مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ : 93/11/6
مصوبات جلسه :
1- نامه شهرداری به شماره 12306/ش م ص/93 مورخ 93/9/17 درخصوص نامه شماره 6786/1/5800 مورخ 93/9/5 فرمانداري محترم منضم به صورتجلسه كارگروه پژوهش ، فناوري و تحول اداري شهرستان ملارد مبنی بر مساعدت مالي جهت بند 6 صورتجلسه مذكور ( 50 عدد تنديس و هدايا به مبلغ 75/000/000 ريال و بنر و تبليغات به ميزان 250 مترمربع بمبلغ 20/000/000ريال ) جمعاً به مبلغ 95/000/000 ريال با توجه به عدم اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري و پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و به علت اینکه بعد از موعد مقرر واصل گردیده و باعث ایجاد انحراف در بودجه می شود مخالفت گردید. ( با 8 رأی ) ، موافقین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی ، سیدعلی مرزانی و علیرضا جمور و خانم ها الهه حیات بینی و نرگس مشعشعی
2- نامه شهرداری به شماره 12899/ش م ص/93 مورخ 93/10/9 درخصوص ارسال پرونده شماره 32412 متعلق به آقای فرزاد احسانی وکیل مالک پلاک ثبتی 2406/43 منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری ملارد مبنی بر اخذ مجوز دیوارکشی (تخریب و بازسازی) و با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت مجموعاً 1500 مترمربع واقع در محدوده حریم شهر و فاقد کاربری می باشد به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :
1/2- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مؤدی کلیه هزینه های مربوط به صدور مجوز دیوارکشی (تخریب و بازسازی) که شامل عوارض دیوارکشی و ارزش افزوده ناشی از موافقت با احصار ملک موردنظر مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.
2/2- موافقت گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق نسبت به انجام درخواست مالک با توجه به نظریه کمیسیون عمران مبنی بر رعایت نظریه شماره 95985/21/15/92 مورخ 93/9/4 جهاد کشاورزی در مورد دیوار با ارتفاع 80 سانتیمتری و مابقی فنس گذاری مشروط به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی استانداری تهران (کمیسیون ماده 5 ) با رعایت مقررات مربوطه اقدام گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدعلی مرزانی و داور حضرت پور
3- نامه شهرداری به شماره 13237/ش م ص/93 مورخ 93/10/16 منضم به تصویر نامه شماره 12699/ ش م و/93 مورخ 93/8/6 باشگاه ورزشي جوانه درخصوص مساعدت مالي جهت خريد تاتامي به مبلغ 35/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417701 وظيفه خدمات شهري و پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 9 رأی)، مخالفین : آقایان حسین بیات ، محمد خلج و عوض عشایرپور و خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : کمک موردی نتیجه ای مطلوب نداشته و انحراف در بودجه ایجاد می کند )
4- نامه شهرداری به شماره 13414/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 درخصوص اعلام ردیف های اعتباری پروژه های مصوب سال93 مستند به بندهای دوم و سوم سومین صورتجلسه کارگروه درآمدزایی پایدار و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری شهرستان ملارد(احداث ساختمان گلخانه مصوب ردیف اعتباری 3050109302) به پیوست دفترچه آنالیز هزینه های ریالی طرح به انضمام نقشه های مربوطه بمنظور فراهم شدن زمینه لازم برای شروع عملیات اجرایی پروژه در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 13 رأی )
5- نامه شهرداری به شماره 13495/ش م ص/93 مورخ 93/10/22 درخصوص ارسال پرونده شماره 214 منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نمایندگان تأمین اجتماعی بعنوان مالکین پلاکهای ثبتی 7190-1486-3071-3065-3068-3066-3060-3070 فرعی از 43 اصلی و شهرداری ملارد با توجه به اینکه پلاک ثبتی 7190/43 طبق طرح جامع به محدوده شهر الحاق گردیده است و مابقی پلاک های فوق الذکر به مساحت 162304 مترمربع طبق طرح هادی دارای کاربری باغات و در محدوده شهر واقع بوده است ، درخصوص تقاضای مالکین مبنی بر تغییر و تفکیک و تعیین کاربری بر روی پلاکها در عوض و قبال کلیه حقوق مالکانه اعم از حق بهره برداری موضوع پروانه شماره 786/3741 مورخ 1336/2/5 حق بناهای موجود به مساحت 126/56 مترمربع تأسیسات در زیرزمین به مساحت 78/65140 مترمربع ابنیه فنی و تأسیسات دامداری و متعلقات آن موضوع گواهی عدم خلاف شماره 20204/214 مورخ 1380/11/27 و کلیه حقوق مربوط به منسوبات از جمله چاه آب ، برق نسبت به انجام توافق در پلاک 7190/43 کلا به مساحت 205326 مترمربع و پلاکهای ثبتی 1486-3071-3065-3068-4182-1483-3066-3060-3070 فرعی از 43 اصلی به مساحت 162304 مترمربع می باشد و( نظر به اینکه پلاکهای فوق الذکر جهت تغییر کاربری در جلسه مورخ 91/7/4 کمیسیون ماده 5 مطرح و موضوع به تصویب رسیده و ابلاغیه آن بهمراه نقشه مصوب طی نامه شماره 36182/91 مورخ 91/6/14 معاون محترم امور عمرانی به شهرداری ابلاغ گردیده است ) ، لذا با توجه به درخواست مالکین مبنی بر تغییر نقشه و تفکیک با حفظ چارچوب طرح و سرانه ها و اینکه امکان توافق قبلی با گذشت بیش از چند سال وجود نداشته است بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :
1/5- سهم طرفین از اراضی براساس توافقات مورخ 89/10/16 و تصویب آن در مراجع ذیربط مبنا قرار گرفته و صرفاً کاربریهای پیشنهادی در نقشه مصوب تغییر یافته است. (ضمناً طبق توافقات قبلی در پلاک ثبتی 7190/43 به مساحت 205326 مترمربع به میزان 50% در سهم شهرداری و 50% در سهم مالک (تأمین اجتماعی – شرکت ملاردشیر ) و از سایر پلاکهای مذکور به مساحت 162304 مترمربع به میزان 70% در سهم شهرداری و 30% در سهم مالک بوده است که مجدداً مورد تأیید طرفین می باشد.)
2/5- توافق گردید حداکثر تراکم در اراضی مذکور برای کاربری مسکونی و تجاری پیشنهادی 240% با رعایت کلیه ضوابط و مرتبط با تعیین کاربری و تراکمهای ساختمانی طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مقررات طرح تفصیلی مدنظر قرار گیرد. ضمناً تراکم و سطح اشغال در مورد سایر کاربریها براساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی خواهد بود.
3/5- سطوح سرانه ها و شبکه معابر و همچنین کاربریهای مسکونی و تجاری در نقشه مصوب و یک برگ جدول پیشنهادی برابر برگ شمار 484 به شرح پیوست که ممهور به مهر و امضاء شورا می باشد مورد تصویب قرار گرفت.
4/5- توافق گردید شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ مصوبه و نقشه تصویب شده توسط مراجع ذیربط در اجرای ماده 101 قانون شهرداریها نسبت به ممهور نمودن نقشه تصویب شده و ارسال آن به اداره ثبت اقدام نماید و مالک متعهد می گردد قدرالسهم شهرداری را به صورت رسمی به نام شهرداری منتقل نماید.
5/5- توافق گردید درصوت موافقت از سوی مراجع ذیصلاح و انجام مراحل فوق توسط مالکین نسبت به صدور پروانه با حداکثر تراکم مصوب 240% و در سطح اشغال و تراکم پایه 60% طبق احکام کلی طرح جامع اقدام نماید. ضمناً مالکین موظفند هزینه های مربوط به صدور مجوز ( پروانه ) به شرح ذیل را مطابق با آخرین تعرفه شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نمایند.
الف : عوارض قانونی مرتبط با صدور پروانه در قطعات مسکونی طبق سطح اشغال و هزینه های فروش تراکم مازاد بر 60% پایه (صدور پروانه بیش از 60% منوط به پرداخت هزینه فروش تراکم مازاد برابر آخرین تعرفه مصوب شهرداری در زمان صدور پروانه خواهد بود )
ب : عوارض قانونی مرتبط با صدور پروانه در قطعات تجاری طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طبق سطح اشغال و تراکم مصوب
6/5- توافق گردید هزینه های اجرایی آماده سازی شامل زیرسازی ، روسازی ، آسفالت ، جدول (کلیه معابر) کمتر از 20 متر به عهده شرکت (مالک) با توجه به نامه شماره 1827/33 مورخ 93/9/18 شورای اسلامی شهر و در معابر 20 متر و بیش از آن به عهده شهرداری در قطعات تفکیکی در سهم هر یک (شهرداری – مالکین ) به عهده خود طرفین باشد. در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون عمران مشروط به 1- دریافت مابه التفاوت هزینه عوارض فروش تراکم توسط شهرداری از مالک ، 2- هم زمان با تفکیک ملک انتقال اسناد قدرالسهم قطعات متعلق به شهرداری صورت گیرد ، 3- شهرداری هیچگونه اجازه ای برای صدور مجوز جهت مالک قبل از انتقال اسناد مالکیت قدرالسهم شهرداری نخواهد داشت و انجام این توافقنامه مشروط به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی استانداری تهران (کمیسیون ماده 5 ) با رعایت مقررات مربوطه مورد موافقت قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ، مخالف : آقای محمد خلج
6- نامه شهرداری به شماره 13424/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 منضم به تصویر شماره 1336/س ت د/93 مورخ 93/9/8 سازمان تاكسيراني درخصوص كاركرد تاكسيداران بابت سرشماري عمومي كشاورزي سال 93 به مبلغ 210/000/000 ريال با توجه به عدم اعتبارات ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري با پادار نمودن مراتب در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با توجه اینکه شهرداری میبایستی قبل از هزینه کرد ها لایحه را به شورا ارسال و پس از کسب مجوز نسبت به هزینه اقدام نماید و همچنین درصورتیکه شهرداری اضافه درآمد بر مبلغ تصویبی بودجه داشته باشد پادار نمودن در اصلاح و متمم بودجه امکان پذیر خواهد بود مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 13 رأی )
7- نامه مشاور مالی و اداری شورا مثبوت به شماره 3072/45 مورخ 93/10/27 مبنی بر اجرای دستور مورخ 93/10/22ریاست شورا در هامش نامه شماره 13415/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 شهرداری محترم ملارد درخصوص ارسال تصویر نامه شماره 11349/42/د مورخ 93/10/12 مدیر کل محترم امور شهری و شوراها جهت رعایت مفاد آئین نامه نحوه پرداخت حق الجلسه و مزایا به اعضای محترم شورای اسلامی شهر ملارد مطرح و با امعان نظر به لیست کلیه پرداختهای ماهیانه به اعضاء شورا که برابر ردیف 3 ماده 6 آئین نامه نحوه پرداخت حق الجلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی شهرها مصوب 1384 محرز گردید کلیه پرداختیهای شورا به اعضاء از اعتبارات بودجه شورا در چارچوب مفاد آئین نامه مذکور و نامه اخیرالذکر (مدیرکل) می باشد و موافقت شد آقای اسدی مشاور مالی و اداری شورا کماکان برابر رویه جاری در پرداخت حق الجلسه و سایر مزایا به کلیه اعضاء شورا اقدام نماید. ( با 13 رأی )
8- پیشنهاد آقای محبوب اکبری از اعضای شورا مثبوت به شماره 3090/48 مورخ 27/10/93 به منظور حفظ باغات شهرستان ملارد و جلوگیری از فراهم شدن زمینه تغییر کاربری و تفکیک به لحاظ حفظ محیط زیست سالم شهر و سرانه های فضای سبز که از جمله حقوق شهروندی محسوب می گردد. همچنین در جهت همکاری و تقویت کمیسیون قطع اشجار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری که برابر مفاد ماده 7 آئین نامه مربوطه (ضمیمه است) با هدف حفظ باغات منطقه و گسترش فضای سبز مطرح و مقرر شد موضوع لزوم استعلام شهرداری از کمیسیون ( ماده 7 ) قطع اشجار قبل از موافقت با هرگونه تغییر کاربری و یا تفکیک اراضی و املاک با کاربری فضای سبز و باغات و دارای اسناد زراعی و باغات برای اجرا به شهرداری ابلاغ گردد. ( با 13 رأی )
9- نامه شهرداری به شماره 13690/ش م ص/93 مورخ 93/10/27 منضم به تصویر نامه شماره 257- ق- ش مورخ 93/10/16شوراي اسلامي روستاي قبچاق درخصوص مساعدت مالي به مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) روستاي مذكور به مبلغ 50/000/000ريال با توجه به اتمام اعتبارات ماده 16 از محل اعتبارات برنامه 306 پروژه 3060909302 در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 13 رأی )
10- نامه انجمن حمایت از زندانیان ملارد به شماره 92/414/ ان مورخ 93/10/24درخصوص قول مساعد شورای شهر جهت پرداخت مبلغ 300/000/000ريال به حساب انجمن فوق در جلسه مطرح و موافقت گردید جهت تنظیم لایحه با اعلام ردیف اعتباری به شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )
11- نامه شهرداری به شماره 17239/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص مساعدت جهت برگزاري مراسم جشن عاطفه ها در دبيرستان احرار يك با توجه به اتمام اعتبارات مربوطه از محل ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح و مبلغ یک میلیون تومان ( 10/000/000ريال ) موافقت گردید تا مراتب در اصلاح و متمم بودجه سال جاری پادار و با رعایت مقررات مربوطه اقدام گردد. ( با 13 رأی )
12- نامه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران به شماره 24/29/4519 مورخ 93/10/23 درخصوص تخصیص 2000 مترمربع زمین با کاربری آموزشی (شهرک ترافیک) جهت اجرای طرح متمرکز شهرک ترافیک شهرستان ملارد به منظور اجرای برنامه های پیشگیرانه جهت ارتقاء سطح آموزش همگانی در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در جلسه مطرح و موافقت گردید برابر مصوبه قبلی ( بند 2 صورتجلسه 105 ) جهت تسریع در تنظیم و ارسال لایحه به شهرداری ارسال شود. ( با 13 رأی )
13- نامه شهرداری به شماره 17232/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص مساعدت مالی به آقای ابوالفضل رضایی به مبلغ 1/000/000ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : کمک موردی نتیجه مطلوبی ندارد )
14- نامه شهرداری به شماره 17236/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 درخصوص بکارگیری نیرو در سازمان پسماند که این امر طبق مصوبه شورای سازمان که به ریاست معاون محترم عمرانی استانداری تهران برگزار و تأیید شده است صورت گرفته در جلسه مطرح و نظر شهرداری مورد تأیید قرار گرفت. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات ، عوض عشایرپور ، محمد خلج ، سیدمهدی سیدلر و حاجعلی بحری و خانم معصومه بیات
15- نامه شهرداری به شماره 17224/ش م ص/93 مورخ 93/10/29 در پاسخ به نامه شماره 2573/50 مورخ 93/10/4 شورای اسلامی شهر درخصوص تکالیف ناظر بر مصوبه شماره 108 مورخ 93/10/4 شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به پیوست نامه شماره1783/س ت د/93 مورخ 93/10/15 سازمان تاکسیرانی با محوریت عملکرد آن سازمان درخصوص موارد مطروحه در مصوبه شورای مذکور جهت استحضار و هرگونه بهره برداری لازم به حضور ایفاد می گردد. لذا مستدعی است با هماهنگی مراجع ذیصلاح تمهیداتی اتخاذ فرمائید تا با حمایت های جنابعالی و دیگر اعضاء محترم شورای شهر مشکلات بوجود آمده و دوگانگی در مدیریت ، صدور ، نظارت و بازرسی بردفاتر اتومبیل کرایه و آژانس های تاکسی تلفنی به نحو مقتضی مرتفع گردد در جلسه مطرح و موافقت گردید نامه به فرمانداری محترم ارجاع شود. ( با 13 رأی )
16- نامه شهرداری به شماره 17297/ش م ص/93 مورخ 93/10/30درخصوص مساعدت مالی به خانم بوربور به مبلغ 4/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با رعایت مقررات مربوطه موافقت گردید. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدمهدی سیدلر ، محبوب اکبری و علیرضا جمور و خانمها معصومه بیات ، الهه حیات بینی و نرگس مشعشعی ( علت مخالفت : به علت نداشتن اعتبار از محل ماده 17 موضوع قابل طرح نبوده و لذا مخالفت می گردد.)
17- متن نامه کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص بررسی نامه شماره 17314/ش م ص/93 مورخ 93/10/30بودجه پیشنهادی سال 1394 آن شهرداری و با توجه به بخشنامه بودجه سال 1394 شهرداریهای کل کشور و به استناد بند 1 صورتجلسه شماره 112 شورای اسلامی شهر ملارد موارد ذیل مورد تأکید می باشد :
فصل اول :
1- با توجه به اعلام اهم راهبردهای اساسی در بند سه بخش اول که دقیقاً یکی از موارد تخصیصی بودجه را اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با تأکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام قرار داده است ، مقرر فرمائید فهرست پروژه ها و طرح های نیمه تمام به این شورا ارسال گردد.
2- با توجه به اعلام سیاست اجرایی بخش دوم بخشنامه بودجه سال 94 سیاست های شهرداری درخصوص بندهای یک الی 12 که منجر به ارائه اعداد و ارقام بعضی از ردیف های بودجه سال 94 شده است توضیحات لازم به این شورا ارسال گردد.
فصل دوم : تکالیف بودجه ای شهرداری
علیرغم تأکیدات شورا درخصوص تدوین و اجرایی نمودن برنامه پنج ساله متأسفانه تاکنون این امرمطابق بند «الف» فصل دوم تهیه و اجرایی نشده است . لذا مقرر گردد براساس بند « ب » همین فصل (فصل دوم تکالیف بودجه ای شهرداری ) اقدامات لازم مبذول گردد تا بودجه سال 94 و برنامه پنج ساله قابل اجراء از سال 1395 پس از تصویب شورا و استانداری به مرحله اجراء درآید.
درخصوص بندهای 3 ، 5 ، 6 و 7 اقدامات شهرداری در بودجه سال 94 مشخصاً اعلام گردد.
فصل سوم :طرح و تنظیم بودجه
در بند 1 ، 2 ، 3 و 4 با توجه به مباحث اعلامی جهت اعمال درصدهای افزایش در سال 94 نسبت به 93 ، مقرر می دارد بودجه اسمی سال 94 شهرداری به شورا ارسال گردد.
درخصوص بند 8 : یک نسخه از حکم کارگزینی شهردار محترم به شورا ارسال شود.
درخصوص 8-5 : پس از اعلام نظر شورا به شهرداری قابل اقدام خواهد بود.
درخصوص بند 9 : تدابیر و اقدامات صورت گرفته کتباً به شورا اعلام گردد.
درخصوص بند 10 : با توجه به مفاد این بند که مقرر نموده باید پیش بینی درآمدها برای سال 94 براساس میانگین رشد درآمدهای 5 سال گذشته باشد ، دلایل شهرداری درخصوص عدم رعایت مفاد این بند و ارائه بودجه 750/000/000/000 ريال مشخصاً اعلام گردد.
درخصوص بند 14 : با توجه به اعلام تخصیص حداقل نیم درصد از اعتبارات جاری بودجه سال 94 برای توسعه آموزش کارکنان و پژوهش با توجه به پیش بینی سقف 800/000/000 ريال برای این امر ، شهرداری می بایست مبلغ 1/756/750/000 ريال تخصیص دهد که تفاوت قابل توجهی نشان می دهد. لذا مقرر می دارد شهرداری در این خصوص توضیحات خود را کتباً به شورا ارائه نماید.
درخصوص بند 19 : حکم ماده 68 و تبصره ذیل آن شهرداری برای هزینه کرد بهتر و نظارت شورا در ردیف های اعلامی شماره حساب ویژه ای برای این امر تخصیص داده و نتیجه را اعلام نماید.
درخصوص بندهای 22 ، 23 ، 24 و 25 : میزان دریافتی ها و ردیف های هزینه کرد را به شورا اعلام نماید.
درخصوص بند 27 ، 28 ، 29 ، 30 ، 31 و 32 : شهرداری توضیحات لازم و نحوه اجرا را در شهرداری به شورای اسلامی شهر اعلام نماید.
بخش سوم :سرفصل های هزینه کرد اعتبارات متمرکز
شهرداری میزان دریافتی و هزینه کرد در سال جاری را به شورای اسلامی اعلام تا پس از بررسی اقدامات لازم صورت پذیرد.
با عنایت به اینکه تا ارسال موارد خواسته شده تصویب بودجه سال 94 امکان پذیر نخواهد بود ، لذا خواهشمند است مقرر فرمائید نسبت به موارد درخواستی عاجلاً اقدامات مقتضی صورت پذیرد در جلسه مطرح و موافقت گردید نامه به شهرداری ارسال شود. ( با 13 رأی )
18- پیشنهاد شماره 2720/50 مورخ 93/10/9 تعدادی از اعضای شورای اسلامی درخصوص اعتراضات حضوری و کتبی کسبه خیابان امام خمینی(ره) به طرح ترافیکی خط ویژه تاکسی و مشکلات عدیده ای که برای ایشان بنا به اظهاراتشان ایجاد می شود در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به فرمانداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )
« گردش کار تصویب »
تعداد 22 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 93/11/6 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد با تعداد 15 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، با تعداد 2 فقره لایحه مخالفت ، 2 فقره به کمیسیونهای عمران و حقوقی ارجاع ، 1 فقره جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به فرمانداری محترم ارجاع ، 1 فقره جهت بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد و 1 فقره نیز در جلسه برای اطلاع حاضرین قرائت شد./
مصوبات یکصد و چهاردهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ : 93/11/1
1- نامه شهرداری به شماره 13253/ش م ص/93 مورخ 93/10/16در پاسخ به نامه شماره 1087/33 مورخ 93/8/26شورای در ارتباط با پاسخ استعلام شماره 91034537 مورخ 3/4/1393 در پرونده 26836 ، با توجه به اينكه شهرداري در آن مقطع در نظر داشته در راستاي ايجاد درآمدهاي پايدار لايحه تملك تعدادي از واحدهاي تجاري ملك مورد نظر را جهت اتخاذ تصميم به شوراي اسلامي شهر ارسال نمايد قبل از صدور پاسخ استعلام شماره 91034537 مورخ 93/4/3 پس از كارشناسي و تقويم ارزش پلاك ثبتي 18170 فرعي از 43 اصلي معرفي شده از سوي مالك جهت تضمين كه به نام آقاي حمداله اكبري مي باشد برابر سند شماره 127255 مورخ 93/3/29تنظيمي در دفترخانه 31 ملارد تمامي ششدانگ پلاك مزبور واقع در سه راه انديشه (آهن الات نور) بابت بدهي آقاي حمداله اكبري در پرونده 26836 از تاريخ 1393/3/27لغايت شش ماه در رهن شهرداري قرار گرفته است همچنين ضمن عقد خارج لازم به اين شهرداري وكالت داده شده در راس انقضاء به مدت رهن و پس از آن در صورت عدم پرداخت بدهي با تشخيص خود ( شهرداري ) مال مورد رهن را جزاو كلا" به خود يا هر كس ديگر انتقال قطعي نمايد با عنايت به مراتب فوق و اخذ ضمانت لازم پاسخ استعلام جهت در رهن قرار گرفتن پلاك ثبتي 657 فرعي از 43 اصلي در پرونده 26836 صادر شده است. ضمنا همانطوريكه مستحضريد در ماده 32 آئين نامه مالي شهرداريها صرفاً موضوع صدور مفاصاحساب ( گواهي نقل و انتقال ) موكول به تاديه كل بدهي هاي مؤدي است ، در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون حقوقی موافقت گردید به شرح ذیل عمل نماید :
مقرر گردید نظریه کمیسیون حقوقی مبنی بر ( نظر به اینکه سابقاً موضوع پرونده فوق در این شورا مورد بحث قرار گرفته است و با عنایت به گزارش شهرداری ملارد مراتب تأمین حقوق شهرداری به موجب ترهین سند ملکی بوده است که موعد تسویه حساب در آذر ماه نودو سه خاتمه یافته است و عملاً شهرداری با عنایت به سند رهنی مذکور اختیار تملک ملک مورد رهن را داشته است و لذا معطل نمودن حقوق مؤدی پس از این تاریخ فاقد وجاهت قانونی می باشد و لذا تکلیف شهرداری در جهت انتقال پلاکهای مورد رهنی منطبق با قانون و قرارداد فی مابین می باشد که بر همین اساس شهرداری مکلف است ظرف 20 روز از تاریخ این صورتجلسه حسب قرارداد و مراتب قانونی طبق مصوبه قبلی شورا اقدامات قانونی را در جهت وصول مطالبات و حقوق شهرداری به عمل آورد. ضمناً به شهرداری اعلام گردد منبعد درخصوص صدور هرگونه مفاصاحساب برای مؤدیان شهرداری صرفاً برابر ماده آئین نامه فوق الذکر اقدامی و پس از تأدیه دیون مؤدی اقدام نماید تا مراتب قانونی مراعات گردد. ( با 13 رأی )
2- نامه شهرداری به شماره 12803/ش م ص/93 مورخ 93/10/7 درخصوص ضرورت بهره برداری از دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور پیاده سازی مدیریت منابع اطلاعاتی و سیستم های پیشرفته مرتبط با اجرای مأموریت و اهداف سازمانی و یک نسخه اساسنامه پیشنهادی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه مطرح و مخالفت گردید. ( با 12 رأی ) ، موافق : آقای علیرضا جمور ( موافقت با بند دوم به علت اینکه از نیازهای روزمره کلیه ادارات می باشد)
3- نامه شهرداری به شماره 12890/ش م ص/93 مورخ 93/10/9منضم به تصویر نامه سازمان تاکسیرانی درخصوص رسیدگی به درخواست آقای روح اله قملاقی در جلسه مطرح و به علت اینکه بکارگیری نامبرده با عنایت به منقضی شدن مدت خدمت و قرارداد و نیز عدم الزام قانونی و قرارداد فی مابین خارج از صلاحیت شورای اسلامی شهر بوده و دخالت در امور اجرایی شهرداری محسوب می گردد مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 10 رأی)، موافقین : آقایان حسین بیات ، محمد خلج و حاجعلی بحری
4- درخواست آقای دهکردی شهردار سابق ملارد درخصوص محاسبه و پرداخت حق عمرانی ایشان در زمان تصدی سمت شهرداری ملارد در جلسه مطرح و مقرر گردید جهت بررسی و اعلام نظر قطعی به شهرداری ارجاع گردد. ( با 13 رأی )
5- پیشنهاد آقای بیات رئیس شورا درخصوص نامه شهرداری به شماره 13139/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 مبنی بر ارسال پرونده شماره 19947 متعلق به آقای میرعلی میرعزیززاده ، با توجه به آخرین مصوبه شورا به شماره 156/33 مورخ 93/1/27 موافقت گردیده قدرالسهم شهرداری و مالک باالسویه مشخص و تقسیم و دفتر فنی استان نیز این شرایط را تأیید کرده است. لذا مجدداً طی صورتجلسه اصلاحی به شماره 5294/ش م ص/93 مورخ 93/3/7ضمن کاهش سطح اشغال ، تحویل زمین معوض به جای قدرالسهم شهرداری به استان ارسال شده است که این اصلاحیه مجوز و موافقت شورای شهر را نداشته است. با توجه به اینکه هرگونه تغییر در مفاد توافق می بایست با مجوز شورای اسلامی شهر باشد. لذا ضمن عودت پرونده فوق در 140 برگ ، شایسته است از هرگونه اقدام درخصوص توافقنامه اصلاحی اخیرالذکر اکیداً خودداری و ضمن اعلام علت عدم اخذ مجوز شورا درخصوص آن ، صرفاً برابر آخرین مصوبه شورا به شماره صدرالذکر عمل شده و نتیجه به شورای اسلامی شهر اعلام گردد ، در جلسه مطرح و مقرر گردید نامه به شهرداری ارسال گردد. ( با 13 رأی )
6- پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر تفویض اختیار شورا برای انعکاس درخواست مراجعین و مؤدیان شهرداری شهروندان در تخفیف بهاء خدمات شهرداری و سازمانهای وابسته و امور مرتبط با سایر ادارات مطرح و مصوب گردید درصورت تأیید درخواست متقاضیان توسط رئیس یا نایب رئیس شورا و یا حداقل توسط یک نفر از اعضاء شورا مراتب با امضاء رئیس یا نایب رئیس شورا به شهرداری و یا سایر سازمانهای ذیربط وابسته به شهرداری و سایر نهادها و ادارات منعکس تا با رعایت موارد قانونی نسبت به مورد اقدام شود. ( با 13 رأی )
تعداد 7 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و چهاردهمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 93/11/1برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد با تعداد 3 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، با تعداد 2 فقره لایحه مخالفت ، 1 فقره نیز تعداد سه بند مورد بررسی قرار گرفت و مابقی بندهای پیشنهاد رسیدگی به جلسه بعد موکول گردید و 1 فقره مقرر گردید به شهرداری و در موارد خاص حسب ارتباط موضوع به بهشت شهدا ارجاع گردد./
مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ بیست و نهم دی ماه سال 1393
1- نامه شهرداری به شماره 12917/ش م ص/93 مورخ 93/10/9 درخصوص رديف بودجه اي برنامه 303 پروژه 3031009303 وظيفه عمران شهري بودجه سالجاري مربوط به طرح بهبود ترافيك به مبلغ 5/000/000/000ريال به مطالعات خطوط مترو ، احداث تقاطع غير همسطح ، اصلاح هندسي معابر و اجرا تخصيص يافته ، لذا جهت امكان عقد قرارداد و اجراي هر چه سريعتر پروژه هاي مذكور ، موضوع تفكيك بودجه پروژه هاي فوق و نيز تأمين اعتبار تهيه و نصب علائم و تجهيزات ترافيكي به شرح ذيل :
1/4- مطالعات ترافيكي و خطوط مترو به مبلغ 1/000/500/000ريال.
2/4- اصلاح هندسي معابر به مبلغ 2/000/000/000ريال.
3/4- با توجه به اينكه در رديف بودجه 3031009306 به مبلغ 2/000/000/000ريال بابت مطالعات اجراي تقاطع غيرهمسطح در دو نقطه شهر اختصاص يافته ، مبلغ 1/000/500/000 ريال نيز از اين محل بابت رديف بودجه 3031009301 ( تهيه و نصب علائم و تجهيزات ترافيكي ) تأمين اعتبار شده و اختصاص يابد در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه فقط با تفکیک و تخصیص به شرح ردیف های 1 و 2 و 3 لایحه شهرداری موافقت گردید ، لیکن شهرداری جهت اجراء می بایستی نقشه های اجرایی و سایر اطلاعات پروژه ها را به شورا ارسال و پس از کسب موافقت شورا نسبت به اجرای پروژه با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
2- نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ملارد درخصوص مساعدت به مساجد شهرستان که 4 مسجد ( مهدیه سرآسیاب ، مهدیه ملارد ، مسجد قمر بنی هاشم(ع) و حسینیه امیرالمومنین(ع) ) از قلم افتاده اند که با اعتراض نمازگزاران ، هیئت امناء و امام جماعت آنها مواجه گردیده در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی مبنی بر اتمام بودجه شهرداری و عدم توان پرداخت مورد مخالفت قرار گرفت. ( با 10 رأی ) ، غایبین : آقای علیرضا جمور (موجه) ، خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
3- نامه شهرداری به شماره 13313/ش م ص/93 مورخ 93/10/17درخصوص واگذاری انجام پروژه عمرانی تکمیل ساختمان اداری شورا به مبلغ 3/000/000/000ريال از محل ردیف 3070109302 به استناد تبصره 2 ماده 4 آئین نامه مالی شهرداری و از طریق برگزاری مناقصه محدود به پیمانکاران واجد شرایط در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا با رعایت مقررات مربوطه اقدام شود. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
4- پیشنهاد شماره 2956/47 مورخ 93/10/22جناب آقای دکتر سیدکاظم زمانی درخصوص طرح تشکیل کار گروه پیگیری احداث مترو با توجه به معضل و مشکل تردد شهروندان از ملارد به کرج و تهران و لزوم پیگیری آن و حساسیت شورا و درخواست مردم محترم ملارد در جلسه مطرح و با اعلام آمادگی آقایان دکتر سیدکاظم زمانی سیدعلی مرزانی ، سیدمهدی سیدلر ، علیرضا جمور ، محمد خلج ، حاجعلی بحری ، محبوب اکبری و داور حضرت پور جهت عضویت در کارگروه فوق موافقت گردید و مقرر گردید با محوریت آقای محبوب اکبری جلسه کارگروه تشکیل و رئیس جلسه مشخص گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
5- نامه شهرداری به شماره 13410/ش م ص/93 مورخ 93/10/21درخصوص ارسال یک نسخه از اساسنامه سازمان اتوبوسرانی شهرداری که به استناد بند 15 مصوبه یکصدمین جلسه شورا با موضوع اصلاح ماده 24 (بازرس سازمان) اصلاح شده است و براساس نامه شماره 47510/42/93مورخ 93/08/7 مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران میبایستی کلیه صفحات اساسنامه موصوف به مهر شورای اسلامی ممهور گردد در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا با رعایت مقررات مربوطه اقدام گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
6- نامه شهرداری به شماره 13501/ش م ص/93 مورخ 93/10/22 منضم به نامه معاونت محترم فرهنگی اجتماعی شهرداری درخصوص هزينه برگزاري مراسمات ايام ا... دهه مبارك فجر تا سقف 300/000/000 ريال از محل اعتبارات ماده 5 رديف 205505 و ماده 16 رديف 416609 وظيفه خدمات شهري با پادار نمودن هزينه فوق در اصلاح و متمم بودجه سالجاري در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی شورا تا مبلغ 200/000/000ريال (بیست میلیون تومان) موافقت گردید تا با رعایت مقررات مربوطه اقدام شود. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
7- نامه ستاد ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملارد به شماره 1086/321/523/زم مورخ 93/10/20 درخصوص مساعدت جهت پرداخت مبلغ 20/000/000 ريال بابت انجام فعالیتهای فرهنگی و تجهیز حداقلی پایگاه خواهران مارلیک در جلسه مطرح و مقرر گردید موافقت گردید جهت تنظیم لایحه و تعیین مبلغ و ردیف بودجه به شهرداری ارجاع گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
8- نامه فرمانده محترم انتظامی شهرستان ملارد به شماره 294/5/15/4552 مورخ 93/10/4 درخصوص اختصاص قطعه زمینی برای پلیس های تخصصی واقع در جنب کلانتری 13 طلائیه در جلسه مطرح و موافقت گردید جهت بررسی و تنظیم لایحه به شهرداری ارسال گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی و نرگس مشعشعی
9- نامه شهرداری به شماره 13413/ش م ص/93 مورخ 93/10/21 درخصوص ارسال لیست نخبگان ثبت نامیحائز شرایط در رشته های ورزشی ، علمی ، ادبی ، فرهنگی ، هنری ، حوزوی ، قرآنی ثبت اختراع ، نشریات و شبکه های مجازی با رعایت اصول آئین نامه و حذف مدارک استانی ، شهرستانی و منطقه ای در جلسه مطرح و موافقت گردید با توجه به مصوبه قبلی کمیسیون فرهنگی برابر نظریه نهایی کمیسیون فرهنگی اقدام شود. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
10- نامه شهرداری به شماره 13580/ش م ص/93 مورخ 93/10/24 درخصوص تقاضای قرض الحسنه (مسجد صاحب الزمان) موضوع خرید یک باب منزل مسکونی (عرصه و اعیان) به صورت اسناد عادی (قولنامه ای ) متراژ 75 مترمربع ، واقع در سرآسیاب ، خیابان امام خمینی (ره) ، کوچه مسجد صاحب الزمان (عج) ، پلاک 24 متعلق به مسجد فوق که طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری از قرار متری 9/000/000ريال (معادل نهصد هزار تومان جمعاً با متراژ 75 مترمربع به مبلغ 675/000/000 ريال (شصت و هفت میلیون و پانصد هزار تومان ) برآورد گردیده که از محل اعتبارات ماده 10 ردیف 310001 وظیفه خدمات شهری اقدام به خریداری نماید در جلسه مطرح و موافقت گردید تا با رعایت مقررات مربوطه اقدام شود. ( با 10 رأی ) ، مخالف : خانم معصومه بیات ( علت مخالفت : مغایرت اسناد عادی با آئین نامه مالی شهرداریها ) غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
11- درخواست آقای جمعه گل محمدی مؤدی پرونده شماره 47307 درخصوص جبران خسارت وارده با توجه به قرار گرفتن کل زمین نامبرده به متراژ 85 مترمربع واقع در خیابان شهیدان دست برسر ، کوچه سیزدهم در طرح تعریض خیابان در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا با رعایت مقررات مربوطه اقدام شود. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان عوض عشایرپور ، علیرضا جمور و محبوب اکبری و خانم معصومه بیات (علت مخالفت : عدم انطباق با مواد 22 ، 46 ، 47 و 48 قانون ثبت ) ، غایبین : خانمها الهه حیات بینی(موجه) و نرگس مشعشعی(موجه)
تعداد 14 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 93/10/29برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 11 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 7 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، تعداد 1 فقره لایحه مخالفت ، 2 فقره لایحه به کمیسیونهای حقوق و فرهنگی ارجاع ، 1 فقره به رسیدگی در جلسه 13 نفره اعضاء ، 2 فقره جهت تنظیم لایحه به شهرداری ارجاعو 1 فقره نیز به علت درج اشتباهی در دستور جلسه مطرح نگردید./
مصوبات یکصد و دوازدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ بیست و چهارم دی ماه سال 1393
1- نامه شهرداری به شماره 11137/ش م ص/93 مورخ 93/8/24 در مورد لایحه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی برای اجراء و اعمال در سال 1394 مستند به بند 16 ذیل ماده 71 و 77 قانون شوراها مصوب 1357 و تبصره یک ذیل ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح و کلیات لایحه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید موارد نواقصی اعم از عوارض احداث پروانه ، برای دی کلینیک ها ، مراکز جراحی محدود ، بیمارستانهای خصوصی ، سرانه های تفکیک توسط شهرداری اصلاح و مجدداً به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه نماید و در مورد این لایحه و لوایح عوارض سالیانه سازمانهای تابعه شهرداری ، شورا تصمیم نهایی را به کمیسیون برنامه و بودجه تفویض اختیار نمود و نظریه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد به منزله مصوبه شورا تلقی می گردد. که پس از انجام این مراحل تعرفه بودجه با تأیید کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس شورا به شهرداری ابلاغ شود. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای محبوب اکبری (موجه) و خانم الهه حیات بینی (موجه)
2- نامه شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 190/4/م/ش مورخ 93/10/17 درخصوص پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان مبنی بر نظریه دیوان عدالت اداری موضوع ممنوعیت حدود شوراهای اسلامی و شهرداریها در وضع عوارض و ارزش معاملاتی ساختمانی و موارد دیگر که در حیطه وظایف شوراهای اسلامی نمی باشد مطرح و نظرات دیوان عدالت اداری و سایر موارد قانونی مربوط به لایحه عوارض سالیانه شهرداری در مصوبه لحاظ گردید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای محبوب اکبری (موجه) و خانم الهه حیات بینی (موجه)
3- نامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ملارد به شماره 1063/321/523/زم مورخ 93/10/14 درخصوص مساعدت جهت احداث ساختمان اداری ستاد جدید در ناحیه جاده ملارد ، جنب گلزار شهدا در جلسه مطرح و مقرر گردید به شهرداری ارجاع تا ضمن بررسی ، نظر کتبی خود را به شورا ارسال نماید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقای محبوب اکبری (موجه) و خانم الهه حیات بینی (موجه)
تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 93/10/24 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح گردید.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 11 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند. در نتیجه در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد با تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت ، تعداد 1 فقره جهت اطلاع اعضاء در جلسه قرائت ، 1 مورد جهت بررسی و اعلام نظر کتبی به شهرداری ارجاع و 1 فقره نیز بندهای یکم تا سوم بررسی و مابقی بندها به جلسه بعدی موکول گردید./
مهمترین موارد مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر ملارد : ۶ بند از لوایح دستورکار مورد بررسی، تبادل نظر و رای گیری قرار گرفت طرح احداث پارکینگ در شهرک اداری طرح...