ویژه های خبری

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 821

مصوبات

مصوبات یکصد و هیجدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ  :  93/11/20

مصوبات جلسه :

1- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8917/1/5800 مورخ 93/11/14 درخصوص رفع ابهام از بندهای شماره 4 و 7 صورتجلسه شماره 111 شورا در جلسه مطرح و به شرح ذیل تصمیم گیری شد :

1/1- بند 4 مقرر گردید جهت تأمین نظر فرمانداری ردیف اعتباری مربوطه شفاهاً از شهرداری استعلام و به فرمانداری اعلام شود. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانم معصومه بیات و آقای سیدعلی مرزانی

2/1- درخصوص بند 7 شورا اصرار به اجرای مصوبه دارد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی ، علیرضا جمور و محبوب اکبری ( علت مخالفت : بنا به دلایل اعلام شده در بند 7 صورتجلسه 111 مخالفیم ) ، غایبین : خانم معصومه بیات و آقای سیدعلی مرزانی

 

2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8919/1/5800 مورخ 93/11/14 درخصوص رفع ابهام از بند یک صورتجلسه شماره 112 شورا در جلسه مطرح و ضمن پذیرش نظر فرمانداری ، تصمیم گیری درخصوص تعرفه عوارض سازمانها به جلسه بعدی موکول گردید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانم معصومه بیات و آقای سیدعلی مرزانی 

مصوبات یکصد و هفدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ  :  93/11/13

مصوبات جلسه :

1- نامه مسئول آموزشگاه استثنایی شهداء 1 به شماره 80 مورخ 93/10/13 درخصوص درخواست مساعدت جهت بهینه سازی فضای مدرسه (آسفالت و ... ) دانش آموزان معلول (ناشنوا و نابینا ، کم توان ذهنی و جسمی ) در جلسه مطرح و مخالفت شد. ( با 7 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدمهدی سیدلر ، سیدعلی مرزانی و عوض عشایرپور و خانم الهه حیات بینی ، غایبین : آقای حسین بیات (موجه) و خانم نرگس مشعشعی(موجه) 

2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8439/1/5800 مورخ 93/10/28 منضم به تصویر نامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد درخصوص برگزاری چهارمین اردوی راهیان نور سال 93 دانشجویان دانشگاه ملارد در جلسه مطرح و مقرر گردید شهرداری برابر بند 4 مصوبات جلسه شماره 109 شورا در این خصوص اقدام نماید. ( با 11 رأی) ، غایبین : آقای حسین بیات (موجه) و  خانم نرگس مشعشعی (موجه) 

3- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8442/1/5800 مورخ 93/10/28 منضم به تصویر نامه رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد درخصوص پرداخت بخشی از بدهی معوقه شهرداری ملارد از طریق تهاتر با ساخت کتابخانه مرکزی در محل پروژه فرهنگسرای بزرگ شهر در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت تنظیم لایحه به شهرداری ارجاع گردد. ( با 11 رأی) ، غایبین : آقای حسین بیات (موجه) و  خانم نرگس مشعشعی (موجه) 

4- رونوشت نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8574/1/5800 مورخ 93/11/4  منضم به تصویر نامه اداره آب و فاضلاب شهرستان ملارد درخصوص واگذاری زمین به منظور احداث مخزن ذخیره آب با عنایت به اعتبارات تخصیصی در اینخصوص و به منظور جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات آتی در تأمین آب شرب شهروندان در جلسه مطرح و مقرر گردید با نظرمساعد جهت بررسی کارشناسی و تنظیم و ارسال لایحه به شهرداری ارجاع گردد. ( با 12 رأی)، غایب : آقای محمد خلج (موجه) 

5- نامه شماره 3278/50 مورخ 93/11/5 مشاور مالی و اداری شورا درخصوص ایرادات بیلان شش ماهه اول سال جاری سازمان اتوبوسرانی ملارد در جلسه مطرح و با توجه به نظر مشاور مالی و اداری شورا در رابطه با موارد انحرافی که توضیحات قانع کننده نمی باشد کتباً از سازمان توضیح لازم خواسته شود و پس از جمعبندی در جلسه آتی به اعضاء ارائه شود. ضمناً مقرر گردید به آموزش و پرورش تأکید شود در رابطه با سرویس مدارس با سازمان مذکور همکاری نماید. ( با 12 رأی)، غایب : آقای محمد خلج (موجه) 

6- نامه شماره 3307/47 مورخ 93/11/7 کمیسیون فرهنگی و بهداشت و درمان شورا درخصوص طرح مشترک  استقبال از نوروز با استفاده از خدمات سازمانهای موتوری و آتش نشانی و معاونت خدمات شهری در جلسه مطرح و با کلیات طرح موافقت و مقرر گردید به منظور اتخاذ تمهیدات لازم با محوریت کمیسیون فرهنگی و همکاری کمیسیون بهداشت با دعوت از سازمانهای ذیربط جلسه برگزار و نتیجه حاصله به اعضاء شورا ارائه شود. ( با 12 رأی) ، غایب : آقای محمد خلج (موجه)  

7- تقاضای طرح درخواست آقای محمد مخابری از پرسنل سابق شهرداری جهت بازگشت به کار توسط تعدادی از اعضای شورا در جلسه مطرح و با توجه به اینکه رسیدگی به درخواست فوق از حیطه وظایف شورا خارج می باشد مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 9 رأی ) ، موافقین : آقایان حسین بیات ، حاجعلی بحری و داور حضرت پور ، غایب : آقای محمد خلج (موجه)

 8- نامه شماره 3343/32 مورخ 93/11/8 مشاور مالی و اداری شورا درخصوص بررسی آمار درآمد و هزینه آذر ماه سال 93 شهرداری ملارد در جلسه مطرح و مقرر گردید موارد انحراف با نظر مشاور مالی و اداری شورا به شهرداری ابلاغ تا مورد بررسی و مد نظر قرار گیرد. ( با 12 رأی) ، غایب : آقای محمد خلج (موجه) 

9- نامه شهرداری به شماره 17680/ش م ص/93 مورخ 93/11/8 درخصوص تعیین تکلیف حسابهای فی مابین شهرداری و اداره برق منضم به صورتجلسه تنظیمی به شرح ذیل :

1/9- با توجه به صورتجلسه قبلی فی مابین به شماره های 13195/28 مورخ 87/12/3 و 90/4/6 و 91/9/12مقرر گردید ضمن رعایت مفاد صورتجلسه های قبلی و در جهت پذیرش صورت بهای برق مصرفی غیرمجاز توسط شهرداری (موضوع شفافیت صورت حسابهای اداره برق) مدیریت منطقه برق ملارد متعهد گردیدند بدون مطالبه وجهی خدمات جدیدی به ارزش بالغ بر 1/200/000/000 ريال ( شامل 600/000/000 ريال بابت ترانس برق جهت ساختمان اداری شهرداری به انضمام 600/000/000ريال دیگر بابت هزینه جابجایی شبکه با درخواست شهرداری ارائه نمایند ) که با تحقق این امر صورتحسابهای برق مصرفی غیرمجاز ارائه شده به میزان 5/357/360/000  ريال به استناد سند مالی شماره 1057 مورخ 88/9/29 موضوع بند پنج صورتجلسه مورخ 90/4/6 مورد پذیرش شهرداری واقع خواهد شد.

2/9- شهرداری مکلف است نسبت به منظور نمودن مطالبات طرفین در حسابهای فی مابین نموده و پس از سیر مراحل اداری و قانونی نسبت به صدور پایان کار در پرونده ساختمانی 10065 به شماره پلاک ثبتی 5215/43 اقدام نماید. در جلسه مطرح و با رعایت موارد قانونی مورد موافقت قرار گرفت. ( با 12 رأی) ، غایب : آقای محمد خلج (موجه) 

10- پیشنهاد مشاور مالی و اداری شورا مثبوت به شماره 3356/45 مورخ 93/11/9 درخصوص بودجه پیشنهادی سال 1394 شورا که براساس بخشنامه بودجه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تهیه و تنظیم شده و در بخش درآمدها و هزینه ها به مبلغ 3/200/000/000 ريال برآورد گردیده است ، براساس بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی همزمان با بودجه پیشنهادی سال 1394 شهرداری ملارد در سیر مراحل اقدام قرار گیرد در جلسه مطرح و موافقت گردید تا با رعایت مقررات اقدام شود. ( با 12 رأی) ، غایب : آقای محمد خلج (موجه) 

 

11- نامه شهرداری به شماره 17667/ش م ص/93 مورخ 93/11/8 درخصوص معرفی یک نفر از اعضای شورا جهت شرکت در جلسات کمیسیون نامگذاری در جلسه مطرح و موافقت گردید آقای حاجعلی بحری جهت عضویت در کمیسیون نامگذاری معرفی شوند. ( با 12 رأی) ، غایب : آقای محمد خلج (موجه)  

مصوبات یکصد و شانزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ  :  93/11/8

مصوبات جلسه :

1- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 8576/1/5800 مورخ 93/11/4 درخصوص رفع ابهام از بندهای شماره 4 و 5 صورتجلسه شماره 109 شورا در جلسه مطرح و به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :

1/1- درخصوص بند 4 مقرر گردید آقای سیدعلی مرزانی به فرمانداری مراجعه ، توضیحات لازم را ارائه و پس از اعلام نظر قطعی فرمانداری جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شود.( با 12 رأی ) ، غایب : خانم الهه حیات بینی (موجه)

2/1- درخصوص بند 5 نظر فرمانداری مورد تأیید قرار گرفت.( با 12 رأی ) ، غایب : خانم الهه حیات بینی (موجه)

« گردش کار تصویب »

تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت ودر یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 93/11/8 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 12 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 1 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و مابقی رسیدگی به جلسه دیگر موکول گردید./ 

مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ  :  93/11/6

مصوبات جلسه :

1- نامه شهرداری به شماره 12306/ش م ص/93 مورخ 93/9/17 درخصوص نامه شماره 6786/1/5800  مورخ 93/9/5 فرمانداري محترم منضم به صورتجلسه كارگروه پژوهش ، فناوري و تحول اداري شهرستان ملارد مبنی بر مساعدت مالي جهت بند 6 صورتجلسه مذكور ( 50 عدد تنديس و هدايا به مبلغ 75/000/000 ريال و بنر و تبليغات به ميزان 250 مترمربع بمبلغ 20/000/000ريال ) جمعاً به مبلغ 95/000/000 ريال با توجه به عدم اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري و پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و به علت اینکه بعد از موعد مقرر واصل گردیده و باعث ایجاد انحراف در بودجه می شود مخالفت گردید. ( با 8 رأی ) ، موافقین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی ، سیدعلی مرزانی و علیرضا جمور و  خانم ها الهه حیات بینی و نرگس مشعشعی

2- نامه شهرداری به شماره 12899/ش م ص/93 مورخ 93/10/9 درخصوص ارسال پرونده شماره 32412 متعلق به آقای فرزاد احسانی وکیل مالک پلاک ثبتی 2406/43 منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری ملارد مبنی بر اخذ مجوز دیوارکشی (تخریب و بازسازی) و با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت مجموعاً 1500 مترمربع واقع در محدوده حریم شهر و فاقد کاربری می باشد به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :

1/2- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مؤدی کلیه هزینه های مربوط به صدور مجوز دیوارکشی (تخریب و بازسازی) که شامل عوارض دیوارکشی و ارزش افزوده ناشی از موافقت با احصار ملک موردنظر مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.

2/2- موافقت گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق نسبت به انجام درخواست مالک با توجه به نظریه  کمیسیون عمران مبنی بر رعایت نظریه شماره 95985/21/15/92 مورخ 93/9/4 جهاد کشاورزی در مورد دیوار با ارتفاع 80  سانتیمتری و مابقی فنس گذاری مشروط به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی استانداری تهران (کمیسیون ماده 5 ) با رعایت مقررات مربوطه اقدام گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدعلی مرزانی و داور حضرت پور

3- نامه شهرداری به شماره 13237/ش م ص/93 مورخ 93/10/16 منضم به تصویر نامه شماره 12699/ ش م و/93 مورخ 93/8/6 باشگاه ورزشي جوانه درخصوص مساعدت مالي جهت خريد تاتامي به مبلغ 35/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417701 وظيفه خدمات شهري و پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 9 رأی)، مخالفین : آقایان حسین بیات ، محمد خلج و عوض عشایرپور و خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : کمک موردی نتیجه ای مطلوب نداشته و انحراف در بودجه ایجاد می کند )

4- نامه شهرداری به شماره 13414/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 درخصوص اعلام ردیف های اعتباری  پروژه های مصوب سال93 مستند به بندهای دوم و سوم سومین صورتجلسه کارگروه درآمدزایی پایدار و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری شهرستان ملارد(احداث ساختمان گلخانه مصوب ردیف اعتباری 3050109302) به پیوست دفترچه آنالیز هزینه های ریالی طرح به انضمام نقشه های مربوطه بمنظور فراهم شدن زمینه لازم برای شروع عملیات اجرایی پروژه در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 13 رأی )

5- نامه شهرداری به شماره 13495/ش م ص/93 مورخ 93/10/22 درخصوص ارسال پرونده شماره 214 منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نمایندگان تأمین اجتماعی بعنوان مالکین پلاکهای ثبتی 7190-1486-3071-3065-3068-3066-3060-3070 فرعی از 43 اصلی و شهرداری ملارد با توجه به اینکه پلاک ثبتی 7190/43 طبق طرح جامع به محدوده شهر الحاق گردیده است و مابقی پلاک های فوق الذکر به مساحت 162304 مترمربع طبق طرح هادی دارای کاربری باغات و در محدوده شهر واقع بوده است ، درخصوص تقاضای مالکین مبنی بر تغییر و تفکیک و تعیین کاربری بر روی پلاکها در عوض و قبال کلیه حقوق مالکانه اعم از حق بهره برداری موضوع پروانه شماره 786/3741 مورخ 1336/2/5 حق بناهای موجود به مساحت 126/56 مترمربع تأسیسات در زیرزمین  به مساحت 78/65140 مترمربع ابنیه فنی و تأسیسات دامداری و متعلقات آن موضوع گواهی عدم خلاف شماره 20204/214 مورخ 1380/11/27 و کلیه حقوق مربوط به منسوبات از جمله چاه آب ، برق نسبت به انجام توافق در پلاک 7190/43 کلا به مساحت 205326 مترمربع و پلاکهای ثبتی 1486-3071-3065-3068-4182-1483-3066-3060-3070 فرعی از 43 اصلی به مساحت 162304 مترمربع می باشد و( نظر به اینکه پلاکهای فوق الذکر جهت تغییر کاربری در جلسه مورخ 91/7/4 کمیسیون ماده 5 مطرح و موضوع به تصویب رسیده و ابلاغیه آن بهمراه نقشه مصوب طی نامه شماره 36182/91 مورخ 91/6/14 معاون محترم امور عمرانی به شهرداری ابلاغ گردیده است ) ، لذا با توجه به درخواست مالکین مبنی بر تغییر نقشه و تفکیک با حفظ چارچوب طرح و سرانه ها و اینکه امکان توافق قبلی با گذشت بیش از چند سال وجود نداشته است بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :

1/5- سهم طرفین از اراضی براساس توافقات مورخ 89/10/16 و تصویب آن در مراجع ذیربط مبنا قرار گرفته و صرفاً کاربریهای پیشنهادی در نقشه مصوب تغییر یافته است. (ضمناً طبق توافقات قبلی در پلاک ثبتی 7190/43 به مساحت 205326 مترمربع به میزان 50% در سهم شهرداری و 50% در سهم مالک (تأمین اجتماعی شرکت ملاردشیر ) و از سایر پلاکهای مذکور به مساحت 162304 مترمربع به میزان 70% در سهم شهرداری و 30% در سهم مالک بوده است که مجدداً مورد تأیید طرفین می باشد.)

2/5- توافق گردید حداکثر تراکم در اراضی مذکور برای کاربری مسکونی و تجاری پیشنهادی 240% با رعایت کلیه ضوابط و مرتبط با تعیین کاربری و تراکمهای ساختمانی طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مقررات طرح تفصیلی مدنظر قرار گیرد. ضمناً تراکم و سطح اشغال در مورد سایر کاربریها براساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی خواهد بود.

3/5- سطوح سرانه ها و شبکه معابر و همچنین کاربریهای مسکونی و تجاری در نقشه مصوب و یک برگ جدول پیشنهادی برابر برگ شمار 484 به شرح پیوست که ممهور به مهر و امضاء شورا می باشد مورد تصویب قرار گرفت.

4/5- توافق گردید شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ مصوبه و نقشه تصویب شده توسط مراجع ذیربط در اجرای ماده 101 قانون شهرداریها نسبت به ممهور نمودن نقشه تصویب شده و ارسال آن به اداره ثبت اقدام نماید و مالک متعهد می گردد قدرالسهم شهرداری را به صورت رسمی به نام شهرداری منتقل نماید.

5/5- توافق گردید درصوت موافقت از سوی مراجع ذیصلاح و انجام مراحل فوق توسط مالکین نسبت به صدور پروانه با حداکثر تراکم مصوب 240% و در سطح اشغال و تراکم پایه 60% طبق احکام کلی طرح جامع اقدام نماید. ضمناً مالکین موظفند هزینه های مربوط به صدور مجوز ( پروانه ) به شرح ذیل را مطابق با آخرین تعرفه شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نمایند.

الف : عوارض قانونی مرتبط با صدور پروانه در قطعات مسکونی طبق سطح اشغال و هزینه های فروش تراکم مازاد بر 60% پایه (صدور پروانه بیش از 60% منوط به پرداخت هزینه فروش تراکم مازاد برابر آخرین تعرفه مصوب شهرداری در زمان صدور پروانه خواهد بود )

ب : عوارض قانونی مرتبط با صدور پروانه در قطعات تجاری طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طبق سطح اشغال و تراکم مصوب

6/5- توافق گردید هزینه های اجرایی آماده سازی شامل زیرسازی ، روسازی ، آسفالت ، جدول (کلیه معابر) کمتر از 20 متر به عهده شرکت (مالک) با توجه به نامه شماره 1827/33 مورخ 93/9/18 شورای اسلامی شهر  و در معابر 20 متر و بیش از آن به عهده شهرداری در قطعات تفکیکی در سهم هر یک (شهرداری مالکین ) به عهده خود طرفین باشد. در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون عمران مشروط به 1- دریافت مابه التفاوت هزینه عوارض فروش تراکم توسط شهرداری از مالک ، 2- هم زمان با تفکیک ملک انتقال اسناد قدرالسهم قطعات متعلق به شهرداری صورت گیرد ، 3- شهرداری هیچگونه اجازه ای برای صدور مجوز جهت مالک قبل از انتقال اسناد مالکیت قدرالسهم شهرداری نخواهد داشت و انجام این توافقنامه مشروط به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی استانداری تهران (کمیسیون ماده 5 ) با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ،  مخالف : آقای محمد خلج

6- نامه شهرداری به شماره 13424/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 منضم به تصویر شماره 1336/س ت د/93  مورخ 93/9/8 سازمان تاكسيراني درخصوص كاركرد تاكسيداران بابت سرشماري عمومي كشاورزي سال 93 به مبلغ 210/000/000 ريال با توجه به عدم اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري با پادار نمودن  مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با توجه اینکه شهرداری میبایستی قبل از هزینه کرد ها لایحه را به شورا ارسال و پس از کسب مجوز نسبت به هزینه اقدام نماید و همچنین درصورتیکه شهرداری اضافه درآمد بر مبلغ تصویبی بودجه داشته باشد پادار نمودن در اصلاح و متمم بودجه امکان پذیر خواهد بود  مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 13 رأی )   

7- نامه مشاور مالی و اداری شورا مثبوت به شماره 3072/45 مورخ 93/10/27 مبنی بر اجرای دستور مورخ 93/10/22ریاست شورا در هامش نامه شماره 13415/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 شهرداری محترم ملارد درخصوص ارسال تصویر نامه شماره 11349/42/د مورخ 93/10/12 مدیر کل محترم امور شهری و شوراها جهت رعایت مفاد آئین نامه نحوه پرداخت حق الجلسه و مزایا به اعضای محترم شورای اسلامی شهر ملارد مطرح و  با امعان نظر به لیست کلیه پرداختهای ماهیانه به اعضاء شورا که برابر ردیف 3 ماده 6 آئین نامه نحوه پرداخت  حق الجلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی شهرها مصوب 1384 محرز گردید کلیه پرداختیهای شورا به اعضاء از اعتبارات بودجه شورا در چارچوب مفاد آئین نامه مذکور و نامه اخیرالذکر (مدیرکل) می باشد و موافقت شد آقای اسدی مشاور مالی و اداری شورا کماکان برابر رویه جاری در پرداخت حق الجلسه و سایر مزایا به کلیه اعضاء شورا اقدام نماید. ( با 13 رأی ) 

8- پیشنهاد آقای محبوب اکبری از اعضای شورا مثبوت به شماره 3090/48 مورخ 27/10/93 به منظور حفظ باغات شهرستان ملارد و جلوگیری از فراهم شدن زمینه تغییر کاربری و تفکیک به لحاظ حفظ محیط زیست سالم شهر و سرانه های فضای سبز که از جمله حقوق شهروندی محسوب می گردد. همچنین در جهت همکاری و تقویت کمیسیون قطع اشجار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری که برابر مفاد ماده 7 آئین نامه مربوطه (ضمیمه است) با هدف حفظ باغات منطقه و گسترش فضای سبز مطرح و مقرر شد موضوع لزوم استعلام شهرداری از کمیسیون ( ماده 7 ) قطع اشجار قبل از موافقت با هرگونه تغییر کاربری و یا تفکیک اراضی و املاک با کاربری فضای سبز و باغات و دارای اسناد زراعی و باغات برای اجرا به شهرداری ابلاغ  گردد. ( با 13 رأی ) 

9- نامه شهرداری به شماره 13690/ش م ص/93 مورخ 93/10/27 منضم به تصویر نامه شماره 257- ق- ش  مورخ 93/10/16شوراي اسلامي روستاي قبچاق درخصوص مساعدت مالي به مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) روستاي مذكور به مبلغ 50/000/000ريال با توجه به اتمام اعتبارات ماده 16 از محل اعتبارات برنامه 306 پروژه 3060909302 در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 13 رأی ) 

10- نامه انجمن حمایت از زندانیان ملارد به شماره 92/414/ ان مورخ 93/10/24درخصوص قول مساعد  شورای شهر جهت پرداخت مبلغ 300/000/000ريال به حساب انجمن فوق در جلسه مطرح و موافقت گردید جهت تنظیم لایحه با اعلام ردیف اعتباری به شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی ) 

11- نامه شهرداری به شماره 17239/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص مساعدت جهت برگزاري مراسم جشن عاطفه ها در دبيرستان احرار يك با توجه به اتمام اعتبارات مربوطه از محل ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح و مبلغ یک میلیون تومان ( 10/000/000ريال ) موافقت گردید تا مراتب در اصلاح و متمم بودجه سال جاری پادار و با رعایت مقررات مربوطه اقدام گردد. ( با 13 رأی ) 

12- نامه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران به شماره 24/29/4519 مورخ 93/10/23 درخصوص تخصیص 2000 مترمربع زمین با کاربری آموزشی (شهرک ترافیک) جهت اجرای طرح متمرکز شهرک ترافیک شهرستان ملارد به منظور اجرای برنامه های پیشگیرانه جهت ارتقاء سطح آموزش همگانی در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در جلسه مطرح و موافقت گردید برابر مصوبه قبلی ( بند 2 صورتجلسه 105 ) جهت تسریع در تنظیم و ارسال لایحه به شهرداری ارسال شود. ( با 13 رأی ) 

13- نامه شهرداری به شماره 17232/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص مساعدت مالی  به آقای ابوالفضل رضایی به مبلغ 1/000/000ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : کمک موردی نتیجه مطلوبی ندارد )

14- نامه شهرداری به شماره 17236/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص بکارگیری نیرو در سازمان پسماند که این امر طبق مصوبه شورای سازمان که به ریاست معاون محترم عمرانی استانداری تهران برگزار و  تأیید شده است صورت گرفته در جلسه مطرح و نظر شهرداری مورد تأیید قرار گرفت. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات ، عوض عشایرپور ، محمد خلج ، سیدمهدی سیدلر و حاجعلی بحری و خانم معصومه بیات

15- نامه شهرداری به شماره 17224/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 در پاسخ به نامه شماره 2573/50 مورخ 93/10/4 شورای اسلامی شهر درخصوص تکالیف ناظر بر مصوبه شماره 108 مورخ 93/10/4 شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به پیوست نامه شماره1783/س ت د/93 مورخ 93/10/15 سازمان تاکسیرانی با محوریت عملکرد آن سازمان درخصوص موارد مطروحه در مصوبه شورای مذکور جهت استحضار و هرگونه بهره برداری لازم به حضور ایفاد می گردد. لذا مستدعی است با هماهنگی مراجع ذیصلاح تمهیداتی اتخاذ فرمائید تا با حمایت های جنابعالی و دیگر اعضاء محترم شورای شهر مشکلات بوجود آمده و دوگانگی در مدیریت ، صدور ، نظارت و بازرسی بردفاتر اتومبیل کرایه و آژانس های تاکسی تلفنی به نحو مقتضی مرتفع گردد در جلسه مطرح و  موافقت گردید نامه به فرمانداری محترم ارجاع شود. ( با 13 رأی ) 

16- نامه شهرداری به شماره 17297/ش م ص/93 مورخ 93/10/30درخصوص مساعدت مالی به خانم بوربور  به مبلغ 4/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح  و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدمهدی سیدلر ، محبوب اکبری و علیرضا جمور و خانمها معصومه بیات ، الهه حیات بینی و نرگس مشعشعی ( علت مخالفت : به علت نداشتن اعتبار از محل ماده 17 موضوع قابل طرح نبوده و لذا مخالفت می گردد.)

17- متن نامه کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص بررسی نامه شماره 17314/ش م ص/93 مورخ 93/10/30بودجه پیشنهادی سال 1394 آن شهرداری و با توجه به بخشنامه بودجه سال 1394 شهرداریهای کل کشور  و به استناد بند 1 صورتجلسه شماره 112 شورای اسلامی شهر ملارد موارد ذیل مورد تأکید می باشد :

فصل اول :

1- با توجه به اعلام اهم راهبردهای اساسی در بند سه بخش اول که دقیقاً یکی از موارد تخصیصی بودجه را اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با تأکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام قرار داده است ، مقرر فرمائید فهرست پروژه ها و طرح های نیمه تمام به این شورا ارسال گردد.

2- با توجه به اعلام سیاست اجرایی بخش دوم بخشنامه بودجه سال 94 سیاست های شهرداری درخصوص بندهای یک الی 12 که منجر به ارائه اعداد و ارقام بعضی از ردیف های بودجه سال 94 شده است توضیحات لازم به این شورا ارسال گردد.

فصل دوم :  تکالیف بودجه ای شهرداری

 علیرغم تأکیدات شورا درخصوص تدوین و اجرایی نمودن برنامه پنج ساله متأسفانه تاکنون این امرمطابق بند «الف» فصل دوم تهیه و اجرایی نشده است . لذا مقرر گردد براساس بند « ب » همین فصل (فصل دوم تکالیف بودجه ای شهرداری ) اقدامات لازم مبذول گردد تا بودجه سال 94 و برنامه پنج ساله قابل اجراء از سال 1395 پس از تصویب شورا و استانداری به مرحله اجراء درآید.

درخصوص بندهای 3 ، 5 ، 6 و 7 اقدامات شهرداری در بودجه سال 94 مشخصاً اعلام گردد.

فصل سوم :طرح و تنظیم بودجه

در بند 1 ، 2 ، 3 و 4 با توجه به مباحث اعلامی جهت اعمال درصدهای افزایش در سال 94 نسبت به 93 ، مقرر می دارد بودجه اسمی سال 94 شهرداری به شورا ارسال گردد.

درخصوص بند 8 : یک نسخه از حکم کارگزینی شهردار محترم به شورا ارسال شود.

درخصوص 8-5 : پس از اعلام نظر شورا به شهرداری قابل اقدام خواهد بود.

درخصوص بند 9 : تدابیر و اقدامات صورت گرفته کتباً به شورا اعلام گردد.

درخصوص بند 10 : با توجه به مفاد این بند که مقرر نموده باید پیش بینی درآمدها برای سال 94 براساس میانگین رشد درآمدهای 5 سال گذشته باشد ، دلایل شهرداری درخصوص عدم رعایت مفاد این بند و ارائه بودجه 750/000/000/000 ريال مشخصاً اعلام گردد.

درخصوص بند 14 : با توجه به اعلام تخصیص حداقل نیم درصد از اعتبارات جاری بودجه سال 94 برای توسعه   آموزش کارکنان و پژوهش با توجه به پیش بینی سقف 800/000/000 ريال برای این امر ، شهرداری می بایست  مبلغ 1/756/750/000 ريال تخصیص دهد که تفاوت قابل توجهی نشان می دهد. لذا مقرر می دارد شهرداری در این خصوص توضیحات خود را کتباً به شورا ارائه نماید.

درخصوص بند 19 : حکم ماده 68 و تبصره ذیل آن شهرداری برای هزینه کرد بهتر و نظارت شورا در ردیف های اعلامی شماره حساب ویژه ای برای این امر تخصیص داده و نتیجه را اعلام نماید.

درخصوص بندهای 22 ، 23 ، 24 و 25 : میزان دریافتی ها و ردیف های هزینه کرد را به شورا اعلام نماید.

درخصوص بند 27 ، 28 ، 29 ، 30 ، 31 و 32 : شهرداری توضیحات لازم و نحوه اجرا را در شهرداری به شورای اسلامی شهر اعلام نماید.

بخش سوم :سرفصل های هزینه کرد اعتبارات متمرکز

شهرداری میزان دریافتی و هزینه کرد در سال جاری را به شورای اسلامی اعلام تا پس از بررسی اقدامات لازم صورت پذیرد.

با عنایت به اینکه تا ارسال موارد خواسته شده تصویب بودجه سال 94 امکان پذیر نخواهد بود ، لذا خواهشمند است مقرر فرمائید نسبت به موارد درخواستی عاجلاً اقدامات مقتضی صورت پذیرد در جلسه مطرح و  موافقت گردید نامه به شهرداری ارسال شود. ( با 13 رأی )

18- پیشنهاد شماره 2720/50 مورخ 93/10/9 تعدادی از اعضای شورای اسلامی درخصوص اعتراضات حضوری و کتبی کسبه خیابان امام خمینی(ره) به طرح ترافیکی خط ویژه تاکسی و مشکلات عدیده ای که برای ایشان بنا به اظهاراتشان ایجاد می شود در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به فرمانداری ارسال گردد.             ( با 13 رأی )

« گردش کار تصویب »

تعداد 22 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و  در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 93/11/6 برگزار شد در دستور جلسه  قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد  با تعداد 15 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، با تعداد 2 فقره لایحه مخالفت ، 2 فقره به کمیسیونهای عمران و حقوقی ارجاع ، 1 فقره جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به فرمانداری محترم ارجاع ، 1 فقره جهت بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد و 1 فقره نیز در جلسه برای اطلاع حاضرین قرائت شد./ 

فیلم

محمد بهمنی شهردار ملارد در آیین الحاق منطقه ملارد قدیم به خیابان کشاورزان ازطریق آزاد سازی اراضی شرکت شاهد که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی انجام شد گفت: با...