ویژه های خبری

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 821

مصوبات

مصوبات یکصد و دهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ هفدهم دی ماه سال 1393

مصوبات جلسه :

1- نامه ریاست شورا مثبوت به شماره 2774 /43 مورخ 93/10/13 درخصوص درخواستهای اهالی محترم شهرک آیت ا... طالقانی در جلسه دیدار مردمی مورخ 93/10/10 در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) ، خیابان شهید مصیب زاده به شرح ذیل :

1/1- نصب تابلوی پایه دار در مقابل مسجد جهت الصاق اطلاعیه ها و اعلامیه های مسجد

2/1- نصب تابلوی راهنما برای مسجد در ابتدای خیابان شهید مصیب زاده

3/1- پیش بینی و اختصاص 2 قطعه زمین از املاک شهرداری با سرانه های ناشی از تفکیک در شرق سرآسیاب  برای احداث 2 باب مسجد

4/1- تکمیل و تجهیز وضوخانه مسجد

5/1- نصب چند عدد تابلو در مبادی ورودی و خروجی محدوده شرق سرآسیاب با عنوان شهرک آیت ا.. طالقانی

6/1- تخصیص یک قطعه زمین به منظور احداث پایگاه بهداشت

7/1- تخصیص یک قطعه زمین برای احداث خانه فرهنگ

8/1- تخصیص مبلغ پنجاه میلیون ريال برای تکمیل بنای محراب مسجد در جلسه مطرح و موافقت گردید نامه فوق جهت تنظیم لایحه با تعیین ردیف اعتباری با رعایت مقررات مربوطه به شهرداری ارجاع گردد. ( با 9 رأی ) ، مخالفین بند 8/1 : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی و علیرضا جمور ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و سیدعلی مرزانی

2- نامه شهرداری به شماره 13069/ش م ص/93 مورخ 93/10/13 مبنی بر رکود بی سابقه بازار مسکن که به تبع با انباشت قابل توجه مطالبات شهرداری از مودیان و عدم استقبال از دریافت پروانه ساختمانی همراه می باشد که این امر باعث عدم تحقق بخشی از ردیف های درآمدی پیش بینی شده در بودجه سال جاری گردیده است ، فلذا در راستای تأمین بخشی از منابع در جهت خدمات رسانی مطلوبتر به شهر و شهروندان ، شهرداری در نظر دارد  به مناسبت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی نسبت به اجراء و اعطای جایزه خوش حسابی از تاریخ 93/11/12 لغایت پایان بهمن ماه سال جاری به میزان 20% و از تاریخ 93/12/1 لغایت پایان اسفند ماه سال جاری به میزان 15% درخصوص بدهی مؤدیانی که به صورت نقدی و یکجا تسویه می نمایند اقدام نماید.

تبصره : موضوع اعطای جایزه خوش حسابی (لایحه فوق الذکر ) جهت اسناد بهادار سررسید آتی نیز معادل 20%  از تاریخ 93/11/12لغایت 93/11/30 و معادل 15% از تاریخ 93/12/1 تا پایان سال جاری مشروط به پرداخت تمامی اقساط پیش رو و درخصوص اقساط معوق (چکهای برگشتی) مشروط به پرداخت یکجا آن معادل 10% خواهد بود.

تبصره : هرگونه مبادله مشمول لایحه خوش حسابی فوق نخواهد بود.

در جلسه مطرح و با رعایت سایر مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 10 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات (علت مخالفت : از آنجا که اعمال 15% جایزه خوش حسابی در لایحه بودجه سالجاری برای کل سال مصوب گردیده ، اعمال مقطعی وجاهتی ندارد) ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و سیدعلی مرزانی

3- نامه شهرداری به شماره 13144/ش م ص/93 مورخ 93/10/14 مبنی بر اینکه متراژ 517 مترمربع از ملک هبه ای به مسجد ملاردواقع در : ملارد خیابان ایثارگران به صورت اصلاح و تعریض کوچه توسط این شهرداری تملک گردیده است و طی پیگیریهای به عمل آمده از طرف هیات امناء مسجد جامع خامس آل عبا درخواست معوض زمین صدرلاشاره را داشته اند ، فلذا شهرداری در نظر دارد در قبال و معوض زمین با رعایت تبصره 6 ماده 55 قانون شهرداریها ، متراژ 300 مترمربع از پلاک ثبتی 159/43 ( باغ عمارت ) متعلق به این شهرداری را به مسجد تحویل نماید. ضمناً با توجه به مذاکرات صورت گرفته در جلسه شورا و با عنایت به اینکه بخشی از زمین هبه شده به مسجد جامع خامس آل عبا در احداث پارک و طبق ادعای هیأت امنا بخشی نیز در ساخت مدرسه لحاظ شده است و جمع متراژ کلی زمین 1000 مترمربع (یک هزار مترمربع) می باشد. لذا در ازای هزار مترمربع سیصد مترمربع طبق لایحه پیوست لحاظ گردد و همچنین با توجه به قولنامه ای بودن ملک مسجد صلحنامه ای  بین شهرداری و مسجد جهت واگذاری زمین مذکور و قید شده صورت خواهد گرفت در جلسه مطرح و موافقت گردید ضمن تنظیم صلح نامه با رعایت مقررات مربوطه اقدام شود. ( با 10 رأی ) ، مخالفین : آقایان محمد خلج و علیرضا جمور (علت مخالفت آقای جمور : مطابق لایحه شهرداری و توضیحات دبیر محترم قسمتی از زمینی که به مسجد اختصاص داشته است به فضای سبز تبدیل شده و در مقابل هیأت امنای مسجد تقاضای اخذ زمینی در قبال زمین مذکور به متراژ 300 مترمربع را دارد که : 1- زمین مورد ادعای مسجد فاقد سند مالکیت است و لذا انتقال زمین شهرداری در قابل زمین مورد ادعای مسجد بر خلاف بند ز ماده 174 بوده و فاقد وجاهت قانونی می باشد. 2- تعامل شهرداری در قبال ملک مورد ادعای مسجد همچنان خلاف مواد 22 ، 46 ، 47 و 48 قانون ثبت می باشد. 3- چنانچه نظر شورا و شهرداری استفاده از اختیارات اخیر بند 6 ماده 55 قانون شهرداری باشد با عنایت به اینکه تعلق حقوق به کلیه مساجد عادلانه است و از طرفی در دستور جلسه نمی باشد و پیشنهاد اعضاء درخصوص صلح برخلاف قانون و فاقد وجاهت است) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر

4- نامه شهرداری به شماره 13210/ش م ص/93 مورخ 93/10/16 درخصوص مساعدت مالي به آقاي جمشيد اردهي به مبلغ 5/000/000ريال با توجه به عدم اعتبارات ماده 17 رديف 417703 وظيفه خدمات شهري و پادار نمودن آن در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، محبوب اکبری و خانم الهه حیات بینی ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور

5- نامه شهرداری به شماره 12751/ش م ص/93 مورخ 93/10/6 درخصوص اینکه شهرستان ملارد فاقد بیمارستان می باشد و در اراضی مارلیک 2 به میزان 36234 مترمربع بعنوان کاربری درمانی در سهم شهرداری در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه به میزان 5000 مترمربع از مساحت کاربری درمانی به تجاری به صورت نوار به ابعاد 5/236×22 متر در ضلع شمال بیمارستان در نظر گرفته شده که این موضوع در کمیسیون ماده 5 و طرح تفصیلی مصوب گردیده است. لذا با توجه به اینکه اراضی درمانی از 36234.61 مترمربع به 31234.61 مترمربع تقلیل یافته و به میزان 5000 مترمربع به تجاری اختصاص یافته است. لذا چگونگی واگذاری مساحت تجاری به بیمارستان              (شبکه بهداشت و درمان) و یا اینکه در سهم شهرداری باقی بمانددر جلسه مطرح و مقرر گردید با حفظ کاربری  در مالکیت شهرداری باقی بماند. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور                  

6- نامه شهرداری به شماره 12831/ش م ص/93 مورخ 93/10/8 منضم به تصوير قرارداد اجاره بشماره 2140/138 مورخ 93/1/30 في مابين شهرداري ملارد و آقاي حسين مغيثي جهت تمديد از تاريخ 93/10/1 لغايت 94/10/1 بمدت يكسال شمسي با افزايش 15% اجاره بهاء ماهيانه جمعا بمبلغ  212/750/000 ريال در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور      

7- نامه شهرداری به شماره 11682/ش م ص/93 مورخ 93/9/4 منضم به چهار برگ جداول حاوی درآمدهای وصولی از محل عوارض فروش کالا و ارائه خدمات (مالیات بر ارزش افزوده) و سهم شهرداری از محل عوارض وصولی متمرکز موضوع تبصره های 2 و 3 مواد 39 و 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک های جاری و عمرانی از محل دوازده در هزار گمرکی که از طرف آن شهرداری به این شورا واصل شده است مورد بررسی  قرار گرفت ، بدینوسیله اعلام می دارد که در جداول ارسالی محل هزینه ها و عنوان پروژه های انجام شده و در دست اجراء مشخص نگردیده است. مقرر گردید ظرف یک هفته پس از وصول نامه ، شهرداری نسبت به تکمیل فرم مورد اشاره در جدول ارسالی که به امضای ذیحسابان در ذیل جداول خواهد رسید اقدام و نتیجه را به شورا اعلام نماید.( با 11 رأی ) ، آقایان سیدمهدی سیدلر و سیدعلی مرزانی             

« گردش کار تصویب »

تعداد 11 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و دهمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 93/10/17 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 12 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد با تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، تعداد 1 فقره جهت تنظیم لایحه به شهرداری ارجاع ، تعداد 1 فقره مطرح نگردید و رسیدگی به جلسه آتی موکول ، 1 فقره به شهرداری تکلیف شد ضمن تشکیل جلسه با مالکین و با حضور رئیس شورا نسبت به رفع مشکل اقدام نماید ، 1 فقره به گزارش کتبی شهردار به شورا موکول ، تعداد 2 فقره  (1/2- موافقت گردید با حفظ کاربری در مالکیت شهرداری نگهداری ، 2/2- در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری با رعایت مقررات اتخاذ تصمیم نماید. ) ، تعداد 1 فقره جهت رفع نقص لایحه به شهرداری ارجاع گردید./

« بررسی لوایح و پیشنهادهای شهرداری ملارد ، اعضای شورای اسلامی شهر ، اداره ورزش و جوانان ،  فرمانداری شهرستان ملارد ، کمیته امداد ، میراث فرهنگی و گردشگری ملارد ، حراست شهرداری ملاردو بسیج دانشگاه آزاد ملارد »

( به انضمام گردش کار تصویب )

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات یکصد و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ پانزدهم دی ماه سال 1393

مصوبات جلسه :

1- نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد به شماره 67/2866/206 مورخ 93/10/03 منضم به درخواست هیأت پرورش اندام شهرستان جهت مساعدت مالی برگزاری مسابقه فجر 93 در جلسه مطرح و مقرر گردید نامه فوق جهت تنظیم لایحه با تعیین ردیف اعتباری با رعایت مقررات مربوطه به شهرداری ارجاع گردد. ( با 12 رأی )  غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

2- پیشنهاد ریاست شورا درخصوص ارسال اطلاعات مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری که قرارداد آنهااز تاریخ 92/6/1 تا تاریخ 93/9/30 منعقد گردیده برابر فرم ذیل جمعبندی و حداکثر تا تاریخ 93/10/25به دفتر شورای اسلامی شهر

فرم اطلاعات قراردادهای پروژه های عمرانی شهرداری ملارد از 1/6/92 تا 30/9/93

 

 

ردیف

موضوع پیمان

نام پیمانکار

شماره و تاریخ مجوز شورا

شماره و تاریخ پیمان

مبلغ کل پیمان

کل مبلغ پرداختی

نام ناظر

میزان پیشرفت

ملاحظات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در جلسه مطرح و موافقت گردید فرم به شهرداری ارسال تا اطلاعات مربوطه از سوی شهرداری به شورا ارائه گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

3- نامه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملارد به شماره 562-15-126/932 مورخ 93/10/6درخصوص مساعدت جهت مرمت و بازسازی بنای تاریخی امام زاده چهل دختر واقع در ملارد ، جنب امام زاده ابراهیم در جلسه مطرح و به علت ثبت نشدن در ردیف بناهای آثار تاریخی و محدودیتهای  اعتباری شهرداری مخالفت گردید.( با 10 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدمهدی سیدلر و حاجعلی بحری   غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

4- نامه شهرداری به شماره 12894/ش م ص/93 مورخ 93/10/9 درخصوص تقاضاي قرض الحسنه به مبلغ 60/000/000 ريال براي احداث سرويس بهداشتي مسجد صاحب الزمان (عج) و يا خريد يك باب منزل 57 متري  که شهرداري در نظر دارد جهت رفع مشكل مسجد فوق الذكر يك باب منزل 57 متري متعلق به مسجد را با قيمت كارشناسي از محل اعتبارات ماده 10 رديف 310001 وظيفه خدمات شهري خريداري نمايد و مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري پادار گردد در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت تعیین قیمت کارشناسی و ارسال مجدد  به شورا با رعایت مقررات مربوطه ، به شهرداری ارجاع شود. ( با 11 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات  غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

5- نامه شهرداری به شماره 12901/ش م ص/93 مورخ 93/10/9 درخصوص مساعدت مالي به اداره امور ماليات بر ارزش افزوده غرب استان تهران در راستاي تهيه اقلام و ملزومات اداري با شماره اموال شهرداري جهت استقرار در ساختمان آن اداره مستقر در شهر ملارد به مبلغ 300/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري با پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 10 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور  غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

6- نامه شهرداری به شماره 12825/ش م ص/93 مورخ 93/10/8 درخصوص درخواستهای مکرر هیأت امناء مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان امام خمینی (ره) مبنی بر مشکلات مالی و کمبود هزینه های مصرفی ، علی الخصوص مسائل بهداشتی مرتبط با ساختمان مسجد و در راستای مساعدت و رفع موانع مالی ، شهرداری در نظر داردبه صورت موقت تا زمانی که پروژه احداث پارکینگ طبقاتی شروع گردد زمین متعلق به خود را واقع در خیابان  امام خمینی (ره) به متراژ 1000 مترمربع با کاربری پارکینگ و در حال حاضر به صورت پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته را در اختیار آن مسجد قرار دهد در جلسه مطرح و مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 12 رأی )   غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

7- نامه شهرداری به شماره 10818/ش م ص/93 مورخ 93/8/14درخصوص پرونده آقای جمعه گل محمدی   که برابر فتوکپی نقشه تفکیکی مضبوط در پرونده متشکله ملک مورد ادعای مؤدی که در مسیر خیابان قرار گرفته یکی از قطعات تفکیکی از پلاکهای 1602 و 9 و 1846 فرعی از 43 اصلی ملارد می باشد ، با توجه به اینکه پرداخت غرامت به مالک ملک مستلزم احراز مالکیت از طریق اداره ثبت می باشد ، لذا پس از وصول مدارک کافی از مؤدی پرونده و احراز مالکیت نامبرده مراتب اعلام خواهد گردید در جلسه مطرح و مورد مخالفت قرار گرفت.   ( با 7 رأی ) ، (علت مخالفت : مغایرت با آئین نامه مالی شهرداری مبنی بر اینکه پرداخت غرامت بر مبنای اسناد عادی وجاهت قانونی ندارد) ، موافقین : آقایان حسین بیات ، محمد خلج ، سیدمهدی سیدلر و حاجعلی بحری  و خانم الهه حیات بینی ، غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

8- نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد 1227/39/21/ت/الف مورخ  93/10/7 درخصوص تبیین و نهادینه سازی فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بین دانشجویان و برگزاری اردوهای راهیان نور جهت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا نیاز به مبلغ 3/200/000 ريال برای هر نفر جمعاً به تعداد 80 نفر می باشد  در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت تنظیم لایحه تا سقف مبلغ پنجاه میلیون ريال و ارسال آن به شورا با رعایت مقررات مربوطه جهت اتخاذ تصمیم به شهرداری ارسال گردد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقای داور حضرت پور و خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی ( علت مخالفت : عطف به مصوبه قبلی شورا به شماره 1184/59مورخ 26/8/93 قرار شد تا پایان سال جاری با عنایت به رقم تخصیصی به این امر دیگر رقمی به موضوع فوق تخصیص نیابد.) ، غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

9- نامه شهرداری به شماره 12953/ش م ص/93 مورخ 93/10/10 درخصوص نامه شماره 7090/1/5800  مورخ 93/9/13 فرمانداری محترم شهرستان ملارد در مورد ابهام وارده به بند چهارم صورتجلسه شماره 97  مورخ 93/9/03 بعلت عدم اعلام ردیف های اعتباری در پروژه های سال 93 سازمان پارک ها و فضای سبز  مراتب به شرح زیر اعلام می گردد:

1/9- حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه پیشنهادی مبلغ 6/000/000/000ریال شماره ردیف بودجه مصوب  ( 3050109301 )

2/9- احداث گلخانه مکانیزه و خرید ادوات و لوازم برای گلخانه با بودجه مصوب مبلغ 3/000/000/000ریال شماره ردیف مصوب ( 3050109302 )

3/9- بازسازی میادین، پارک ها و بلوارهای سطح شهر با هزینه برق فضای سبز با بودجه مصوب مبلغ 3/000/000/000ریال شماره ردیف مصوب ( 3050109303 )

4/9- طرح مطالعاتی پارک جنگلی 50 هکتاری با بودجه مبلغ 500/000/000 ریال شماره ردیف مصوب    ( 3050109304 )

5/9- احداث پارک 14 هکتاری ( بانوان ) با بودجه مبلغ 5/000/000/000 ریال شماره ردیف مصوب   ( 3050109305 )

6/9- خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و نگهداری تأسیسات فضای سبز با بودجه مبلغ 4/000/000/000 ریال شماره ردیف مصوب ( 3050109306 )

 در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت رفع ابهام وارده به فرمانداری محترم انعکاس یابد. ( با 12 رأی )  غایب : آقای سیدعلی مرزانی (موجه)

« گردش کار تصویب »

تعداد 18 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و نهمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 93/10/15 برگزار شد در دستور جلسه   قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 12 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد  با تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، تعداد 3 فقره مخالفت ، تعداد 2 فقره به کمیسیونهای تلفیق و برنامه و بودجه ارسال ، تعداد 2 فقره به رسیدگی و اتخاذ تصمیم با حضور شهردار موکول ، 3 فقره جهت تنظیم لایحه  به شهرداری ارجاع ، تعداد 2 فقره متن نامه تهیه شده (مشکلات شهر) موافقت شد برای رئیس جمهور محترم   ارسال شود ، تعداد 1 فقره در جلسه قرائت شد و 1 فقره به علت تکرار حذف گردید./

« بررسی لوایح و پیشنهادهای شهرداری ملارد ، اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری شهرستان ملارد »

( به انضمام گردش کار تصویب )

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات  یکصد و هشتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ دهم دی ماه سال 1393

مصوبات جلسه :

1- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 7580/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص رفع ابهام از بندهای شماره 12 ، 13 ، 14 و 15 صورتجلسه شماره 100 شورا مطرح و به علت عدم استناد قانونی فرمانداری  در ابهام وارده به مصوبه ، شورا اصرار به اجرای مصوبه دارد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقای داور حضرت پور ، خانم ها نرگس مشعشعی و معصومه بیات ( علت مخالفت : با اشاره به ماده 76 وظایف شورای شهر بخصوص بند 8 که نظارت بر حسن اداره اموال و دارایی و حساب درآمد را از وظایف شورا دانسته به گونه ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد ، همچنین در بند 30 ذیل ماده 76 با اشاره به این وظیفه نظارتی شورا به صراحتاعلام داشته که همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه شهرداری با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهرداری و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی است. ) ، غایبین : آقای علیرضا جمورو خانم الهه حیات بینی

2- پیشنهاد ریاست شورا مثبوت به شماره 2694/67 مورخ 9/10/93 درخصوص مباحث جلسه شماره 95 و نامه شماره 1711/67 مورخ 24/8/93 شورای اسلامی شهر ملارد ؛ علیرغم تأکیدات مکرر ، گزارشات روزانه عملکرد واحد کنترل نظارت شهرداری به شورا ارسال نگردیده که خود به نوعی بیانگر عدم شفافیت عملکرد شهرداری در این خصوص می باشد. از طرفی مصوبات جلسه مورخ 25/8/93 ستاد ساماندهی ساخت و ساز شهرستان و نیز نامه شماره 111573/21/15/93 مورخ 19/9/93 اداره جهاد کشاورزی ملارد که به نوعی دلالت بر تداوم و گسترش روند ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر دارد ؛ موجب نگرانی شورای شهر گردیده و پرواضح است که تبعات ناشی از آن خسارات غیرقابل جبرانی را بر پیکره شهر وارد خواهد آورد. لذا به موجب این مصوبه لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات عاجل در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین ، دستور فرمائید گزارش عملکرد واحد مذکور براساس نامه صدرالذکر به صورت روزانه به دفتر شورای اسلامی شهر ارسال تا ضمن رفع هرگونه ابهام احتمالی ، شورا نیز بتواند در انجام وظایف نظارتی قانونی خود کوشا باشد در جلسه مطرح و مقرر گردید شهرداری روزانه گزارش عملکرد واحد کنترل نظارت را به شورا  ارسال نماید. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان داور حضرت پور ، سیدعلی مرزانی ، علیرضا جمور و محبوب اکبری و خانم نرگس مشعشعی ( علت مخالفت : با توجه به اینکه ارسال روزانه گزارشات عملکرد واحد کنترل نظارت قابل استفاده جهت نظارت اعضاء شورا نبوده و در مورد نحوه ارسال اطلاعات نیز جای بحث وجود دارد با ارسال گزارش عملکرد واحد کنترل نظارت جهت اطلاع و بررسی با عنایت به اینکه برابر قانون و از طرف توافقنامه های داخلی شورا ، جلسات رسمی اعضای شورا هفته ای 2 روز می باشد و از طرفی تنها 4 شنبه ها جلسه رسمی  با حضور شهردار تشکیل می شود ، لذا گزارشات روزانه جز هزینه های مکاتبه و ... که خارج از عرف می باشد نتیجه ای ندارد با گزارش هفتگی موافق می باشیم.)

3- نامه شهرداری به شماره 12836/ش م ص/93 مورخ 8/10/93 درخصوص اعلام مستندات افزایش 25% قرارداد شماره 8749/ش م ص/93 مورخ 15/6/93 شرکت البرز تحکيم سازه صدرا (تکميل ساختمان شورای شهر) عمليات اجرایی که به صورت نيمه کاره باقيمانده است به شرح ذيل :

1/3- اجرای سقف کاذب طبقات

2/3- آهن کشی آسانسور

3/3- تکميل و نصب پنجره ها upvc

4/3- تکميل درب اتاقها

5/3- درب ورودی شيشه ای و درب موتورخانه

6/3- تکميل ديوارکشی محوطه و اجرای کفپوش محوطه

7/3- اجرای چاه ارت و سینی کشی تأسيسات برقی

8/3- ساخت و نصب آبروی پشت بام

9/3- پله موتورخانه آسانسور

10/3- اجرای سنگ کف رمپ معلولين

در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا با رعایت کامل آئین نامه مالی معاملاتی اقدام شود. ( با 13 رأی )

4- نامه شهرداری به شماره 11938/ش م ص/93 مورخ 10/9/93 درخصوص ارسال پرونده 16244 متعلق به  آقای اشکان عظیمی وکیل مالک منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری مبنی بر تفکیک و تثبیت کاربری مسکونی و همچنین افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 3090 مترمربع واقع در محدوده شهر به آدرس : مارلیک ، ابتدای خیابان دکتر حسابی ، جنب خیابان ورزش و طبق طرح هادی دارای کاربری مسکونی و در طرح تفصیلی پیشنهادی با کاربری آموزشی می باشد به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :

1/4- در راستای اجرای اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداریها ، مقرر گردید از پلاک فوق الذکر به میزان 50%  به عنوان قدرالسهم مالک و 50% به عنوان قدرالسهم شهردرای لجاظ گردد ، بدین صورت که قدرالسهم مالکبه میزان 69/1549 مترمربع خالص مسکونی در 6 قطعه و قدرالسهم شهرداری جهت تأمین سرانه های خدمات عمومی شامل : 10/873 مترمربع در قطعه شماره چهار طبق نقشه تفکیکی پیشنهادی معادل 27/28% از کل پلاک و به میزان 41/363 مترمربع اصلاحی خیابان دکتر حسابی و خیابان ورزش ( معادل 7/11% ) و به میزان  11/299 مترمربع ( معادل 67/9% ) معابر حاصل از تفکیک مجموعاً 50% به مساحت 1545 مترمربعدر نظر گرفته شده است.

2/4- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مؤدی هزینه های مربوط به صدور مجوز ساخت که شامل فروش تراکم و فروش کاربری شناور و سایر عوارض قانونی می باشد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.

3/4- طبق ضوابط و مقررات طرح هادی قطعات 7 ، ، 6 ، 1 و 5 در سهم مالک مشرف به خیابان دکتر حسابی دارای تراکم 180% و قطعه شماره 2 مشرف به خیابان ورزش دارای تراکم 120% و قطعه شماره 3 مشرف به کوچه 8 متری دارای تراکم 60% که مالک تقاضای افزایش تراکم و صدور مجوز ساخت در قطعات مشرف به خیابان دکتر حسابی با تراکم 240% به صورت همکف : 40% تجاری و سایر طبقات : 4 طبقه مسکونی و هر طبقه 50% سطح اشغال و قطعه شماره 2 مشرف به خیابان 16 متری ورزش چهار طبقه مسکونی روی پیلوت در سطح اشغال 50% مجموعاً 200% و قطعه مشرف به کوچه 8 متری شامل قطعه 3 در سه طبقه مسکونی روی پیلوت در سطح اشغال 50% مجموعاً 150% تراکم را نموده است که مقرر گردید شهرداری پس از تأیید توسط مراجع ذیربط براساس ضوابط و مقررات و همچنین تراکم پایه طرح جامع و تفصیلی را با رعایت تراکم پایه 60% مجوز صادر نماید.

در جلسه مطرح و برابر نظریه کمیسیون عمران شورا مقرر گردید : تراکم در قسمت مشرف به کوچه هشت متری 120 لحاظ گردد و بقیه تراکم طبق توافق شهرداری و مالک با لحاظ نمودن تجاری 30% در همکف و نیز تراکم پایه با درنظر گرفتن طرح جامع و تفصیلی ، 60% با نظر مساعد مشروط به ارسال به کمیسیون ماده 5 استان تهران و رعایت سایر مقررات موافقت گردید. ( با 13 رأی )

5- نامه های شهرداری به شماره 12218/ش م ص/93 مورخ 15/9/93 و 10988/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 منضم به تصویر دو فقره فاکتور هزینه ها به شماره های 505 و 0146 درخصوص پرداخت هزینه های مراسم همایش پیاده روی به مبلغ 000/000/100 ريال ( معادل ده میلیون تومان ) از محل اعتبارات ماده 16 ردیف 416609 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. ( با 13 رأی ) 

 6- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 1622/226/م/627 مورخ 1/10/93 منضم به تصویر نامه شماره 5761/م/104/د مورخ 15/9/93 مدیر کل محترم دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری تهران درخصوص عدم تشکیل کمیسیونهایی تحت عناوین مختلف در جلسه مطرح و مقرر گردید به لحاظ تأکید بر رعایت مفاد نامهبه شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )

« گردش کار تصویب »

تعداد 6 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و هشتمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 10/10/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، تعداد 1 فقره اصرار شورا بر اجرای مصوبه و 1 فقره برای تأکید به اجرای مفاد نامه به شهرداری ارجاع گردید./

Down Ribbon: صورتجلسه شماره 107مورخ 8/10/93 

عنوان

« بررسی لوایح و پیشنهادهای شهرداری ملارد ، فرمانداری شهرستان ملارد ، مدیریت مجتمع شهید اینانلو ،پایگاه مقاومت بسیج حضرت ام ابیها(س) ، ستاد احیاء امر به معروف ، شورای شهرستان »

( به انضمام گردش کار تصویب )

« مشتمل بر بندهای مصوب »

مصوبات  یکصد و هفتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)

به تاریخ هشتم دی ماه سال 1393

مصوبات جلسه :

1- نامه شماره 144 مورخ 20/8/93 مدیریت مجتمع شهیدان اینانلو درخصوص حمایت مالی جهت تجهیز کتابخانه دبیرستان بعثت مطرح و با توجه به نظریه مخالف کمیسیون فرهنگی شورا ، مخالفت گردید. ( با 10 رأی ) ،غایبین : آقایان عوض عشایرپور ، داور حضرت پور و علیرضا جمور

2- نامه شماره 132/156/352/523/زم مورخ 26/9/93 پایگاه مقاومت بسیج حضرت ام ابیها(س) درخصوص درخواست مساعدت مالی به مبلغ 000/000/20 ريال جهت اجرای برنامه های فرهنگی و خرید تجهیزات موردنیاز پایگاه مطرح و با توجه به اینکه پایگاهها زیرنظر سپاه شهرستان فعالیت می نمایند ، لذا موضوع بایستی با رعایت سلسله مراتب اداری انجام شود. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای عوض عشایرپور

3- نامه شهرداری به شماره 12364/ش م ص/93 مورخ 19/9/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 45913 متعلق به آقای محمد مهدوی منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش سطح اشغال تجاری از 15% به 60% در طبقه همکف و با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 5/611 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی به آدرس : مارلیک ، بلوار هفتم ، مابین خیابان دکتر حسابی و خیابان سحر ، قطعه جنوبی ، پلاک 498 به شرح ذیل اتخاذ تصمیم و توافق گردید :

1/3- توافق گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مؤدی عوارض مربوط به صدور مجوز ساخت که شامل عوارض فروش کاربری شناور تجاری (که حداقل آن 30% ارزش روز کارشناسی با کاربری تجاری می باشد) و فروش تراکم و هزینه سرانه های موردنیاز و سایر عوارض قانونی می باشد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.

2/3- توافق گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق توسط مالک نسبت به صدور مجوز ساخت به صورت زیرزمین با کاربری پارکینگ به صورت 90% سطح اشغال و همکف با کاربری تجاری و مشاعات با سطح اشغال 60% و طبقات اول الی چهارم با کاربری مسکونی هر طبقه با سطح اشغال 60% به نام مشارالیه اقدام نماید.

تبصره 1 : طبق ضوابط حداکثر تراکم مسکونی در منطقه موردنظر با ملحوظ نمودن صورتجلسه مورخ 10/8/91 کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری 255% می باشد که مالک درخواست 45% تراکم مازاد دارد که مجموعاً 300% تراکم درخواستی می باشد.

تبصره 2 : بدینوسیله مالک اختیار هرگونه تغییرات اعم از کاهش یا افزایش واحدها و .. را به کمیسیون ماده 5  دفتر فنی استانداری واگذار می نماید.

در جلسه مطرح و برابر نظریه کمیسیون عمران شورا با سطح اشغال 40% تجاری و تراکم براساس طرح تفصیلی و جامع مشروط به ارسال به کمیسیون ماده 5 استان تهران و رعایت سایر مقررات موافقت گردید. ( با 13 رأی )

4- نامه شماره 93167/1/20/321/523 مورخ 17/9/93 ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملارد             درخصوص تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات و ارسال گزارش اقدامات به ستاد فوق مطرح و در راستای اعمال سیاستهای کلی شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با انتخابآقایان : 1- حاجعلی بحری ، 2- داور حضرت پور و یکی از کارمندان شورا به انتخاب رئیس شورا با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 13 رأی )

5- نامه های شماره 184/4/م/ش مورخ 29/9/93 و 185/4/م/ش مورخ 29/9/93 شورای اسلامی شهرستان ملارد درخصوص چهارمین جلسه مورخ 26/9/93 درخصوص موضوع مالیاتهای مستقیم در جهت تعیین ارزش معاملاتی عرصه و اعیان و نیز میزان عوارض محلی و بهای خدمات و عوارض نوسازی و جرائم تخلف ساختمانی و همچنین اعلام مسائل و مشکلات حائز اهمیت شهرستان جهت ارائه به جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری  در سفر ایشان به شهرستان ملارد در جلسه مطرح و مقرر گردید درخصوص مورد اول ، اخذ قیمت منطقه ای  از اداره دارائی توسط شورای شهر و شهرداری پیگیری و در مورد محدودیت حریم شهر ملارد و مشکلات ناشی از  عدم راه اندازی مترو و بیمارستان عمومی شهر و فرسودگی حمل و نقل عمومی ، عدم اجرای پروژه فاضلاب شهری ، احداث مصلی ، احداث تقاطع های غیرهمسطح به صورت نامه های جداگانه به آقای رئیس جمهور محترم و فرماندار محترم توسط مشاورین شورا تنظیم و ارسال شود. ( با 13 رأی ) 

 6- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 7580/1/5800  مورخ 1/10/93 درخصوص بررسی  مصوبات صورتجلسه 100 شورا و رفع ابهام از بندهای 12 – 13 – 14 و 15 مطرح و مقرر گردید موضوع جهت بررسی بیشتر به جلسه آتی در روز چهارشنبه موکول و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 13 رأی )

7- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 7583/1/5800 مورخ 1/10/93 درخصوص بررسی مصوبات صورتجلسه 101 شورا مطرح و مقرر گردید مصوبات جهت اقدام با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )

8- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 7582/1/5800 مورخ 1/10/93 درخصوص بررسی مصوبات صورتجلسه 102 شورا مطرح و مقرر گردید مصوبات جهت اقدام با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )

9- درخواست جناب آقای دکتر سیدکاظم زمانی از اعضای محترم شورا مثبوت به شماره 2524/96 مورخ 3/10/93 درخصوص مرخصی مورخ 1/10/93 مطرح و ضمن موافقت با موجه بودن غیبت ایشان مفاد آئین نامه داخلی شورا در مورد حضور و غیاب و مرخصی های اعضاء شورا توسط رئیس شورا برای اعضاء شورا بیان گردید. ضمناً مقرر گردید اعضاء شورا مرخصی یا غیبت خود را قبل از شروع جلسه به رئیس یا نایب رئیس شورا اطلاع دهند در غیر اینصورت غیبت یا تأخیر اعضاء پس از این تاریخ غیرموجه تلقی خواهد شد. ( با 13 رأی )

10- اولین و دومین صورتجلسه کارگروه درآمدزایی پایدار و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری  شهر ملارد مطرح و مقرر گردید منبعد کلیه این صورتجلسات طبق فرمت ذیل با امضاء رئیس شورا به شهرداری  ابلاغ شود : ( به پيوست ........مین صورتجلسه کارگروه درآمدزایی پایدار و مشارکت بخش خصوصی  در سرمایه گذاری شهر ملارد به تاریخ .............. جهت استحضار و بررسی و ابلاغ به سازمانهای تابعه وواحدهای مرتبط در شهرداری ارسال می گردد. بدیهی است هرگونه اقدام اجرایی درخصوص موارد مطروحه  پس از اخذ مجوز شورای اسلامی شهر امکان پذیر خواهد بود ). ( با 13 رأی )

« گردش کار تصویب »

تعداد 16 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت ودر یکصد و هفتمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 8/10/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.

پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد  با تعداد 3 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 1 فقره مخالفت ، 1 فقره بعلت تکرار حذف ، تعداد 2 فقره جهت اجرای مصوبه با رعایت مقررات به شهرداری ابلاغ ، تعداد 2 فقره مقرر گردید با فرمت متن نامه تهیه شده و تأیید شده اعضاء صورتجلسه کارگروه درآمدزایی به شهرداری ارسال ، 1 فقره جهت اطلاع اعضاء در جلسه قرائت ،1 فقره به جلسه روز چهارشنبه آتی موکول ، تعداد 2 فقره مقرر شد نامه های جداگانه از مشکلات شهر اعم ازراه اندازی مترو ، حمل و نقل و عمومی نیاز به احداث تقاطع های غیرهمسطح و غیره به عنوان رئیس جمهور و فرماندار تهیه و ارسال شود ، تعداد 1 فقره رئیس شورا مفاد متن آئین نامه مرخصی های اعضاء شورا را برای اعضاء شرح دادند ، تعداد 1 فقره تیم کارشناسی منتخب شورا به اعضاء شورا معرفی شدند ، تعداد 1 فقره مقرر گردید درصورتیکه نامه از طریق سپاه پاسدارن به شورا ارسال گردد مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد./

فیلم

محمد بهمنی شهردار ملارد در آیین الحاق منطقه ملارد قدیم به خیابان کشاورزان ازطریق آزاد سازی اراضی شرکت شاهد که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی انجام شد گفت: با...