ویژه های خبری

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 821

مصوبات

هشتاد و هشتمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 93/7/16 رأس ساعت 14 در محل شورا  با حضور اعضاء و به رياست آقاي حسین بیات تشكيل و پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد قبل از ورود به دستور کار میهمان جلسه آقای راجی رئیس اداره کمیته امداد شهر ملارد ضمن گزارش کارهای انجام شده در مدت خدمت در شهر ملارد از همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم ملارد و تشکر و قدردانی نمودند. سپس آقای خراسانی شهردار ملارد پیرامون لوایح دستور جلسه توضیحاتی را به سمع اعضای محترم شورا رسانیدند از جمله مسئله پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و کمبود درآمدهای وصولی و عقب افتادن سقف درآمدهای بودجه مصوب سپس پیشنهادات متقابل اعضاء به آقای خراسانی درخصوص درآمدهای پایدار و استمرار درآمدهائی که می تواند قسمتی از هزینه های جاری و ثابت شهرداری را پوشش دهد ، از جمله : درآمد از محل ممیزی املاک سطح شهر بوده که سالها مغفول مانده ، عنوان گردید. در خاتمه ریاست شورا جناب آقای بیات به مواردی از جمله 1- کمیته درآمد شهرداری فعال شده و شهرداری از اعضای شورای اسلامی شهر هم دعوت نماید که در جلسات این کمیته حضور فعال داشته باشند. 2- نامه ای به شهرداری درخصوص کیوسکهای سطح شهر نوشته شده و درخواست گردیده که به طور روشن و شفاف در ارتباط با نحوه استقرار کیوسکها و مبلغ اجاره و سایر موارد به شورا اعلام شود تا شورا بتواند پاسخگوی قانونی و شفاف به مردم باشد که متأسفانه تاکنون پاسخ این نامه داده نشده است. 3- درخصوص ادامه عملیات احداث پایگاه شهید عقیلی که در حال حاضر کند بوده و شهردار میبایستی در این خصوص فعالتر باشد. 4- پرداخت حقوق و مزایای کارگران زحمتکش خدمات شهریدر هر ماه در اولویت قرار گیرد. 5- درخصوص فعالیت فرد تعیین شده از طرف شهرداری در رابطه با پیگیری مصوبات شورا جدیت لازم به عمل آید. 6- صورت وضعیت ها و مدارک مرتبط با پروژه های عمرانی علیرغم انقضاء مدت 10 روز پس از تشکیل جلسه معرفی ناظر فنی شورا در شهرداری به شورا ارسال نشده است.7- بعضی صحبت ها از سوی کارکنان شهرداری مطرح می شود حاشیه هائی را بوجود می آورد که انشاء...شهردار محترم بتواند آنها را مدیریت کند ، اشاره نمودند.

سپس دستور جلسه به شرح ذیل مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری واقع گردید :

1- نامه شهرداری به شماره 2368/د/93 مورخ 1/6/93 درخصوص درخواست شرکت البرز تحکیم سازه صدرامبنی براعلام بدهی شهرداری به شرکت مذکور از بابت قراردادهای عمرانی فی مابین شرکت مذکور و شهرداری که طلبکار بوده و درخواست تهاتر مبلغ بیست میلیارد ریال (معادل دومیلیاردتومان) از مطالبات شرکت مذکور با املاک تحت مالکیت شهرداری را نموده است ، موضوع قبل از طرح در جلسه رسمی شورا به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع و کمیسیون اعلام نظر نموده بود که پس از ارزیابی املاک موردنظر توسط دادگستری و مشخص نمودن نوع و میزان رقم ريالی پروژه های انجام شده از طرف شرکت مذکور ، مراتب را به شورا اعلامتا تصمیم گیری شود در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیرامون نظریه کمیسیون و همچنین پیشنهادات اعضاء مقرر گردید موارد ذیل :

1-1- مشارکت شهرداری با متقاضی (شرکت البرز تحکیم سازه صدرا ) در ساخت ملک موردنظر ،  2-1- تهاتر 50% مطالبات شرکت به صورت زمین و 50% مابقی از مستحدثات تحت تملک شهرداری ،   3-1- معرفی املاکی که برای تهاتر مناسب هستند که این نظرات به تصویب رسید تا پس از وصول پاسخاز شهرداری نسبت به موضوع تصمیم گیری شود. ( با 13 رأی )

2- نامه مدیر کل محترم امور شهری و شوراها به شماره 40284/42/93 مورخ 2/7/93 درخصوص اجرای بند 16 ذیل ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در راستای ماده 30 آئین نامه مالی شهرداری و تبصره 1 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مبنی بر تهیه و تنظیم به موقع دفترچه تعرفه عوارض به همراه ارزش معاملاتی (تبصره 11 ماده صد قانون شهرداری) و تصویب توسطشورای اسلامی شهر و تأیید کمیته انطباق فرمانداری شهرستان حداکثر تا تاریخ 15/9/93 جهت ارسال وکنترل نهایی که در کمیسیون برنامه بودجه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود مطرح و مقرر گردید به شهرداریاعلام شود تا آخر مهر ماه سال جاری جهت اخذ مصوبه شورا در این امر اقدام نماید. ( با 13 رأی )

3- نامه شهرداری به شماره 3238/د/93 مورخ 5/7/93 درخصوص افزایش ردیف اعتباری پروژه های عمرانیاز محل برنامه 307 پروژه 3070909301 وظيفه عمران شهري در ارتباط با کارهای امانی (ماده 18 آئین نامه  مالی شهرداری ) از مبلغ 000/000/000/5 ريال به مبلغ 000/000/000/10 ريال ( ده میلیارد ريال ) درخواستشده است ، موضوع در کمیسیون برنامه بودجه شورا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شهرداری ریز هزینه های انجام شده و محل اجرای پروژه ها را به تفکیک به شورای اسلامی شهر اعلام تا مورد بررسی و تصمیم گیری  قرار گیرد که این پیشنهاد کمیسیون به تصویب رسید. ( 12 رأی ) ، غایب : آقای دکتر سیدکاظم زمانی

4- نامه شهرداری به شماره 3239/د/93 مورخ 5/7/93 درخصوص پرداخت به معاونين ، مديران و مسئولين واحدهاي شهرداري به عنوان حق مسئوليت ( معاونين و مديران شهرداري ماهيانه به مبلغ 000/000/10 ريال ، مسئولين واحدهاي شهرداري ماهيانه به مبلغ 000/000/5 ريال ) که در جلسه کمیسیون برنامه بودجه شورامورد بررسی قرار گرفته و دارای ابهامات بوده مطرح و مقرر گردید شهرداری با توجه به مصوبه قبلی شورا پیشنهادات پرداخت را در قالب تعیین جلسات و تعداد معاونین و مدیران و مسئولین واحدها ( به طور روشن و شفاف تفکیک شود) را به شورا اعلام تا تصمیم گیری شود این پیشنهادات به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

5- نامه هیئت رزمندگان شهر ملارد به شماره 689/110/ع مورخ 6/7/93 درخصوص مساعدت به برگزاری یادواره شهدای معظم شهر ملارد به مبلغ 000/000/200 ريال جهت (تبلیغات شهری) در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر موافقت گردید شهرداری در جهت پرداخت مبلغ فوق لایحه ای را تنظیم و به فوریت به شورای اسلامی شهر ارسال نماید که این نظریه به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

6- نامه شماره 872/56 مورخ 7/7/93 ریاست شورا که به امضای تعدادی از اعضاء نیز رسیده است در جهت اعمال نظارت شورای اسلامی شهر ملارد بر عملکرد عمرانی شهرداری به شرح ذیل در جلسه مطرح گردید :

به موجب اختيارت حاصله از بند 23 و 30 ماده 71 قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران ، شهرداري مكلف است كليه صورت وضعيتهاي اجراي طرحها و پروژه هاي مربوط به ايجاد ، ترميم و توسعه معابر ، خيابانها ، ميادين و فضاهاي سبز و تأسيسات عمومي شهر را در كليه مراحل را كه قطعيت يافته و آماده پرداخت مي باشد بلافاصله پس از قطعیت طبق مراحل ذیل به شورای اسلامی شهر جهت بررسي ارسال نمايد.

1-6- ثبت بدون فوت وقت صورت وضعیت های تأیید شده در دبیرخانه شهرداری و ارسال تصاویر آن به شورا ظرف مدت 24 ساعت پس از تاریخ ثبت

2-6- ثبت بدون فوت وقت اسناد مالی صورت وضعیتهای پرداخت شده در دفاتر مخصوص و ارسالگزارش پرداختی به انضمام تصاویر اسناد مالی مربوطه ظرف مدت 24 ساعت پس از تاریخ ثبت در جلسه شورا مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد ریاست شورا و تعدادی از اعضاء به تصویب رسید. ( با 8 رأی ) ،  مخالفین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی ، داور حضرت پور ، سیدعلی مرزانی ، علیرضا جمور و محبوب اکبری( علت مخالفت : با توجه به بند 30 وظایف شورای اسلامی شهر صورت وضعیت باید توسط حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر انجام گردد و آمدن صورت وضعیت به شورای اسلامی شهر دخالت در امور شهرداری  می باشد. و با توجه به اینکه فرمانداری و شورای حل اختلاف دو بار این مصوبه را رد نموده است ، لذا تفکیک مراتب نظارت در لایحه مطروحه الزامیست )

7- نامه شهرداری به شماره  9681/ش م ص/93 مورخ 9/7/93 درخصوص عقد قرارداد با نمایندگی بیمه ایران (نمایندگی زارع بیاتی کد 20432 ) جهت انجام بیمه تکمیلی کارکنان ( به صورت 30% از حق بیمه از طرف کارکنان شهرداری و 70% توسط شهرداری ) از محل اعتبارات ماده 2 ردیف 102109 خدمات اداری به استناد ماده 19 پرداخت گردد در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مطرح که پس از بحث و بررسی درخصوص نظرات کمیسیون برنامه و بودجه شورا ، مقرر شد به شهرداری اعلام گردد که در رابطه با اجرای مفاد ماده 19  در ارتباط با عقد قرارداد به نمایندگی بیمه موردنظر از بیمه مرکزی (کل) استعلام شود که این نمایندگی مشمول ماده 19 آئین نامه مالی شهرداری می شود یا خیر ؟ که این پیشنهاد اعضاء به تصویب رسید تا پس از اخذ استعلام و ارسال پاسخ به شورا تصمیم گیری شود.( با 12 رأی ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی 

8- درخصوص نامه ریاست شورا به شماره 909/100 مورخ 9/7/93 و نظریه شماره مورخ 14/7/93 مشاور مالی و اداری شورا درخصوص پرداخت حق الزحمه و حق مسئولیت و اضافه کاری ماهیانه به ریاست شورا در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر و با توجه به سوابق قبلی پرداخت به ریاست شورا در سال اول و نظریه شماره 985/100 مورخه 14/7/93 مشاور مالی و اداری شورا ، مقرر شد مبالغ مربوطه در قالب قرارداد کاری از محل اعتبارات بودجه مصوب شورا از تاریخ انتخاب در وجه ایشان پرداخت شود که این پیشنهاد به تصویب رسید.( 12 رأی ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی

9- طرح تعدادی از اعضای شورا به شماره 1015/90 مورخ 15/7/93 به منظور تأمین هزینه های جاری دفترامام جمعه محترم ملارد مبنی بر اینکه شهرداری مکلف است لایحه ای مبنی بر اختصاص مبلغ 000/000/50 ريال ماهیانه از محل اعتبارات و ردیفهای مرتبط با موضوع فوق از محل بودجه سال جاری و سنوات آتی تنظیمو به جهت اخذ مجوز    به شورا ارسال نماید در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد اعضاء  به تصویب رسید. ( با 12 رأی ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی

10- نامه شماره 97/دش/93 مورخ 27/3/93 خانم الهه حیات بینی احدی از اعضای شورا درخصوص تشکیل  جلسه ای با حضور نمایندگان کانون ، نظام مهندسی و شهردار ملارد برای بررسی هزینه های کانون مهندسان و نحوه مجوزهای صادره از شهرداری در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد مشارالیه به تصویب رسید. ( با 12 رأی ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی

 

هشتاد و هفتمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 93/7/14 رأس ساعت 9 صبح در محل شورا  با حضور اعضاء و به رياست آقاي حسین بیات تشكيل و پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد قبل از ورود به دستور جلسه ریاست شورا ضمن خیر مقدم به میهمان جلسه جناب حاج آقا حسینی امام جمعه محترم شهر ملارد و عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان ، از حضور ایشان در جلسه تشکر نمودند. سپس حاج آقای حسینیامام جمعه محترم ملارد درخصوص وظایف شورا و اهمیت انتخاب شهردار به عنوان اصلی ترین وظیفه شورا و توجه به تثبیت مدیریت شهری تأکید نمودند که بیشتر توجه مردم به خروجی کارهای شورای شهر بوده که در طول چهار سال نگاه مثبت را به وجود می آورد که این توجه در قالب کارهای ماندگار در شهر انجام می شود. پیشنهادات اعضاء بایستی به صورت کارشناسی شده باشد تا انشاءا.. مردم شیرینی کار را لمس کنند و نیازهای مردم در ابعاد مختلف دیده شود ، زیرا این مردم کارهای فرهنگی و دینی را هم از شورا و شهرداری انتظار دارند. برای خدمت خالصانه به مردم این فرصتها را باید غنیمت بشماریم. سپس ریاست محترم شورا بعد از بیانات امام جمعه محترم شهر ملارد فرمودند ، پیگیری بحث های فرهنگی از طرف همه اعضاء صورت می گیرد. بیشترین درآمد شهرداری صرف هزینه های حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری می شود با توجه به اینکه براساس قانون حداقل 40% از بودجه شهرداری می بایستی در بخش عمران و 60% در بخش جاری هزینه گردد. از طرفی رقم واقعی  بودجه وصولی در حد خیلی کم به وقوع می پیوندد که بخش زیاد آن در بخش حقوق و دستمزد ماهانهکارکنان شهرداری صرف می شود درصورتیکه هدف اصلی شورا آن است که اهداف اصلی و پیش بینی شده در بودجه جامع عمل بپوشد.

در ادامه آقای دکتر زمانی اظهار نمودند : درخصوص درآمد پایدار که تحقق آن منوط به برقراری ممیزی و از محل درآمد ممیزی و مسائل دیگری می باشد در این شهر از این امر مهم برخوردار نمی باشیم ، بنابراین مجبوریم فعلاًبه سمت درآمدهای غیرپایدار رو آورده تا اینکه انشاءا.. درآمدهای ثابت را تعریف نموده و به اجرا بگذاریم.  ایشان درخصوص اینکه در شهر کار انجام نشده اظهار داشتند تا یک سال گذشته شورای  شهر با پیگیریهای  به عمل آمده درخصوص بیمارستان و خیریه و زاویه گرفتن از شورای شهرداری به سمت شورای شهر سوقپیدا نموده و درخصوص بودجه 70 میلیارد تومانی اظهار داشتند که با توجه به نابسامانی سطح شهر و انتظارات مردمی و نیاز شهر به کار عمرانی بودجه ای فراتر از این نیز نیازمند هستیم و شهرداری با استفاده بهینه از کارمندانو ارائه لایحه های درآمدزایی می تواند به این مهم دستیابی پیدا کند. ایشان درخصوص نقدهای غیرمنصفانهکه این روزها از شورا می شود اظهار داشتند طبق نظر مقام معظم رهبری باید نقدها منصفانه و کارشناسی شده باشد و این شورا آمادگی پاسخگوئی به این نقدها را دارد و اجازه نمی دهد شورا پله ترقی هر تریبونی باشد.   

آقای مرزانی ضمن خوش آمدگوئی و خیر مقدم ، فرمودند آقای دکتر زمانی صحبت های خوبی کرده اند ، بحث ساخت و ساز به خاطر مشکلات اقتصادی کمتر بوده است. مشکلات فرهنگی در شهر زیاد است. مراسمات فرهنگی که در شهر می شود بایستی شورا و شهرداری وارد بشود. شهرداری علاوه بر کار فرهنگی خودش کارهای دیگری را هم انجام می دهد.

خانم بیات ضمن خوش آمدگوئی و تبریک ایام گفت : در بحث بودجه از آنجا که بیشترین سهم درآمد شهرداری صرف حقوق و مزایای کارکنان می شود. سقف بودجه سالیانه بایستی درحدی باشد که علاوه بر هزینه های پرسنلی تکاپوی بخشی از نیازهای عمرانی شهر را نیز بدهد و تحقق آن منوط به اتخاذ تدابیر اجرائی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری است. 

آقای بحری : توجه به امورات خیریه و رسیدگی به محرومین جامعه و لزوم توجه به امورات فرهنگی و دوری از کارهای روزمره و ویترینی و توجه به بکارگیری نیروهای فتنه در شهرستان ملارد و توجه مسئولین شهر به  صحبت هایشان با مردم و استفاده از الگوهای شاخص مثل ائمه اطهار و علمای شاخص ، همیاری امام جمعهدر فعالیتهای فرهنگی و استفاده از علمای تراز اول در برنامه ها ، مناسبتهای ملی و مذهبی

خانم مشعشعی : شهر سرآسیاب و ملارد براساس قانون ساخته نشده است به خاطر همین مشکل عدیده ای وجود دارد. موضوع درآمد شهرداری در موقعیت ضعیف بوده که یکی تغییر مدیریت (عدم ثبات در مدیریت شهری) و متأسفانه شورا به شورای شهرداری تبدیل شده است نه شورای شهر . درآمد پایدار نداریم. هم اکنون  هم برنامه ریزی پایدار نمی بینیم. اگر کمی از قانون عبور کنیم صدای مسئولین بلند می شود. همه کمک کننددر حد شعار نباشد.

بعد از خداحافظی حاج آقا حسینی امام جمعه محترم ملارد ، شرح دستور جلسه به شرح ذیل انجام گردید :

1- نامه شهرداری به شماره 2982/د/93 مورخ 24/6/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 16173 متعلق بهآقایان بهروز پناهی و سیاوش شهرستانی منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری مبنی براخذ مجوز تفکیک ملک موردنظر به مساحت 6300 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی و دارای 80/1085 مترمربع اصلاحی می باشد (ارزش ريالی 903 مترمربع واقع در طرح تعریض با توجه به درخواست مالک و با نظریه کارشناس رسمی دادگستری به مالک پرداخت گردیده است) که پس از کسر 903 مترمربع در باقیمانده 5397 مترمربع توافق گردید و در راستای اجرای احکام کلی طرح جامع شهر و اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداریها به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :

1-1-مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مؤدی هزینه های مربوط به صدور پروانه که شامل عوارض صدور و فروش تراکم مازاد بر تراکم متعلقه طبق ضوابط طرح هادی تا سقف تراکم مصوب و سایر عوارض قانونی می گردد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.

2-1-با توجه به تبصره 3 قانون اصلاحیه ماده 101 شهرداری در اراضی با مساحت بیشتر از پانصد مترمربع که دارای سند ششدانگ است شهرداری برای تأمین سرانه فضای عمومی و خدماتی تا سقف بیست و پنج درصد (25%) و برای همین اراضی مورد نیاز احداث شوارع و معابر عمومی شهر در اثر تفکیک و افراز این اراضی مطابق با طرح جامع و تفصیلی با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده از عمل تفکیک برای مالک تا بیست و پنج درصد (25%)  از باقیمانده اراضی را دریافت می نماید در این راستا مقرر گردید : 

الف ) 25% از پلاک مذکور به مساحت 94/1350 مترمربع جهت تأمین فضای عمومی و خدماتی برای ایجاد  فضای سبز با احتساب باقیمانده طرح تعریض خیابان 18 متری ( 80/182 مترمربع ) طبق نقشه تفکیکی قطعهشماره های 1 ، 2 ، 3 و 4 مجموعاً به مساحت 06/1168 مترمربع (نقشه پیوست) به شهرداری واگذار گردد. ضمناً ارزش ريالی 903 مترمربع که در طرح تعریض خیابان قرار گرفته بود با توجه به درخواست مالک و نظریه کارشناس رسمی دادگستری در مورخ 17/9/1388 به مالک پرداخت گردیده است.

ب ) احداث شوارع و معابر حاصل از تفکیک به میزان 38/15% به مساحت 30/830 مترمربع طبق نقشه تفکیکی  با رعایت ضوابط و مقررات طرح جامع و تفصیلی و هادی به شهرداری واگذار گردد.

تبصره : باقیمانده زمین پس از کسر سرانه بند 2 (الف) و معابر حاصل از تفکیک به مساحت 7/3215 مترمربع  در سهم مالک قرار می گیرد. ضمناً باتوجه به اینکه ملک موردنظر در طرح جامع شهر در پهنه 122R قرار گرفته ، مقرر شد 120% تراکم مازاد نسبت به ضوابط طرح هادی به این قطعات تعلق گیرد بطوریکه حداکثر تراکم 300% طبق ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و جامع به قطعات اختصاص یابد. در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گردید شهرداری قبل از اجرای مفاد صورتجلسه نسبت به اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 اقدام نماید. لذا پیشنهاد شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات و صرفه و صلاح شهر و شهرداری به تصویب رسید. ( با 9 رأی ) مخالفین : آقایان حسین بیات ، محمد خلج و خانم معصومه بیات ، غایب : خانم الهه حیات بینی 

2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5059/1/5800 مورخ 8/7/93 درخصوص ایراد واردهبه بند شماره یک صورتجلسه شماره  82 شورا در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گردیدنظریه فرمانداری تأمین گردد که این پیشنهاد اعضاء به تصویب رسید. ( با 12 رأی ) ، غایب : خانم الهه حیات بینی 

 

هشتاد و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 93/7/9 رأس ساعت 14 در محل شورابا حضور اعضاء و به رياست آقاي حسین بیات تشكيل و پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد قبل از ورود به دستور جلسه آقای عوض عشایرپور نایب رئیس شورا ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه اعضای محترم شورای اسلامی روستای قشلاق و دهیار محترم که به جلسه رسمی شورا دعوت شده بود ، اظهار نمودند. سپسآقای مرزانی اعلام نمودند که طی بازدید اخیر از روستای قشلاق که در معیت تعدادی از اعضا و آقای خراسانی شهردار ملارد صورت گرفت اعضای شورای قشلاق در مورد سهم 80% درآمد حریم (روستای قشلاق جزء حریم شهر ملارد می باشد) ، مطالبی را بیان نمودند در ادامه آقای صارمی عضو شورای روستای قشلاق ضمن عرض تبریک به هیئت رئیسه منتخب جدید شورا و  آقای مرزانی به عنوان مشاور منتخب فرمانداری شهرستان ملاردبه مشکلات روستای قشلاق از جمله : عدم نظارت قوی شهرداری به ساخت و سازهای غیرمجاز که بعضاً یک شبه در حریم شهرداری و خارج بافت روستا صورت می گیرد و نتیجه آن بروز مشکلات عدیده برای سازندگان و اهالی می باشد ، گفتند : انتظار داریم شهرداری ملارد از لحاظ قانونی نظارت بیشتری را اعمال نماید. دوم در مورد هزینه کرد سهم 80% درآمد حریم در روستای قشلاق که مورد درخواست اهالی و اعضای شورای روستا بوده  که امیدواریم با همکاری شورای شهر ملارد و شهرداری و فرمانداری تصمیمات لازم و قانونی در این خصوص اتخاذ گردد.

ضمناً درخصوص ترمیم و پاکسازی نهر فاضلاب جاری شده از چهارراه ملارد به لم آباد و قشلاق که مشکلات بهداشتی را برای اهالی به وجود آورده است درخواست چاره اندیشی داریم. سپس جناب آقای محمد خلج ریاست شورای اسلامی شهرستان ملارد ضمن خیرمقدم به اعضای شورای قشلاق و دهیار اظهار نمودند ، متأسفانه به روستای قشلاق و سه روستای دیگر در حریم کم توجهی شده که با توجه به اینکه مشکلات موجوددر روستاهای حریم خصوصاً روستای قشلاق در بحث ساخت و ساز و هزینه کرد 80% درآمد حریم از طرف شهرداری ملارد و شورای اسلامی شهر ملارد چاره اندیشی شده تا این عزیزان بتوانند به حداقل انتظارات مردم ساکن در روستای قشلاق پاسخ گو باشند ، البته با امعان نظر و استماع نظرات اعضای محترم شورا احداث سوله ورزشی در روستای حریم بوده که انشاء ا.. شهرداری ملارد با تمهیدات لازم و براساس قانون بتواند نسبت به  تخصیص بودجه لازم در پروژه های عمرانی با نظر بخشداری محترم مرکزی و اعضای شورا اقدام مقتضی رابه عمل آورد.

در خاتمه جناب آقای حسین بیات ریاست شورا ضمن قدردانی از حضور اعضای شورا و دهیار قشلاقبرای ایشان آرزوی موفقیت نمودند و سپس دستور جلسه به شرح ذیل بررسی گردید : 

1- آقای مرزانی نماینده شورا در سازمان خدمات موتوری شهرداری ملارد ضمن نمایش فیلم تهیه شده توضیحاتی را درخصوص مشکلات سازمان مذکور در زمینه کمبود ماشین آلات سبک و سنگین و نیز راهکارهای پیشنهادیبه اعضای شورا ارائه نمودند و براساس گزارش شماره 844/46 مورخ 6/7/93 ایشان مقرر گردید توسط نمایندگان شورا در سازمانهای وابسته به شهرداری ملارد ، در اقدامی مشابه ، مشکلات ، وضع موجود و ارائه برنامه پیشنهادی در زمینه ارتقاء و ساماندهی وضع موجود سازمان و ارائه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در سیر تحول اداری برنامه آتی در بودجه های سنواتی و طرح موضوعات مطروحه در شورای سازمان های وابسته و در نهایتارسال این برنامه ها را از طریق مدیران عامل سازمانها تدوین و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند که این نظرات اعضاء به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

2- نامه شهرداری به شماره 2722/د/93 مورخ 12/6/93 منضم به يك نسخه آمار درآمد و هزينه در مرداد ماه سال 1393 شهرداري که به شورا ارسال شده و مورد بررسی مشاور مالی و اداری شورا قرار گرفته بود در جلسه مطرح که پس از توضیحات مشارالیه در مورد ارقام مندرج در آمار درآمد و هزینه مرداد ماه ، اعضاء شورا مستند به ماده 79 قانون شهرداری مصوب نمودند که شهرداری نسبت به ایرادات وارده توضیحات لازم را ارائه نماید  که این پیشنهاد به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

3- نامه شهرداری به شماره 9624/ش م ص/93 مورخ 7/7/93 منضم به نامه ش فرماندهي محترم انتظامي شهرستان ملارد در خصوص مساعدت مالي جهت برنامه هاي هفته ناجا به مبلغ 000/000/60 ريال از محل اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري که در اصلاح و متمم بودجه پادار خواهد شد در جلسه مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید در تبلیغات موردنظر اسم شورای اسلامی شهر و شهرداری هم لحاظ شود که این پیشنهاد مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

4- نامه شهرداری به شماره 9569/ش م ص/93 مورخ 5/7/93 درخصوص مساعدت مالی جهت ساخت محوطه و   سوله صالحين حوزه 102 شهداي سرآسياب به مبلغ 000/000/200 ريال (دویسیت میلیون ريال) از محل برنامه 306 پروژه 3060909302 وظيفه عمران شهري تأمین اعتبار گردد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات و صرفه و صلاح شهر و شهرداری به تصویب رسید. (با 13 رأی)

5- نامه شهرداری به شماره 2672/د/93 مورخ 11/6/93 منضم به 3 نسخه آئين نامه مالي - معاملاتي سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری در جلسه مطرح که پس از توضیحات ریاست محترم شورا ، مقرر گردید موضوع در کمیسیون حقوقی شورا مجدداً مورد بررسی و اعلام نظر قرار گیرد و سپس جهتتصمیم گیری به جلسه رسمی شورا ارائه شود که این پیشنهاد به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

6- نامه شهرداری به شماره 2725/د/93 مورخ 13/6/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 43496 در 8 جلدمتعلق به آقای منوچهر و خانم مهین دخت امینی منضم به توافقنامه تنظیمی فی مابین نامبردگان و شهرداری در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر و با امعان نظر به ایرادات وارده به توافقنامه تنظیمی از طرف کمیسیون عمران شورا و توضیحات نمایندگان شهرداری (آقایان تاجیک و ... ) در ارتباط با توافقنامه صورت گرفته در شهرداری ، مقرر گردید به لحاظ اهمیت توافق برای رفع ایرادات موجود در توافقنامه و جمع بندی نظرات اعضاء پرونده مجدداً به کمیسیون حقوقی شورا ارجاع تا پس از روشن شدن ابهامات ، مراتب مجدداً در جلسه شورا مطرحو اتخاذ تصمیم شود که این پیشنهاد اعضاء به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

7- نامه شهرداری به شماره 3243/د/93 مورخ 5/7/93 درخصوص بند 2 صورتجلسه شماره 77 شورا مبنی بر واگذاری یک واحد آپارتمان از املاک تحت تملک شهرداری به آقای قلی آسترکیان جهت رفع مشکل اسکان ایشان با انتقال سند شش دانگ به نام مشارالیه در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر یشنهاد شهرداری مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 10 رأی ) ، موافقین : آقایان حسین بیات ، عوض عشایرپور و محمد خلج

8-  نامه شهرداری به شماره 9572/ش م ص/93 مورخ 5/7/93 درخصوص درخواست آقاي ميرزا صفر زارع بنادكوكي مبنی بر استرداد عوارض به مبلغ 470/778/2 ريال بابت استرداد عوارض پرداختی طي فيش واريزي به شماره 930231303 مورخ 23/6/93 در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد شهرداری با عنایت به توضیحات مندرج در پرونده و مستند به ماده 37 آئین نامه مالی شهرداری و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون وظایف شوراهای اسلامی شهر به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

9- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 4963/1/5800 مورخ 6/7/93 درخصوص ایرادات وارده به نشست شماره 62 مورخ 17/3/93 در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گردید به فرمانداری محترم اعلام شود که موضوع اعلام نظر فرمانداری مستند به ماده 80 (اصلاحی 27/1/1392 ) قانون شوراهای اسلامی شهر بعد از فرجه قانونی قابل اعمال نبوده ، لذا مصوبه شورا پس از سپری شدن مدت تعیین شده لازم الاجراء می باشد که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید. ( با 13 رأی ) ،

10- نامه های شهرداری به شماره 499/د/93 مورخ 16/3/93 و 9573/د/93 مورخ 5/7/93 درخصوص ارسالپرونده های شماره 18736 و 30933 متعلق به خانم مستوره لازمی مبنی بر اینکه مودی پرونده 18736 دارای              یک باب مغازه به مساحت 21/70 مترمربع از پلاک ثبتی 8807/43 واقع در: مارلیک ، مینای شرقی قطعه هفتم شمالی پلاک آب 11438 می باشد و طبق اعلام نظریه کارشناس رسمی دادگستری از قرار هر مترمربع مبلغ 45000000 ریال (معادل چهار میلیون و پانصد هزار تومان ) جمعاً 000/450/159/3 ریال (معادل سیصد و پانزده میلیون و نهصد و چهل و پنج هزار تومان ) اعلام و برآورد گردیده است. با توجه به درآمد مودی در این پرونده و پرونده شماره 30933 از بابت مطالبات شهرداری مبلغ 000/752/381/1 ریال (یکصد و سی و هشت میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و دویست تومان) به شهرداری بدهکار می باشد و مالک پرونده های مذکور حاضر به واگذاری و انتقال مغازه به نام شهرداری به صورت تهاتر با بدهی خود در پرونده مورد اشاره می باشد.  لذا شهرداری در نظر دارد با احتساب و کسر 15% پایین تر از قیمت کارشناسی نسبت به موضوع فوق اقدام نمایددر جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر موافقت گردید به شهرداری اعلام شود که با رعایت ضوابط و مقررات نسبت به تهاتر بدهی مودی پرونده شماره 30933 تا میزان 000/698/777/1 ريال در قبال طلب ایشان بابت ارزش یک باب مغازه به مساحت 21/70 مترمربع به پلاک ثبتی 8807/43 و صلح بلاعوض مابقی مطالبات مؤدی از بابت همین مغازه به میزان 000/752/381/1 ريال و انتقال رسمی سند پلاک ثبتی فوق الذکر به نام شهرداری به صورت پایاپای اقدام نماید که این نظریه اعضاء به تصویب رسید.( با 11 رأی ) ، مخالفین : آقای سیدمهدی سیدلر  و خانم معصومه بیات(علت مخالفت : تهاتر بدهی با ملک با عنایت به شرایط فعلی مالی شهرداری ، به صرفه و صلاح شهرداری نمی باشد)

11- نامه شهرداری به شماره 9570/ش م ص/93 مورخ 5/7/93 منضم به نامه معاونت محترم فني و عمراني شهرداری درخصوص مساعدت جهت انجام ايزوگام پشت بام آموزشگاه فرهنگي پارسي پوشان به مبلغ 000/000/7 ريال از محل اعتبارات برنامه 306 پروژه 3060909302 وظيفه عمران شهري در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

12- نامه شهرداری به شماره 2636/د/93 مورخ 10/6/93 درخصوص درخواست سرکار خانم حکیمه حسینی ( فرزند شهید) منضم به تصویر نظریه معاونت محترم خدمات شهری مبنی بر واگذاری کیوسک به نامبرده در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گردید به شهرداری اعلام شود از آنجائیکه در جلسه قبل موضوع مطرح و مخالفت شده بود ، لذا پیشنهاد شهرداری مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 12 رأی )، موافق : آقای علیرضا جمور

 

 هشتاد و پنجمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 7/7/93 رأس ساعت 9 صبح در محل شورابا حضور اعضاء و به رياست آقاي حسین بیات تشكيل گردید. پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد قبل از ورود به دستور جلسه آقای حسین بیات ریاست شورا به آقای خراسانی شهردار محترم ملارد که در جلسه حضور یافته بودند بر لزوم تسریع در انجام آسفالت معبر دسترسی به دو مدرسه جدیدالتأسیس واقع در جنب مجتمع صبایک تأکید نمودند. همچنین سرکار خانم بیات منشی شورا تذکری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم درخصوص معبر مدارس فوق الذکر با عنایت به عدم انجام توافق فی مابین شهرداری و شرکت مسکن گستر یادآوری نمودند  و در ادامه آقای شهردار درخصوص پرونده های شماره 44100 و 702 که قرار بود در جلسه مطرح شود توضیحاتی را به سمع اعضاء رسانیدند. ضمناً درخواست نمودند که ریاست شورا وقتی را برای حضور مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان تهران و نماینده تأمین اجتماعی جهت حضور در جلسه رسمی شوراتعیین نمایند. پس از اتمام توضیحات ریاست شورای اسلامی و منشی شورا و آقای شهردار ، دستور جلسه توسط منشي قرائت كه پس از بحث و تبادل نظر به شرح ذيل تصميم گيري شد :

1- لایحه شهرداری به شماره 2334/د/93 مورخ 29/5/93 درخصوص ارسال پرونده شماره  44100 متعلق بهتعاونی مسکن یازده گانه که در جلسه مورخ 19/11/92 کارگروه تخصصی امورزیربنایی و شهرسازی استان مطرح و با کلیات موضوع موافقت و مقررگردیده درصورت واگذاری بلاعوض سطوح خدماتی مورد نیاز شهر متناسب با سهم شهرداری از مصوبات مورخ 1/12/89 ( بند 24) و 5/3/89 ( بند 20) کارگروه در مورد سایر تعاونیهای مشابه موافقت و طرح پیشنهادی منطبق با مساحت زمین طبق اسناد مالکیت با رعایت مفاد مصوبه فوق و پس از طرحدر کارگروه و اخذ مصوبه کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و شورای برنامه ریزی به شورای عالی ارائه گردد باتوجه به درخواست برخی از تعاونیها و خریداران اراضی جهان بین به استانداری تهران و در راستای حل موضوع در دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری تهران جلسه ایدر مورخ 21/2/93 با حضور معاون محترم امور عمرانی، فرماندار محترم شهرستان ملارد ، مدیر کل محترم دفترفنی ریاست محترم شورای اسلامی شهر، معاون محترم فرمانداری ، شهردار محترم ملارد ، معاون محترم دفتر فنی ، معاون محترم مدیر کل مدیریت بحران و ... نمایندگان تعاونیها و... تشکیل و درخصوص موضوع مذکور و درخواست جمعی از اعضای تعاونی ده گانه و جهان بین که طی نامه شماره 13189/41/93 مورخ 12/3/93دفتر فنی استانداری تهران به شهرداری ابلاغ گردیده است مقرر گردید توافق براساس اسناد مالکیتکه سهم تعاونیها 36% خالص مسکونی با تراکم 240% صورت پذیرد و همچنین مالکین 4% از قدرالسهم شهرداری را خریداری نمایند و باقیمانده اراضی در سهم شهرداری قرار گیرد. لذا در جهت حل مشکل ، شهرداری با تعاونی های ده گانه توافق نموده و موضوع به شورای شهر محترم ارسال گردیده است. ضمنا درخصوص بند 2 نامه مذکور  نقشه تفکیکی و گزارش با ذکر مشخصات اسناد مالکیت و قطعات و متراژ آنها توسط تعاونی به مساحت 590901 مترمربع بدون تعاونی لاستیک پارس) اعلام گردیده است ضمیمه می باشد. در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر اعضاء و با توجه به نظریه کمیسیون عمران شورای اسلامی صرفاً با کلیات توافقات موافقت و مقرر شد توافقات شهرداری با مالک با رعایت موارد و اقدامات ذیل اصلاح و پس از تکمیل به شورای اسلامی شهر ارسال گردد : 1- لحاظ تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در توافقات قید شود ، 2- تراکم براساس ضوابط پیش بینی شده در طرح جامع و تفصیلی لحاظ گردد ، 3- قدرالسهم طرفین صرفاً براساس اسناد مالکیت ارائه شده (590901 مترمربع ) تعیین و در نقشه ارسالی به شورا جانمایی گردد(اعلام شماره پلاکهای ثبتی و مساحت های مربوطه جزء لاینفک توافق باشد) ، 4- درخصوص خرید 4% از قدرالسهم شهرداری با قیمت کارشناسی با توجه به نیاز اعضای تعاونی فوق با کاربری مسکونی موجود مقرر گردید قیمت کارشناسی پس از تغییر کاربری متناسب با کاربری تعیین شده تعیین و جهت اخذ مجوز به شورای اسلامی شهر ارسال گردد. 5- الزام تعاونیها به اجرای ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورشمبنی بر اینکه انبوه سازان موظفند به ازاء هر 200 (دویست) واحد مسکونی یک فضای آموزشی احداث کنند و آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. با اخذ استعلام از اداره آموزش و پرورش اجرایی و در توافقنامه پیش بینی گردد. 6- هرگونه اقدام بعدی درخصوص این مصوبه منوط به طرح مجدد توافقات در صحن علنی شورا و اخذ مجوز نهایی شورای اسلامی شهر می باشد. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : عدم اعمال ماده 101 قانون شهرداری در تعیین قدرالسهم شهرداری برای سرانه ها و معابربه تفکیک هر یک از موارد پیش بینی شده در قانون مذکور)

2- نامه شهرداری به شماره 2720/د/93 مورخ 13/6/93 در خصوص ارسال پرونده های ملکی شماره 702 15456-15443 متعلق به آقای حسن بارگیر منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین شهرداری و نامبرده به شماره 7765/ش م د/93 مورخ 20/5/93 مبنی بر تعیین تکلیف بدهی عوارض تفکیکی فعلی( که قبل از ابلاغ اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداریها صورت گرفته ) و بدهی بنای مطروحه در کمیسیون ماده صد مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت با ایجاب و قبول حاضرین در جلسه به قصد انشاء منتج به انعقاد قرارداد با کلیه آثار حقوقی به شرح ذیل منعقد گردید :

1-2- در قرارداد منعقده کل بدهی مالک پلاک ثبتی 890/43 به مبلغ 415/963/545/14 ريال است که در قبال انتقال و اصلاح سند 23/1607 مترمربع در طرح تعریض خیابان بنام شهرداری تهاتر می گردد و مالک درصورت انتقال و اصلاح سند تا تاریخ قرارداد هیچگونه بدهی بابت بناهای بدون پروانه مطروحه در کمیسیون ماده صد که منجر به صدور رأی جریمه شده و عوارض تفکیک پلاک فوق به شهرداری ندارد.

2-2- مالک موظف است ظرف مدت یک ماه پس از پس از اخذ مجوز لازم نسبت به انتقال متراژ فوق و همچنین 241 متر مربع که قبلاً طی صورت جلسه شماره 44513/702 مورخ 26/12/86 در قبال بدهی تهاتر گردیده است مجموعاً به متراژ 23/1874 مترمربع بنام شهرداری اقدام نماید.

3-2-پلاک فوق به شش قطعه طبق نقشه محتویات پرونده در برگ شمار صفحه 222 بایگانی به شرح ذیل تفکیک شده است :  1- دو قطعه به مساحت 40/2759 و78/1786 مترمربع متعلق به حسن بارگیر در محتویات پرونده ساختمانی شماره 702 ، 2- یک قطعه به مساحت 1268 مترمربع واگذار شده به رضا بارگیر در محتویات پرونده ساختمانی 15456 و تبدیل به پلاک ثبتی 12065/43 به استناد ماده 147 قانون ثبت ، 3-یک قطعه به مساحت 69/1317 مترمربع واگذار شده به آقایان محسن و حمید بارگیر در محتویات پرونده ساختمانی شماره 15443  و تبدیل به پلاک ثبتی 12890/43 به استناد ماده 147 قانون ثبت ، 4- یک قطعه به مساحت 14/1360 مترمربع واگذار شده به آقای اکبری در محتویات پرونده 702 با اسناد عادی ، 5- یک قطعه به مساحت 670/599 متر مربع واگذار شده به مسجد خاتم النبیین(ص)

4-2- عوارض تفکیکی تهاتر شده صرفاً در قبال نقشه تفکیکی بند 3 قرارداد است و مشمول تفکیک و تبدیل قطعات به قطعه کوچکتر نمی گردد و درصورت تفکیک به قطعات کوچکتر مالک مکلف است در چارچوب اعمال قانون اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداریها مصوب 28/1/1390 بدون لحاظ نمودن عوارض تهاتر شده اقدام نماید.

5-2- بغیر از عوارض تفکیک در قطعات واگذار شده و به آقایان محسن ، حمید و رضا بارگیر و آقای اکبریسایر بدهی های نامبردگان مشمول قرارداد نمی باشد و درصورت مشاهده هرگونه بنای غیرمجاز و عوارض متعلقه دیگر  طبق مقررات اقدام خواهد شد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر با توجه به نظریه کمیسیون عمران شورای اسلامی مبنی بر تهاتر بدهی مالک با ارزش متراژ عقب نشینی ، کارشناسی شده و انتقال اسناد مالکیت  بارعایت سایر ضوابط و مقررات و با درنظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهرداری به تصویب رسید. ( با 13 رأی )

3- نامه شهرداری به شماره 2912/د/93 مورخ 22/6/93 درخصوص ارسال نامه شماره 504/7889/1253 مورخ 15/6/93 اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد درخصوص مساعدت مالي جهت بازگشايي مدارس و جشن شكوفه ها به مبلغ 000/000/90 ريال از محل اعتبارات ماده 16 رديف 416610 وظيفه خدمات شهريدر جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر و با توجه به نظریه کمیسون فرهنگی شورا پیشنهاد شهرداری مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات به تصویب رسید. (با 11 رأی) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

4--نامه شهرداری به شماره 2952/د/93 مورخ 22/6/93 درخصوص حق الزحمه کمیسیون ماده 7 (قطع اشجار) که از سنوات گذشته تاکنون به میزان ماهیانه 000/000/2 ریال می باشد که با توجه به حضور مستمر نماینده محترم استانداری تهران و نماینده فرمانداری ملارد در جلسات مذکور و نیز اختلاف شدید قیمت حق الزحمه فوق با شهرهای مجاور ، لذا در صورت صلاحدید موضوع حق الزحمه ماهیانه 000/000/5 ریال برای هر کدام از اعضاء کمیسیون پیشنهاد می گردد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر درخواست شهرداری از ابتدای سال 1393 با مبلغ پیشنهادی فوق به عنوان سقف حق الجلسه کمیسیون مذکور مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید.  ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

5- نامه شهرداری به شماره 2953/د/93 مورخ 23/6/93 درخصوص درخواست مساعدت ماليخانم گل آفرين ترك بياتاني كه سرپرست خانواده ، داراي سه فرزند و تحت پوشش كميته امداد امام خميني ( ره ) مي باشد جهت پرداخت عوارض به مبلغ 000/033/4 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417701 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی شورا پیشنهاد شهرداری مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری به تصویب رسید. ( با 9 رأی ) ، مخالفین : آقای علیرضا جمور و خانم معصومه بیات (علت مخالفت : مبنی بر اینکه تهاتر عوارض شهرداری از محل ماده 17 برخلاف قانون میباشد) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

6- نامه شهرداری به شماره 3002/د/93 مورخ 24/6/93 به پيوست نامه شماره 257/140/93/917 مورخ 24/6/93 اداره بهزيستي شهرستان ملارد درخصوص مساعدت مالي به توانخواه برومند دارابي از معلولين ضايعه نخاعي تحت پوشش (طي بازديد بعمل آمده با حضور فرماندار محترم و امام جمعه محترم و چند تن از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر) به مبلغ 000/000/50 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417703 وظيفه خدمات شهري با پادار نمودن مبلغ فوق الذکر در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظرو با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی شورا ، پیشنهاد شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری به تصویب رسید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

7-  نامه شهرداری به شماره 3152/د/93 مورخ 31/6/93 درخصوص ارسال پرونده ساختماني شماره  35079    متعلق به آقاي ميرزا جان عصمتي مبنی بر مساعدت مالي به مبلغ 000/000/20 ريال جهت پرداخت بخشي از بدهي مشاراليه به شهرداري در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گردید درخواست شهرداری با ارائه نامه بهزیستی مبنی بر معلولیت متقاضی مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری به تصویب رسید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

10- پیشنهاد شماره 779/87 مورخ 2/7/93 اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورا مبنی بر اهمیت توجه به جایگاه حافظان قرآن کریم که مورد تأکید دین و توجه و تأییدات مقام معظم رهبری است به منظور توجه ویژه به این قشر و در راستای اقدام عملی نسبت به منویات معظم له طرح پیشنهادی در 11 بند مورد بحث و تدوین قرار گرفتدر جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا به تصویب رسید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی

 

فیلم

تشریح یکصدو شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ملارد توسط میثم طاهر آبادی سخنگوی شورای اسلامی شهر ملارد