ساکنین سرآسیاب ملارد مبنی بر مساعدت مالی به نامبرده بدلیل داشتن فرزندان سه قلو و عدم توانایی تأمین مخارج مالی آنان در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی به شهرداری ارجاع تا با هماهنگی کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به تنظیم لایحه و ارسال به شورا اقدام تا مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

11- نامه فرمانداری شهرستان ملارد بشماره 5881/1/5800 مورخ 6/8/93 درخصوص ابهام در بندهای شماره 3 ، 8 ، 9 و 19 صورتجلسه 89 شورا به شرح ذیل :

1/11-  بند 3 : شهرداری قبل از تقدیم لایحه مربوطه نسبت به مشخص نمودن بودجه در ردیف اعتباری تعیین شده اقدام تا از تصویب موارد مشروط جلوگیری گردد.

2/11- بند 4 : مراتب درصورت تصویب در شورای نامگذاری شهرستان ، اقدام بعدی صورت پذیرد.

3/11- بند 8 و 9 : تاریخ و زمان اجرای مصوبه مشخص نمی باشد. ضمن تعیین ، مراتب اعلام تا اقدام بعدی صورت پذیرد.

4/11- بند 19 : با توجه به استقلال مالی شورای اسلامی درخصوص هزینه های اداری و اجرایی ، تنظیم و ارائه لایحه از سوی شهرداری برابر موارد داخلی شورای اسلامی خلاف ضوابط و مقررات می باشد.

در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا رئیس شورا نسبت به رفع ابهامات وارده اقدام نماید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

12- پیشنهاد فرمانده پلیس راهور ملارد بشماره 179/2/13/4552 مورخ 18/7/93 در مورد عدم اقدام شهرداری مرتبط با مصوبات کمیته قرارگاه ساماندهی ترافیکی ( احصاء و تکمیل علائم عمودی و افقی و رنگ آمیزی محل عبور عابرین پیاده ) و تقاضای پیگیری موضوع در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری ارجاع و از طریق شهرداری نسبت به مورد اقدام و نتیجه به شورا اعلام شود. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

13- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیم در مورد افراد معرفی شده از سوی  اعضاء شورا بمنظور تشکیل تیم کارشناسی در شورا در جلسه مطرح و مقرر گردید رئیس هر کمیسیون نسبت به معرفی افراد مورد نظر خود اقدام تا در جلسه بعدی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 11 رأی ) ،مخالف : خانم نرگس مشعشعی غایب : آقای سید مهدی سیدلر   

       ( گردش کار تصویب )

تعداد 16 فقره لایحه و پیشنهاد و نامه بصورت عادی ارایه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و  در نود و چهارمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه تاریخ 19/8/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه  قرار گرفت.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند و در نتیجه در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرملارد با تعداد  4 فقره لایحه و پیشنهاد ارایه شده موافقت و با تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد 3 فقره به کمیسیونهای فرهنگی و غیره ارجاع ، همچنین تعداد 3 فقره جهت تنظیم لایحه و اقدام لازم به شهرداری ارجاع گردید. ضمناً تعداد یک فقره موکول به مکاتبه با استانداری تهران و تعداد 3 فقره به رسیدگی نهایی با حضور شهردار در جلسه رسمی شورا موکول گردید./ 

فیلم

تشریح یکصدو شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ملارد توسط میثم طاهر آبادی سخنگوی شورای اسلامی شهر ملارد