ویژه های خبری

مهندس مجتبی نوری رییس شورای اسلامی شهر ملارد با اشاره به اقدام شورای عالی استان در خصوص ۷ ساله شدن شوراهای دوره ششم گفت: تاکید به صرفه جویی در هزینه های انتخابات برای ۷ ساله شدن شوراها دلیل مناسبی نیست. طبق قانون و با اطلاع قبلی، مردم برای چهار سال نمایندگان خود را در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب نموده اند و ابقاء ۷ ساله شوراها در تعارض با قانون و تصدی گری مردم در اداره امور شهرها و روستاهاست.

وی افزود: چهارچوب زمانی موجود که فرصت چهارساله برای انتخاب مجدد اعضای شوراهای شهر و روستا را در اختیار مردم میگذارد به مردم فرصت بازنشانی مدیریت شهری را داده است و این مجموعه از سوی مردم سنجیده و اگر کارآمد باشند به آنها فرصت دوباره داده می‌شود.

مهندس نوری ادامه داد: شوراهای شهر و روستا به عنوان اعضایی حساس در بدنه کشور با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) "در جهت استقرار حکومت مردمى در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش" از طریق تشکیل این نهاد با انتخاب مردم انجام می‌شود و تصمیم گیری را در اختیار مردم قرار میدهد.

رییس شورای شهر ملارد افزود: با توجه به رشد سطح فرهنگی، سرعت گرفتن سبک زندگی و ضربان اجتماعی مخصوصا در شهرهای بزرگ، هفت ساله شدن شورا سطح رضایتمندی را کاهش خواهد داد.

ایشان تصریح کرد: افزایش زمان شورا در مدیریت شهری انگیزه مدیریتی را در سطح راهبردی کاهش داده و تاثیر محسوس روی زمانبندی پروژه ها میتواند داشته باشد و اشتیاق خدمت را کاهش میدهد.

 وی تاکید کرد: درصورت هفت ساله شدن دوره‌ی ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا، در پایان سال چهارم حکم شهرداران و دهیاران نیز خاتمه می‌یابد و مجددا می‌بایست توسط اعضای شورا انتخاب گردند.


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

فیلم

محمد بهمنی شهردار ملارد در آیین الحاق منطقه ملارد قدیم به خیابان کشاورزان ازطریق آزاد سازی اراضی شرکت شاهد که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی انجام شد گفت: با...