« بررسی لوایح و پیشنهادهای شهرداری ملارد و اعضای شورای اسلامی شهر ملارد »
( به انضمام گردش کار تصویب )
« مشتمل بر بندهای مصوب »
مصوبات نود و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ پنجم آذر ماه سال 1393
خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها :
1-گزارش شماره 11471/ش م ص/93 مورخ 1/9/93 شهرداری ملارد از عملکرد ماهیانه واحد کنترل و نظارت از مورخ 26/7/93 لغایت 25/8/93 به شرح زیر قرائت شد :
1/1- جمع آوری اموال غیرمجاز 86 مورد
2/1- تعطیلی ساخت و ساز غیرمجاز (اخطاریه)405 مورد
3/1- توقیف مصالح غیرمجاز2مورد
4/1- رفع آثار ساخت و ساز غیرمجاز 89 مورد
2- گزارش شماره 11470/ش م ص/93 مورخ 1/9/93 شهرداری ملارد از عملکرد هفتگی واحد کنترل و نظارت از مورخ 17/8/93 لغایت 23/8/93 به شرح زیر قرائت شد :
1/2-جمع آوری اموال غیرمجاز تعداد 17 مورد
2/2- تعطیلی ساخت و ساز غیرمجاز (اخطاریه ) 94 مورد
3/2- رفع آثار ساخت و ساز غیرمجاز 15 مورد
3- نامه شورا به شماره 1824/31 مورخ 28/8/93 با عنوان شهردار ملارد در 31 بند تذکر به شهردار در جلسه مطرح و آقای علی اکبر خراسانی توضیحات لازم را ارائه و اعلام نمودند در مورخ 6/9/93 روز پنجشنبه تا پایانوقت اداری پاسخ کتبی خود را نیز به شورا ارسال می نماید.
ـ توافقات انجام گرفته پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :
· 1- مقرر گردید با توجه به اعلام نیاز ضروری شهرداری ملارد طی نامه شماره 11679/ش م ص/93 مورخ 4/9/93 برای بهنگام نمودن نقشه های هوایی از سوی شهرداری اعتبار موردنیاز در ردیف مربوطه برای سال 1393 برآورد و ضمن پادار نمودن در متمم بودجه سالجاری لایحه مربوطه را به شورا ارسال تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم گردد.
· 2- مقرر گردید با توجه به مفاد پاراگراف آخر نامه شاره 11679/ش م ص/93 مورخ 4/9/93 مثبوت به شماره 1993/67 مورخ 5/9/93 در دبیرخانه شورا (تصویر پیوست) در مورد انتخاب شرکت برای واضح نمودن نقشه های ماهواره ای شهرداری ضمن برآورد اعتبار لازم و پادار نمودن در متمم بودجه سال 1393 با قید فوریت لایحه مربوطه را تنظیم و به شورا ارسال تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد.
· 3- مقرر گردید کپی کلیه اسناد مالکیت قدرالسهم شهرداری که در اثر توافقات با مالکین موضوع بند نهم نامه شماره 1824/31 مورخ 28/8/93 شورا که حسب اظهارات آقای شهردار تعداد دهها فقره به نام شهرداری انتقال و در دفتر املاک ثبت گردیده طی نامه رسمی به شورا ارسال شود.
4- با توجه به غیرقابل بهره برداری بودن گزارشات ارسالی شهرداری از عملکرد واحد کنترل نظارت ، مقرر گردید شهرداری گزارشات روزانه ساخت و سازها و واحد کنترل نظارت را به تفکیک نوع برخورد صورت گرفته به شورا ارسال نماید.
مصوبات جلسه :
1-پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا در مورد چگونگی برگزاری جلسه ارتباط مردمی اعضاء شورا و شهردار ملارد در مساجد شهر مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا در روزهای چهارشنبه بعد از برگزاری نماز مغرب و عشاء برابر زمان بندی توسط رئیس شورا انجام گیرد. ( با 13 رأی )
2- نامه شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 164/4/م/ش مورخ 3/7/93 منضم به نامه شماره 714/21/93 مورخ 29/5/93 رئیس شورای اسلامی استان تهران درخصوص تمهیدات مقتضی به منظور توسعه دسترسیروشن دلان عزیز جامعه و رفع نیازهای شهروندان دارای معلولیت بینایی از طریق شهرداریها با فراهم نمودنبعضی امکانات از قبیل نرم افزارهای گویا و صفحه خوان فارسی ، سخت افزارهای ویژه نظیر نمایشگرهای بریل و نقشه های برجسته قابل نصب برروی رایانه های شخصی و .. با هماهنگی شرکت های دانش بیان در جلسه مطرح و جهت بررسی و اقدام مقتضی به کمیسیون تلفیق شورا ارجاع گردید. ( با 13 رأی )
3- نامه شهرداری بشماره 2805/د/93 مورخ 16/6/93 منضم به نامه شماره 789/دآس/93 مورخ 18/5/93 سازمان آتش نشانی درخصوص خرید تجهیزات موردنیاز به مبلغ 000/000/000/5 ريال از محل اعتباراتبرنامه 304 پروژه 3040109302 وظیفه عمران شهری ( 000/000/000/2 ريال) و برنامه 309 پروژه 30910009302 وظیفه عمران شهری ( 000/000/000/3 ريال ) در جلسه مطرح و به تصویب رسید. ( با 13 رأی )
4- نامه شهرداری به شماره 11007/ش م ص/93 مورخ 20/8/93 درخصوص ترميم حقوق و حق مسؤليتمعاونت ها ، مديران ارشد و مسئولين واحدها به دليل مشغله وحجم بسيار بالاي كاري و لزوم انجام وظيفه در گاهي اوقات تا پاسي از شب از محل اعتبارات ماده 2 رديف 102112 وظيفه خدمات اداري و شهري بصورت ماهيانه به شرح ذيل :
1/4- معاونتها ( اداري و مالي- خدمات شهري – فني و عمراني – فني و شهرسازي ) به مبلغ 000/000/10 ريال
2/4- مديران ارشد ( حراست – بازرسي – مالي – اداري- حمل و نقل وترافيك – فرهنگي و اجتماعي- درآمد )به مبلغ 000/000/10 ريال
3/4- مسؤلين واحدها به صلاحديد اينجانب تا سقف 000/000/3 ريال براي حدود 30 نفر
در جلسه مطرح و به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع گردید تا ضمن احصاء کلیه اطلاعات لازم اعم از میزان حقوق معاونین و مدیران عامل در جلسه بعدی رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود. ( با 12 رأی ) غایب : آقای حاجعلی بحری
5- پیشنهاد شماره 1948/33 مورخ 3/9/93 آقای حسین بیات رئیس شورا در مورد فرایند تغییر کاربری و تفکیک اراضی 196 هکتاری آقای مهندس ترقی به شماره پلاک ثبتی 7191/43 و شماره پرونده 16032 و انتقال اسناد مالکیت قدرالسهم شهرداری به علت عدم حصول نتیجه نهایی تاکنون و به مصلحت نبودن ادامه روند کنونی و لزوم احقاق حقوق قانونی شهرداری در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار نگرفت و متعاقباً براساس پیشنهاد شهرداری تا مورخ 29/9/93 به شهرداری مهلت داده شد برای تعیین تکلیف قطعی اقدام نماید و درصورت عدم حصول نتیجه در مهلت تعیین شده پیشنهاد آقای حسین بیات عملی و از ادامه هرگونه فعالیت در اراضی مذکور جلوگیری گردد.( با 11 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج (با دادن هر مهلتی در این خصوص مخالف بودهو با اصل پیشنهاد ارائه شده به شماره مذکور موافق می باشند)
6- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا مثبوت به شماره 1949/33 مورخ 3/9/93 درخصوص پرونده 7285 (پارک شهر) مربوط به آقای حمیدی زاده به علت عدم وصول پاسخ از شهرداری در زمان مقرر مستند به تصمیم شورا در جلسه شماره 98 مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری ضمن جلوگیری از هرگونه اقدام در مورد ملک نامبرده به شماره پرونده 7285 اقدام قضایی جهت وصول مطالبات خود به عمل آورد و ضمن ارسال رونوشت از اقدام قضایی به شورا گزارش مستمر نتایج حاصله را نیز به شورا ارسال نماید. ( با 13 رأی )
« گردش کار تصویب »
تعداد 6 فقره لایحه و پیشنهاد و نامه بصورت عادی ارایه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و نهمین جلسه عادی که در روز چهارشنبه مورخ 5/9/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند در نتیجه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهرملارد با تعداد 4 فقره لایحهو پیشنهاد موافقت و 2 فقره جهت اقدام مقتضی به کمیسیونهای تلفیق و برنامه و بودجه ارجاع گردید./
« بررسی لوایح شهرداری ملارد ، اداره ورزش و جوانان ، اداره امور کتابخانه ها و آموزش و پرورش »
به انضمام گردش کار تصویب
مصوبات نود و هشتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ سوم آذر ماه سال 1393
1- آقای حسین بیات رئیس شورا :
1/1- پیشنهاد جلسه عمومی ارتباط مردمی اعضاء شورا چهارشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء ، اولین جلسه در مسجد خاتم و موافقت اعضاء شورا. ( با 13 رأی )
2/1- اعلام راه اندازی سامانه پیامکی به شماره های 02165171001 و 1002585 و آگهی عمومی از سوی شهرداری که متعاقباً تعدادی پیامک از سوی شهروندان واصل گردیده و کل پیامک ها برای فرمانداری و ادارات و سازمانها حسب ارتباط موضوع ارسال و پیگیری لازم انجام می پذیرد.
3/1-نتیجه حاصله به صاحب پیامک ابلاغ و نتایج کلی به اطلاع شهروندان می رسد.
4/1- علیرغم عدم انتقال حق السهم شهرداری از زمین های مورد توافق آقای ترقی ، نامبرده در زمین های مورد بحث آماده سازی انجام می دهد ، چگونگی موضوع از آقای شهردار سؤال شد ، اظهار نمودند مقداری از اسناد زمین ها بنام شهرداری انتقال یافته ، لازم است بمنظور اطلاع دقیق شورا در مورد موضوع و همچنین موضوع مربوط به پارک شهر (آقای حمیدی زاده) طی مکاتبه ای نتیجه کار از شهرداری خواسته شود.
2- خانم معصومه بیات :
1/2- ذکر ناهمگونی اجتماعی – اقتصادی بین صفادشت و ملارد و لزوم توجه ویژه اداره کار به شهر ملارد.
2/2- اشتغال کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و ازدواج جوانان را در پی خواهد داشت.
3/2- ملارد فاقد نقطه صنعتی است و لزوماً اداره کار می بایستی به شهر ملارد توجه بیشتری مبذول دارد.
4/2- از سوی اداره کار به مقوله تعاونیها و اشتغال زایی از طریق تعاونیها توجه بیشتری شود.
3- آقای عوض عشایرپور :
1/3- تأکید به رئیس اداره کار برای توضیح در مورد چگونگی اقدام در مورد بیمه بیکاری و تعیین سقف و زمان آن
2/3- تأکید به رئیس اداره کار برای تشریح وضعیت عملکرد هیئت های تشخیص و حل اختلاف
3/3- تأکید به رئیس اداره کار برای تشریح نحوه معرفی بکار و عملکرد اداره کار درخصوص معرفی نامه های شورای اسلامی.
4- آقای حاجعلی بحری :
1/4- تقاضای ارائه ارزیابی از عملکرد اداره کار توسط رئیس اداره کار حاضر در جلسه
2/4- هدف اداره کار در شناسایی کارگاههای آسیب پذیر چیست ؟ آیا اداره کارچنین مجموعه ای را حمایت می کند.
3/4- بخش حمایتی اداره کار در تعاونیها مطلوب نیست.
4/4- برنامه اداره کار با افراد معرفی شده توسط شورا چگونه است ؟
5- آقای محمد خلج :
1/5- سؤال از رئیس اداره کار در مورد عملکرد اداره کار درخصوص تعاونیهای روستایی و نحوه اعطای وام به اینگونه تعاونیها
6- آقای دکتر محمد کاظم زمانی :
1/6- شورا نهاد ارتباطی محکمی با مردم است و مردم در زمینه مشکلات بیکاری به شورا مراجعه می نمایند. فلذا اداره کار این موضوع را جدی تلقی نماید.
2/6- اداره کار لزوماً به افراد معرفی شده از سوی شورا توجه ویژه معمول دارد.
3/6- برای ایجاد تعامل با شورا اداره کار لیست رشته های اشتغال را به شورا ارائه دهد.
7- آقای علیرضا جمور :
1/7- وظایف ذاتی و قانونی اداره کار و اعتقاد به تعامل با سایر نهادها در چه حدی است ؟
2/7- در ترویج و توسعه فعالیت های ورزشی و تفریحی اداره کار آیا برنامه ریزی دارد ؟
3/7- عملکرد اداره کار در زمینه سمینارهای علمی در موضوع مباحث اداره کار نامشخص است.
4/7- اداره کار به عملکرد هیئت های حل اختلاف و تشخیص چگونه نظارت می نماید.
5/7- تأکید به اداره کار برای تعامل فرهنگی با شورا
8- خانم الهه حیات بینی :
1/8- اداره کار به افراد معرفی شده از سوی شورا توجه ویژه ای مبذول دارد.
2/8- دریافت مبلغ از متقاضی ثبت نام برای اشتغال از نظر جایگاه قانونی چگونه توجیه می گردد.
3/8- تأکید به رئیس اداره کار برای تعامل بیشتر برای حل مشکلات اشتغال
9- خانم حسن نژاد رئیس اداره کار :
1/9- توضیحات لازم به اعضاء شورا درخصوص وظایف اداره کار ، تعاونی و رفاه اجتماعی
2/9- بخش تعاونی بیشتر در تشکیل تعاونی ها و معرفی افراد به تعاونی و اعلام تخلف تعاونی ها به مراجع قضایی نقش دارد.
3/9- نرخ بیکاری توسط مرکز آمار مشخص و اعلام می گردد.
4/9- اعتراض کارگر ابتدا به صورت دادخواست به هیئت تشخیص تقدیم و در مرحله بعدی به هیئت حل اختلاف ارجاع و رأی هیئت حل اختلاف قطعی است. چنانچه اعتراضی صورت گیرد در دیوان عدالت اداری قابل رسیدگی است.
5/9- بازرسی ادواری از کارگاهها انجام می پذیرد.
6/9- نظر اداره کار بیشتر در تقویت تعاونی ها می باشد.
1- نامه شهرداری بشماره 2773/د/93 مورخ 16/6/93 در مورد مساعدت مالی به آقای حسین جموربرای چاپ کتاب به مبلغ 000/000/30 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417701 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی با مبلغ 000/000/30 ريال موافقت گردید. ( با 12 رأی ) غایب : خانم نرگس مشعشعی
2- پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان ملارد بشماره 67/2325/206 مورخ 18/8/93 منضم به تصویر تقاضای مدیریت باشگاه جاوید مبنی بر مساعدت مالی جهت شرکت در مسابقات فوتسال توابع استان (بزرگسالان) در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت به شهرداری ارجاع ، لایحه تنظیم و به شورا ارسال تا مجدداًمورد بررسی و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 9 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات ، حاجعلی بحری وخانم معصومه بیات( علت مخالفت: پیرو مباحث مطروحه در مصوبات متعدد و مشابه قبلی ، کمکهای موردیبه باشگاهها یا هیأتهای پیشنهادی بدون برنامه و ضابطه ای خاص ، علاوه بر اتلاف وقت شورای شهر باعث تضییع حقوق سایر باشگاهها و ... می باشد. ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی
3- نامه شهرداری بشماره 11133/ش م ص/93 مورخ 24/8/93 درخصوص تقاضای مجوز تمدید قرارداد اجارهبا آقای حسین کاظمی به منظور استقرار دفتر نماینده مجلس با اجاره ماهیانه به مبلغ 000/000/13 ريالدر جلسه مطرح و به تصویب رسید. ( با 10 رأی ) ، مخالفین : آقایان حاجعلی بحری و علیرضا جمورغایب : خانم نرگس مشعشعی
4- پیشنهاد اداره آموزش و پرورش ملارد بشماره 702/12513/1253 مورخ 19/8/93 منضم به نامه شماره 702/8225/1253 مورخ 18/6/93 معاون پرورشی و تربیت بدنی مبنی بر تأمین اعتبار پروپوزال آموزشی طرح پیشگیرانه از بیماریهای ایدز ، هپاتیت ، اعتیاد و مهارتهای زندگی در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفتتا به شهرداری جهت تهیه لایحه و ارسال به شورا ، ارجاع گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : خانم نرگس مشعشعی
5- نامه شهرداری بشماره 11132/ش م ص/93 مورخ 24/8/93 مبنی بر تقاضای مجوز بکارگیری تعداد 4 نفر از نیروی انتظامی از مورخ 8/7/93 برای مدت یکسال (هر روز استفاده بمدت 5 ساعت بمبلغ 000/500 ريالبرای هر مأمور) از محل ماده 1 ردیف 101107 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و مشروط به عدم ایجاد تعهد استخدامی برای شهرداری در مورد افراد مذکور مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی )غایب : خانم نرگس مشعشعی
6- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا مبنی بر لزوم معرفی کارشناسان توسط رؤسای کمیسیونهای شورابرای تشکیل تیم کارشناسی بمنظور تخصصی شدن مصوبات و موضوعات مربوط به توسعه موزون شهر ورفع مشکلات موجود و ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان در جلسه مطرح و مقرر گردید رئیس شورا 2 نفر و هر یک از کمیسیونهای شورا از مجموعه داخل شهرداری یک نفر را برای جلسه بعدی معرفی نمایند. ( با 11 رأی )غایبین: آقای سیدعلی مرزانی و خانم نرگس مشعشعی
تعداد 10 فقره لایحه و پیشنهاد و نامه بصورت عادی ارایه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و هشتمین جلسه عادی که در روز دوشنبه مورخ 3/9/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 12 نفر اعضای شورای اسلامیشهر ملارد در جلسه حاضر بودند در نتیجه در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرملارد با تعداد 4 فقره لایحهو پیشنهاد موافقت و 1 فقره تصمیم گیری نهایی به حضور شهردار در جلسه موکول و 1 فقره در جلسه جهت اطلاع اعضاء قرائت و 3 فقره جهت اصلاح و همچنین تنظیم لایحه جدید به شهرداری ارجاع و 1 فقره نیز ، مقرر گردید با محوریت های آقای دکتر زمانی عضو شورا و مشارکت اعضای شورای اسلامی در کمیته ای بررسی و نسبت به ارائه طرح مشخص اقدام شود./
عنوان :
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهاد فرمانداری شهرستان ملارد ، موسسه فرهنگی نسیم حیات »
مصوبات نود و هفتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )
به تاریخ بیست و هشتم آبان ماه سال 1393
1/1- موضوع سد معبر توسط شهرداری در کمیته ای مرکب از کارشناسان شهرداری و آقای دکتر زمانی و اعضای شورا که علاقه مند به شرکت در کمیته هستند بررسی و حل گردد.
2/1- شهرداری نقشه اجرایی پروژه ها را به شورا ارسال نماید.
2- خانم معصومه بیات عضو شورا :
1/2- در مورد سدمعبر در چند نقطه از شهر از جمله پارک شیوا ، حاشیه پاساژ گلها و خیابان امام خمینی (ره) همچنان مشکل وجود دارد ، با توجه به نارضایتی شهروندان و کسبه و نیز مکاتبات فرمانداری ، شهرداری بنا به وظایف ذاتی خود مبنی بر ساماندهی و جمع آوری عوامل سدمعبر بایستی در اسرع وقت تدابیر لازم را اتخاذ نماید.
3- آقای محمد خلج عضو شورا :
1/3- اکثر دست فروشانی که سدمعبر ایجاد می کنند از اهالی ملارد نیستند ، ضروری است شهرداری با این دسته برخورد جدی تری معمول دارد.
2/3- در خیابانهای دکتر حسابی و خیابان پرنیان سدمعبر توسط وانت بارهای میوه فروش شدیدتر است ، شهرداری برای حل مشکل اقدام نماید.
4- آقای سیدعلی مرزانی عضو شورا :
1/4- در تخصیص بنزین خودروهایی که توسط شهرداری برای مقابله با سدمعبر مأمور می گردند برای افزایش سهمیه تجدیدنظر شود.
2/4- در خیابان امام (ره) و چهارراه آزادگان در یک هفته اخیر وضعیت رفع سدمعبر بهتر شده است.
3/4- در برخورد با سدمعبریها تبعیض صورت نگیرد.
4/4- شهرداری از نحوه همکاری دادستان در برخورد با کسانیکه در سدمعبر برق غیرمجاز استفاده می کنند با نصب بنر تشکر نماید.
5- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :
1/5- اصل برخورد با سدمعبریها قابل قبول است ، لیکن با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود.
6- آقای عوض عشایرپور عضو شورا :
1/6- قهوه خانه سنتی واقع در پارک امام (ره) در ماه محرم از موسیقی غیرمجاز استفاده و برای ساکنین ایجاد مزاحمت می کند. تدابیری برای رفع مشکل اندیشیده شود.
2/6- شهرداری در ساماندهی و انتقال ایستگاه ها به علت نارضایتی ساکنین محل تسریع نماید.
3/6- انتهای بلوار راغب نیاز به لکه گیری و آسفالت دارد. همچنین حاشیه سازی نیاز است ، شهرداری اقدام نماید.
4/6- مکان برگزاری هفته بازارها نابسامان است و وضعیت نامطلوبی دارد ، شهرداری برای رفع مشکل اقدام نماید.
7- آقای علی اکبر خراسانی شهردار ملارد :
1/7-یک هفته است که شهرداری تا ساعت 9 شب و هم اکنون نیز تا 30/12 شی با عاملین سدمعبر برخورد دارد و از نیوری انتظامی نیز کمک گرفته شده است.
2/7- بیشتر عاملین سدمعبر ملاردی نیستند.زمینهای داخل شهر در حال شناسایی برای ساماندهی دستفروشان است.
4/7- فیلم روند اجرای پروژه های عمرانی سال 93 توسط شهردار به شورا ارائه و برای اعضاء شورا نمایش داده شد.
5/7- کار مطالعاتی پروژه ها قبل از اجراء انجام می پذیرد.
· 1- شهرداری نقشه های اجرایی پروژه های سال 93 را به شورا ارسال نماید.
· 2- شهرداری با تشکیل کمیته ای مرکب از اعضای داوطلب شورا ، آقای دکتر سیدکاظم زمانی و کارشناسان شهرداری نسبت به بررسی و ساماندهی دستفروشها و برخورد قانونی همراه با ساماندهی اقدام نماید.
· 3- شهرداری نسبت به ساماندهی و انتقال ایستگاه اتوبوس به لحاظ کاستن از نارضایتی اهالی اقدام نماید.
ـ مصوبات جلسه :
1- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5949/1/5800 مورخ 8/8/93 در مورد تأمین مبلغ دویست میلیون ريال و تخصیص به فرمانداری برای پرداخت پاداش شش ماهه دوم سال 1392 و شش ماهه اول سال جاری 93 تعداد شش نفر از اعضاء کمتر انطباق در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت ، بنابراین به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به تنظیم لایحه ضمن مشخص نمودن ماده و ردیف اعتباری اقدام و به شورا ارسال تا مجدداً مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 13 رأی )
2- نامه شهرداری به شماره 10988/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 مبنی بر مساعدت مالی برای خرید جوایز همایش پیاده روی تا سقف مبلغ 000/000/100 ريال از محل اعتبارات ماده 16 ردیف 416609 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و مقرر گردید به شهرداری عودت تا مبلغ ريالی کل هزینه های انجام شده پیرامون موضوع مذکور را به صورت کتبی به شورا اعلام تا تصمیم گیری نهایی میسر گردد. ( با 13 رأی )
3- نامه شهرداری به شماره 11277/ش م ص/93 مورخ 27/8/93 درخصوص ملک آقای میثم صمدی نیا واقع در ملارد ، خیابان دهقانپور ، خیابان شهید شمالی ، قطعه دوم شرقی به مساحت 55 مترمربع که به طور کلی در طرح خیابان قرار گرفته و بنابر توافق با مالک به استناد بند یک صورتجلسه مورخ 2/5/93 ) مقرر گردید به ازای هر مترمربع مبلغ 000/000/65 ريال معادل (ششصد و پنجاه هزار تومان ) پرداخت گردد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید. ( با 11 رأی ) ، مخالفین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
4- نامه شهرداری به شماره 2728/د/93 مورخ 13/6/93 درخصوص مشخصات فنی و برآورد پروژه های سازمان پارکها و فضای سبز شامل پروژه های ذیل :
1-حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه پیشنهادی000/000/000/6ریال
2-احداث گلخانه مکانیزه و خریدادوات و لوازم برای گلخانه ها با بودجه پیشنهادی 000/000/000/3ریال
3-بازسازی میادین ،پارکها و بلوار های سطح شهر با هزینه برق فضای سبز با بودجه پیشنهادی000/000/000/3 ریال
4- طرح مطالعاتی پارک جنگلی 50 هکتاری با بودجه پیشنهادی 000/000/500 ریال
5-احداث پارک 14 هکتاری (بانوان) با بودجه پیشنهادی 000/000/000/5 ریال
6- خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و نگهداری تاسیسات فضای سبز با بودجه پیشنهادی 000/000/000/4ریال
ضمناً اضافه می نماید در مورد ردیف چهارم سازمان مذکور با همکاری و مساعدت اداره منابع طبیعی با احتساب کسورات قرارداد طرح مطالعاتی را با هزینه 000/000/200 ریال انجام داده و ما بقی به مبلغ 000/000/300 ریالدر مرمت و بازسازی پارک امام(ره) مورد هزینه قرار گیرد و به استناد ماده 19 آئین نامه مالی به سازمان فوقواگذار گردد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید. ( با 13 رأی )
تعداد 7 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و هفتمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 28/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 1 فقره به کمیسیون فرهنگی ارجاع و 3 فقره به شهرداری ارجاعتا لایحه تنظیم و همچنین کل هزینه نهایی را در لایحه برای خرید جوایز همایش پیاده روی اعلام و 1 فقره نیز به خانم مشعشعی نماینده شورا در سازمان آتش نشانی ارجاع گردیده تا اعلام نظر نماید.
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ،گزارش ناظر و مشاور فنی شورا »
مصوبات نود و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )
به تاریخ بیست و ششم آبان ماه سال 1393
1/1- بیان اهداف دعوت از مسئولین به جلسه شورا : استفاده از نظرات کارشناسی آنان برای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان
2/1- برای احداث ساختمان جدید کمیته امداد مجوز احداث از شهرداری لازم است.
3/1- کمیته امداد توافق با شهرداری در رابطه با تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری رابه شورا ارائه نماید.
4/1-جلسات رسمی شورا در روزهای دوشنبه ساعت 30/8 صبح و در روزهای چهارشنبه ساعت 13شروع می گردد.
2- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :
1/2- تعدادی از نیازمندان قبل از مراجعه به کمیته امداد به شورا مراجعه می نمایند ، فلذا هماهنگی کمیته با شورا ضروری به نظر می رسد.
2/2- در مورد وام خود اشتغالی و غیره کمیته امداد تلاش بیشتری مبذول تا نیازمندان واقعی بهره مند شود.
3/2- اقدامات کمیته در مورد زنان بدسرپرست بیان گردد.
4/2- در مورد تکریم ارباب رجوع تلاش بیشتری مبذول شود.
5/2- کمیته امداد یک نفر به عنوان رابط به شورا معرفی نماید.
6/2- کمیته امداد برای مشارکتهای مردمی برنامه خاصی دارد بیان نماید.
3- خانم معصومه بیات عضو شورا :
1/3- درخصوص نحوه واگذاری زمین برای استقرار کمیته امداد حضرت امام (ره) پس از انعقاد قرارداد واگذاریبا توجه به 6 ماده 55 قانون شهرداری ، طی صورتجلسه ای با تعیین حدود اربعه ، زمین تحویل گردد.
2/3- کمیته امداد حضرت امام (ره) می بایستی برنامه مدونی جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش طی پروسه زمانی خاص دانسته باشد تا افراد ضمن حفظ عزت نفس به مرور توانمند و از پوشش حمایتی کمیته خارج شوندتا جای خود را به سایر افراد نیازمند بدهند و البته به جز افراد بیمار و از کار افتاده که نیازمند حمایت دائم هستند.
4- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :
1/4- کمیته امداد در انتخاب مشاور دقت نماید از افراد مجرب باتدبیر استفاده نماید.
2/4- دو خیریه فعال در شهر هست ، لازم است کمیته امداد بر کار خیریه ها اشراف داشته باشد.
3/4- به افراد نیازمند معرفی شده از سوی شورا توقع هست توجه ویژه ای مبذول گردد.
4/4- از 700 نفر مراجعه کننده کمیته به تعداد 200 نفر پاسخ مثبت داده است. ارتقاء سطح خدمات دهیبه نیازمندان مورد تأکید و انتظار است.
5/4- تکریم ارباب رجوع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
5- آقای زند رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) :
1/5- شهرداری در نصب صندوقهای جمع آوری کمک های مردمی در معابر شهر با کمیته همکاری نمایدتا به مبلمان صدمه وارد نشود.
2/5- رئیس کمیته توضیحاتی را در مورد درآمدهای کمیته به اعضاء شورا ارائه نمود.
3/5- طرح اکرام طرح موفقی بوده است.
4/5- در بخش تأمین اعتبار هزینه تا 3% از بودجه دولت تأمین می گردد.
5/5- در موضوع توانمندسازی خانواده ها اطاق فکر داریم و از نظرات آنان استفاده می گردد.
6/5- تعداد خانوارهای زندانیان شهر ملارد با بعضی از استانها برابری می کند.
7/5- شهر ملارد از نظر آسیب های اجتماعی شرایط ویژه دارد.
8/5- پوشش های کمیته دو نوع است : دائمی و موقتی
9/5- وام کارگشایی تا سقف دو میلیون تومان است.
10/5- وام اشتغال تا سقف بیست میلیون تومان میباشد که قسمتی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از بانکها تأمین میگردد.
11/5- رئیس کمیته امداد ، آقای بیک محمدی را به عنوان رابط کمیته امداد با شورا ، معرفی نمودند.
12/5- نامه های معرفی نیازمندان توسط شورا به صورت رسمی به کمیته ارسال گردد. نتیجه اقدام کتباً به شورااعلام می گردد.
13/5- کمیته به زنان بدسرپرست پس از تشکیل پرونده قضایی در دادگاه و تأیید بدسرپرستی خدمات موقتارائه می نماید.
14/5- به افغانی های مقیم ایران کمیته نمی تواند خدمات بدهد و به عهده هلال احمر است تا درصورت لزوم و احراز شرایط خدماتی ارائه دهد.
15/5- افرادیکه قصد دریافت خدمات از کمیته دارند ، لزوماً می بایستی دارای کارت ملی و شناسنامه باشند.
ـ توافقات انجام گرفته با کمیته امداد پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :
1- کمیته امداد توافق با شهرداری را در مورد تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری به شورا ارائه نماید.
2- آقای بیک محمدی به عنوان رابط کمیته امداد با شورا معرفی و موافقت گردید.
3- شورای اسلامی نیازمند با شرایط ویژه را به صورت رسمی به کمیته معرفی و کمیته نیز موظف گردیدنتیجه اقدام را به صورت کتبی به شورا ارسال دارد.
4- در مورد تکریم ارباب رجوع از سوی کمیته امداد تلاش لازم مبذول گردد.
5- کمیته امداد برای احداث ساختمان اداری پیگیری اداری خود را مبذول دارد.
1- گزارش مثبوت به شماره 1372/56 مورخ 4/8/93 ناظر و مشاور فنی شورا منضم به لیست پروژه های عمرانی سالهای 92 و 93 و میزان اعتبارات استانی ، در جلسه مطرح و تصویب گردید تا توضیحات لازم در مورد نقصهای اعلام شده در بندهای یکم ، سوم و چهارم گزارش از شهرداری خواسته شود (تصویر گزارش پیوست می باشد) بنابراین شهرداری را مکلف می نماید نسبت به مراتب اقدام و نتیجه را کتباً به این شورا ارسال دارد. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم نرگس مشعشعی
2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5945/1/5800 مورخ 8/8/93 درخصوص رفع ابهام واردهبه بندهای شماره 6 و 9 صورتجلسه 88 شورا در جلسه مطرح و به شرح :
1/2- بند نهم صورتجلسه به دلیل مستند نبودن ابهام وارده ، شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد.
2/2- بند ششم : فرمانداری محترم تصویری از تبصره 4 ذیل ماده 71 قانون شوراهای اسلامی را به این شورا ارسال تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 9 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، سیدکاظم زمانی ، علیرضا جمور و حانم معصومه بیات (علت مخالفت : مطابق ماده 71 وظایف شورای شهر با استناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذیحساب یا قائم مقام آنان که مورد تأیید شورای شهر باشند برسد ، صرفاً در بند 14 قانون تشکیلات شوراها و تبصره ذیل آن درخصوص تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید ، فروش ، مقاطعه ، اجاره و استیجاره که به نام شهر و شهرداری صورت می پذیرد با درنظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آئین نامه مالی و شهرداری ، شورا می تواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آئین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید. در نتیجه قانونگذار به نحو حصری فقط در بند 14 و تبصره ذیل آن اختیار تعیین رقم را به شورا داده است و مفهوم مخالف آن این است که در سایر موارد اختیار با شهردار و تصویب با شورا است. )
3- نامه شهرداری به شماره 10865/ش م ص/93 مورخ 27/8/93 درخصوص تمدید قرارداد اجاره به شماره 29942/187 مورخ 20/9/92 فی مابین شهرداری ملارد و آقای احمد زارع بنادکوکی جهت استقرار شورای اسلامی شهرستان ملارد از تاریخ 19/8/93 لغایت 19/2/94 به مدت شش ماه با همان شرایط مندرج در قرارداد با اجاره ماهیانه به مبلغ 000/350/10 ريال از محل ماده 4 ردیف 204401 خدمات قراردادی در جلسه مطرح و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی
4- پیشنهاد آقای سیدلر عضو شورای اسلامی شهر ملارد مثبوت به شماره 1606/81 مورخ 18/8/93 در دبیرخانه شورای اسلامی مبنی بر صدور مجوز مکان تجاری در مدارس برای درآمدزایی جهت رفع مشکلات مالی مدارسدر جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا در مورد تغییر کاربری و صدور مجوز احداث بنا برابر مقررات شهرسازی پس از نیازسنجی و درخواست اداره آموزش و پرورش از شهرداری ، از سوی شهرداری اقدام گردد.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی
5- نامه شهرداری به شماره 10962/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص عدم پشتوانه قضایی احکام وابلاغ های صادره از کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها در جلسه مطرح و تصویب گردید تا شهرداریاز دادستان محترم ملارد جهت حضور در جلسه کمیسیون مذکور دعوت نماید. ( با 13 رأی )
6- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 6280/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 90 و تقاضای رفع ابهام از بندهای 7 ، 11 ، 9 و 12 صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و
1/6- در مورد بندهای هفتم و یازدهم شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر اصلاح ردیف اعتبار اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
2/6- در مورد بند نهم صورتجلسه شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر تخصیص ردیف اعتباری اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
3/6- درخصوص بند دوازدهم صورتجلسه شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد. ضمناً به شهرداری متذکر می گردد قبل از اتمام وقت قرارداد نسبت به طی مراحل قانونی برای قرارداد بعدی در زمان لازم اقدام تا مشکلات بعدی بروز ننماید. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج و سیدمهدی سیدلر و خانمها معصومه بیاتو الهه حیات بینی ( علت مخالفت : ایراد فرمانداری مبنی بر واگذاری مزایده عمومی وارد و شهرداری بایستی نسبت به تأمین نظر فرمانداری محترم اقدام نماید.) ، غایب : آقای داور حضرت پور
7- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و با توجه به ارجاع به کمیسیونبرنامه و بودجه هنوز مصوب نگردیده ، لذا ایراد ابهام توسط فرمانداری موضوعیت ندارد. .( با 12 رأی ) ،غایب : آقای داور حضرت پور
8- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و شورا اصرار بر اجرایمصوبه دارد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
9- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا به شماره 1105/32 مورخ 19/7/93 مبنی بر انتخاب احدی از جامعه حسابرسان رسمی از سوی شورا و معرفی به شهرداری جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری در اجرای بند 16 صورتجلسه 89 در جلسه مطرح و با عنایت به اعلام انصراف موسسه حسابرسی هوشیار ممیزدر جلسه حاضر مورد تصویب قرار گرفت تا شرکت سامان اندیشان یکتا جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری به شهرداری معرفی گردد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، علیرضا جمور ومحبوب اکبری و خانم نرگس مشعشعی( علت مخالفت : 1- با توجه به اینکه موسسه حسابرسی سامان اندیشان یکتا حسابرسی سال 91 و 92 را برعهده داشته ، بهتر بود سال 93 حسابرس جدیدی معرفی می شد ، علاوه بر آن این موسسه در سال گذشته قرارداد 80 روزه را جهت حسابرسی سال 91 در مدت 5 ماه انجام داده است. 2- انتخاب حسابرس شورا با فراخوان عمومی انجام و تأیید و تأکید بر آن حسابرسان به صورت متوالی برای چند سالانتخاب نشوند که این مقوله مورد توجه قرار نگرفت) ، غایب : آقای داور حضرت پور
تعداد 12 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت ودر نود و ششمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 26/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 2 فقره جهت رفع ابهام و ادای توضیحات به شهرداری ارجاع و تعداد 2 فقره در جلسه جهت اعضای شورا قرائت و تعداد 1 فقره عدم موضوعیت ابهام فرمانداری تشخیصو 2 فقره ابهام فرمانداری اصرار بر مصوبه شورا تأکید گردید./
مهمترین موارد مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر ملارد : ۶ بند از لوایح دستورکار مورد بررسی، تبادل نظر و رای گیری قرار گرفت طرح احداث پارکینگ در شهرک اداری طرح...