عنوان :
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ، فرمانده ناحیه بسیج ملارد ، گزارش ناظر و مشاور فنی شورا ، نامه شرکت پالارکومه ، نامه پلیس راهور ملارد و نامه شورای اسلامی استان تهران »
به انضمام گردش کار تصویب
« مشتمل بر بندهای مصوب »
مصوبات نود و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )
به تاریخ بیست و یکم آبان ماه سال 1393
خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها :
1- آقای حسین بیات رئیس شورا :
1/1- تأکید به شهردار برای تحویل زمین اداره ثبت اسناد و املاک
2/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اطلاع رسانی سامانه پیامکی شورای شهر
3/1- تأکید به شهردار برای کنترل مضاعف و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز
4/1- تأکید به شهردار برای ارسال روزانه گزارش عملکرد واحدهای کنترل و نظارت و رفع سد معبر به شورا
5/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اجرایی نمودن مصوبات شورا
6/1- تأکید به شهردار برای اقدام در جهت حفظ آرامش در مدیریت ها برای جلوگیری از بی انگیزگی
7/1- تشکر از شهردار به لحاظ تلاش برای ارتقاء سطح خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی
8/1- تأکید به شهردار برای تهیه و ارائه گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه های عمرانی
9/1- یادآوری به اعضاء شورا به منظور شرکت در مراسم سالگرد شهدای اقتدار
10/1- تأکید به شهردار برای تهیه لیست معابر و ارسال به شورا به منظور اولویت بندی در انجام کارهای عمرانی (لکه گیری و آسفالت )
11/1- تأکید به شهردار برای انجام هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط در امور عمرانی به عنوان رئیس کمیته حفاری
12/4- تأکید به شهردار برای تسریع در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورای شهر ملارد
2- آقای عوض عشایرپور نایب رئیس شورا :
1/2- تأکید به شهردار برای اجرایی نمودن توافق به عمل آمده جهت صدور پاسخ استعلام های گاز متقاضیان
2/2- تأکید به شهردار برای ضابطه مند نمودن نحوه محاسبه جریمه جهت تجاریها و پارکینگ ها
3/2- تأکید به شهردار برای تسریع در لکه گیری معابر به لحاظ فرارسیدن فصل سرما خصوصاً خیابان شریفیتدابیر لازم اندیشیده شود.
4/2- تأکید به شهردار برای دقت لازم و در نظر گرفتن مسائل فنی در لکه گیری و آسفالت معابر ، تسریع در اتمام پروژه خیابان مطهری
3- آقای علی رضا جمور عضو شورا :
1/3- تأکید به شهردار برای رسیدگی سریع به تقاضای شهروندان که از طریق سامانه شهرداری مشکلات رابیان میدارند.
2/3- در عملکرد کمیسیون ماده صد نگرانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث ساختمان مورد توجهقرار گیرد.
3/3- در اجرای آسفالت خیابان شمشاد تأخیر ایجاد شده جبران شود.
4/3- رفع مشکل عدم امنیت پارکها و جمع آوری اراذل و اوباش با تعامل نیروی انتظامی
5/3- در اجرای پروژه های معابر (آسفالت) هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط خدمات رسان انجام تا از کنده کاری و دوباره کاری جلوگیری شود.
6/3- تشکر از شهردار به لحاظ عملکرد مناسب در خدمات رسانی به شهروندان
4- آقای دکتر سیدکاظم زمانی عضو شورا :
1/4- تقاضا از شهردار برای ادای توضیح لازم در مورد اقدامات صورت گرفته برای احداث بیمارستان ملارد و همچنین ارائه توضیح در رابطه با شهرک اداری و زمان اجرای آن
5- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :
1/5- تشکر از شهردار به لحاظ اقدامات صورت گرفته در موضوع تکریم ارباب رجوع و اتوبوسرانی
2/5- تأکید به شهردار برای توجه لازم به زیباسازی شهر ، استفاده از شیوه های نوین در زیباسازی شهر ، جمع آوری دام فروش ها متفرقه ، توجه به خانه های فرهنگ برابر مصوبات شورا
3/5/- ساماندهی در جهت نظافت و زیباسازی در شهرک چمران و سه بانده مارلیک
4/5- توجه به میزان کارآیی نیروها در موضوع پرداخت اضافه کاری ساعتی
6- خانم الهه حیات بینی منشی شورا :
1/6- تأکید به شهردار برای رعایت و اولویت بندی پروژه های عمرانی
2/6- تسریع در پیگیری در جهت انتقال املاک سهم شهرداری به نام شهرداری توسط آقای مهندس ترقی
3/6- کارهای اجرایی امور عمرانی در محله ایثارگران نیمه تمام مانده شهرداری تلاش نماید با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی پروژه های نیمه تمام را تکمیل نماید.
4/6- شهردار تلاش نماید تنش ها در بدنه شهرداری به حداقل برسد تا انگیزه کارکنان بالا برود.
5/6- پیمانکار در بدو شروع به کار توجیه شوند کار را نیمه کاره رها نکنند.
6/6- ضریب های محاسبه تخلف ساختمانی ماده صد ضابطه مند گردد.
7- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :
1/7- تأکید به شهردار برای تعیین تکلیف ادارات تأمین اجتماعی و ثبت اسناد و املاک در موضوع تخصیص زمین در شهرک اداری
2/7- رسیدگی به موضوع جمع آوری آبهای سطحی در محله سرآسیاب ملارد
3/7- پیمانکار جمع آوری ضایعات سازمان پسماند دارای شکایاتی بود که ضایعات مناسبی ندارد ، برای رفع مشکل پیگیری لازم صورت گیرد.
4/7- موضوع تعیین حوزه حریم شهر در بخشداری مرکزی مطرح گردید ، با توجه به آمادگی بخشداری طیجلسه ای پیگیری و اقدام گردد.
5/7- عدم دخالت شورا در جابجایی نیروها و تأکید بر استقلال شهردار در تغییر مدیران شهرداری و همچنین تأکید بر استقلال عضو شورا به عنوان نماینده شورای سازمان طبق وظایف و اختیارات قانونی
8- آقای محبوب اکبری عضو شورا :
1/8- تأکید به شهردار برای نظارت دقیق و توجه لازم به مسائل فنی در آسفالت کوچه ها و موضوع زیرسازی(در کوچه گل افروز مورد توجه قرار نگرفته )
2/8- جدول گذاری معابر هم زمان با کفپوش اجرا تا با آسیب های احتمالی به جداول مواجه نشود.
9- آقای سیدعلی مرزانی عضو شورا :
1/9- در موضوع رفاه کارکنان (وام) سازمانهای وابسته نیز مورد توجه قرار گیرند.
2/9- جداول و سایر فعالیت های عمرانی خیابان دکتر حسابی مورد توجه قرار گیرد و طبق مصوبه شورای محترم مبنی بر همسطح سازی پیاده روهای سطح شهر درخواست همزمان بودن این فعالیت ها باشد.
3/9- در سمت خیابان شریفی آب در سطح خیابان جاری شده رفع مشکل شود.
10- خانم معصومه بیات عضو شورا :
1/10- تأکید به شهردار برای ساماندهی اماکن عرضه دام زنده
2/10- در اجرای پروژه های عمرانی معابر هماهنگی لازم با ادارات مرتبط به ویژه ادارت خدمات رسان صورت گیرد.
3/10- امنیت پارکها را شهرداری در مفاد قرارداد با پیمانکار بعنوان تعهدات پیمانکار لحاظ و تأمین نماید.
11- آقای مهندس خراسانی شهردار ملارد :
1/11- تشکر از اعضای شورای اسلامی به لحاظ همدلی و توجه لازم به مسائل شهر و شهروندان
2/11- جابجایی ها در مدیرت امری اجتناب ناپذیر است. لکن توانمندی ها مورد توجه است.
3/11- با نمایندگان شورا در سازمانها در مسائل مختلف هماهنگی لازم وجود دارد.
4/11- با تلاش شهرداری تراکم ها افزایش یافته و در ساخت و سازها استحکام بنا مورد توجه است. شخصاًجمعه ها از محلات و مناطق مختلف برای کنترل ساخت و سازها بازدید دارم.
5/11- در موضوع سد معبر مشکلاتی هست شهرداری تلاش دارد با همکاری نیروی انتظامی حل نماید برای احداث بیمارستان مبلغ سه میلیارد تومان در ماده 180 تخصیص یافته که شهرداری پیگیری لازم را در دستور کار قرار داده است.
6/11- صورتجلسات واگذاری زمین به ادارات در سایت اداری آماده شده تا طی جلسه ای با حضور شورا و مسئولین اعطاء شود.
7-11- تقاضا نمودند برای حل موضوع تحویل زمین به ثبت اسناد راهکار ارائه نمایند.
8/11- برای پاسخ استعلام های گاز آئین نامه داخلی تنظیم گردیده که به شورا ارسال می گردد.
9/11- شهرداری برای ساماندهی عرضه دام دو نقطه را مکان یابی نموده است.
10/11- نظافت و ساماندهی شهرک چمران در اولویت قرار گرفته و در دست اقدام است.
11/11- اولویت بندی پروژه های عمرانی بر مبنای بودجه مصوب تعیین می گردد.
12/11- با تأمین اجتماعی مقدمات توافق نهایی انجام گرفته است.
13/11- برای احداث فرهنگسرا پانصد میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.
14/11- با توجه به اهمیت حساسیت امنیت پارکها لزوماً باید نیروی انتظامی ورود نماید ، اما از این پس در متن قراردادها نیز درج خواهد شد.
15/11- در مورد رفاه کارکنان شهرداری (وام) پس از نهایی شدن به سازمان ها نیز ابلاغ می گردد.
16/11- در مورد پروژه های عمرانی در معابر هماهنگی لازم با ادارات ذیربط وجود دارد ، اما بعضاً ادارات به تعهدات خود عمل نمی کنند.
17/11- در خیابان رسول اکرم (ص) کفسازی نهرها در دستور کار قرار گرفته است.
18/11- تکمیل کار ساختمان شورا زمان بندی انجام و نتیجه به شورا اعلام خواهد شد.
19/11- معبر ایثارگران در حال پیگیری است ، بعضی از توافقات صورت نگرفته و علت آن واقع بودن در کاربری باغات است.
ـ توافقات انجام گرفته با شهردار پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :
1- ارسال گزارش روزانه توسط شهرداری از عملکرد واحدهای رفع سدمعبر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز به شورا
2- تهیه و ارسال گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه کرد آن به شورا توسط شهرداری
3- شهرداری در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورا تسریع لازم به عمل آورد.
4- با عنایت به بند «ب» ماده 4 آئین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مؤسساتی که خدمات آنها در داخل محدوده شهرها مستلزم حفاری معابر و احداث تأسیسات می باشد ، شهردار به عنوان رئیس کمیته حفاری شهر در اجرای پروژه های عمرانی با ادارات ذیربط هماهنگی لازم معمول تا از دوباره کاری جلوگیری شود.
5- شهرداری در جهت ساماندهی محلهای عرضه دام با هماهنگی ادارات مرتبط اقدام نماید.
6- شهرداری در تحویل زمین سایت اداری در موضوع ثبت اسناد و املاک تعیین تکلیف نماید.
·7- شهرداری برای تعیین حوزه حریم شهر ضمن هماهنگی با بخشداری مرکزی تسریع لازم به عمل آورد.
8- پیگیری کتبی مصوبات و نامه های شورای اسلامی شهر که به شهرداری ارسال گردیده توسط رئیس شورا و اقدام توسط شهرداری ارسال پاسخ طی یک هفته پس از وصول نامه
مصوبات جلسه :
1- نامه فرمانده بسیج ناحیه ملارد به شماره 000527/1/321/523/زم مورخ 23/6/93 درخصوص توافقاتبه عمل آمده فی مابین سپاه و شورا و شهرداری در مورد پایگاه مقاومت بسیج شهید عقیلی ملارد بندهای 3 و 5 توافق نامه پیوستی به شماره 7154/321/523/زم مورخ 20/6/90 به شرح :
1/1- بند سوم : مقرر گردید شهرداری نسبت به واریز ماهیانه مبلغ 000/500/6 ريال هزینه اجاره بهاء تجاریهای پایگاه که تخریب می شود و تا بهره برداری از واحدهای تجاری معوض که پس از ساخت در بلوار بسیج به حساب پایگاه مذکور اقدام نماید.
2/1- بند پنجم : مقرر گردید شهرداری نسبت به احداث بنا به متراژ 90 مترمربع در 3 واحد 30 متری تجاری با کلیه امکانات و استحکام مورد تأیید مهندس سپاه در زمین مذکور اقدام و همزمان با افتتاح ساختمان پایگاه به بهره برداری برسد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با شهرداری برای تسریع در اقدام مکاتبه لازم صورت گیرد. ( با 13 رأی )
2- نامه شهرداری به شماره 10318/د/93 مورخ 27/7/93 درخصوص قطعه زمینی به مساحت 120 مترمربع با قولنامه عادی هیئت مکتب الشهداء واقع در ملارد ، خیابان شهید علیرضا دهقانپور ، کوچه ولیعصر ، ابتدای 25 متری ایثارگران و اعلام نظر معاونت فنی عمرانی مبنی بر فاقد نقشه دقیق از ملک فوق الذکر با استناد تبصره 5 ماده 96 مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفته و تقاضای طرح مجدد در جلسه رسمی شورا دارد ، در جلسه مطرح و با توجه به مذاکره انجام شده با شهردار مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با شرایط مساوی کارشناسی شده زمین معوض معرفی تا مجدداً در جلسه شورا مطرح و اتخاذ تصمیم شود. ( با 13 رأی )
3- نامه شهرداری به شماره 10220/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص خط کشی محوری و عابر پیادهبا تخصیص مبلغ 000/000/500/7 ريال از محل اعتبارات عمرانی پیش بینی نشده و اجرای فاز اول آن با اعتباریبه مبلغ 000/000/500/1 ريال مستند به مفاد ماده 23 و تبصره ذیل ماده 26 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8/12/89 مجلس شورای اسلامی ، موضوع واریز 60% از وجوه حاصل از درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی داخل محدوده شهرها به حساب شهرداری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت تا ضمن تنظیم لایحه جدید با ذکر دلایل کافی برای ترک تشریفات به مبلغ 000/000/500/1 ريال و تعیین نقاط موردنظر مراتب را به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 13 رأی )
4- نامه فرمانداری شهرستان ملارد به شماره 5990/1/5800 مورخ 10/8/93 موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی به مساحت 55 مترمربع واقع در ملارد قدیم ، خیابان شهدا با کاربری فضای سبز مستند به جوابیه ارسالی در پاسخبه بند 5 مصوبه شماره 79 در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت و شهرداریبا استناد به تبصره 2 ذیل ماده 5 لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی ، عمرانی و نظامی دولت ، لایحه جدید تنظیم و به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 13 رأی )
5- پیشنهاد اعضاء شورا مثبوت به شماره 1504/56 مورخ 11/8/93 درخصوص تقاضای اهالی ایثارگران ملارد برای بازگشایی معبر و چگونگی استخدام و بکارگیری فرزندان نیروهای شهرداری بعد از بازنشستگی در جلسه مطرح و بند اول طرح مذکور مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت قانون نوسازی نسبت به مورداقدام نماید. ( با 13 رأی )
6- نامه شهرداری به شماره 10948/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص تخصیص یک قطعه زمین به منظور استقرار اداره اطلاعات شهرستان ملارد با لحاظ نمودن تبصره 6 ماده 55 قانون شهرداریها از توافقات زمینهای مهندس ترقی به متراژ 7000 مترمربع واقع در ملارد ، جاده چیتگر ، بعد از گلزار شهدا در مجاورت و همعرض سوله سپاه پاسداران انقلاب در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید. ( با 13 رأی )
« گردش کار تصویب »
تعداد 14 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و پنجمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 21/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد ارائه شده موافقت و با تعداد ـ فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد ـ فقرهبه کمیسیونها ارجاع ، همچنین تعداد 2 فقره از پیشنهادهای رسیده برای اطلاع اعضاء شورا در جلسه رسمی قرائت و در مورد 7 فقره از پیشنهادهای وصولی مقرر شد با شهرداری ، شورای ترافیک ، فرمانداری ، شورای اسلامیاستان تهران و شورای اسلامی شهرستان ملارد مکاتبه گردد./
عنوان
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی و نامه های فرمانداری شهرستان ملارد(رفع ابهام تعدادی از بندهای صورتجلسه 89 و موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی) و پیشنهادهایاداره ورزش و جوانان و پلیس راهور ، باشگاه شاهین طلایی ، مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ،اصحاب رسانه و یک مورد درخواست یکی از شهروندان ملارد »
« به انضمام گردش کار تصویب »
مصوبات نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد(دوره چهارم)
به تاریخ نوزدهم آبان ماه سال 93
1- نامه شهرداری بشماره 2773/د/93 مورخ 16/6/93 منضم به تصویر تقاضای آقای حسین جمور در مورد مساعدت مالی برای چاپ کتاب به مبلغ 000/000/30 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417701 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی جهت بررسی دقیق تر و اصلاحات لازمدر کتاب به کمیسیون فرهنگی شورا ارجاع گردید تا با تشکیل جلسه با مشاور فرهنگی شورا نسبت به مورد اقدام و سپس مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
2- نامه شهرداری به شماره 9772/ش م ص/93 مورخ 12/7/93 در مورد مساعدت مالی به آقای محمد نوظهوربه منظور خرید یکدستگاه ویلچر به مبلغ 000/000/15 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی مبلغ 000/000/10 ريال( یک میلیون تومان ) مورد تصویب قرار گرفت. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
3- نامه شهرداری ملارد به شماره 9625/ش م ص/93 مورخ 7/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 46003 منضم به صورتجلسه تنظیمی به شماره 9024/ش م ص/93 مورخ 22/6/93 فی مابین آقایان حسین قلی برنج فروش و ابراهیم غریبی (وکیل 71 نفر مالکین اعضاء تعاونی مسکن شماره 9 ناجا ) و شهرداری مبنی بر الحاق اراضی پلاکهای ثبتی 3059 الی 3076 از 2 اصلی به محدوده شهر و تعیین کاربری و در راستای اجرای ماده 101 قانون شهرداریها مصوب 1390 و تبصره 3 قانون مذکور که مقدار 25% از کل اراضی برای تأمین سرانه های عمومی و خدماتی و مقدار 25% باقی مانده نیز برای تأمین اراضی مورد نیاز جهت احداث شوارع و معابر عمومی مجموعاً به میزان 75/43% می بایست در اختیار شهرداری قرار گیرد و همچنین با لحاظ تبصره 4 قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرحهای دولتی در شهرداریها مصوب 1367 که میبایست حداکثر تا 20% اراضی برای ورود به محدوده توسعه و عمران شهر لحاظ گردد با توجه به اینکه اراضی پلاکهای مذکور جزء تعاونیهای موسوم به تعاونیهای16 گانه قلعه فرامرزیه بوده که طی صورتجلسه مورخ 21/2/93 به شهرداری ابلاغ گردیده در جلسه مطرح وبا توجه به نظریه کمیسیون عمران مقرر شد به شهرداری ارجاع تا نسبت به مواد زیر اقدام و سپس مجدداً به شورای اسلامی ارسال و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد :
1/3- تعیین و اعلام مساحت معابر کلی زمین مورد توافق طبق اسناد رسمی و میزان معابر موجود (اعلام شماره پلاکهای ثبتی و مساحت های مربوطه جزء لاینفک توافق باشد)
2/3- تعیین و اعلام مساحت معابر و شوارع مهم شهرداری و مالک
3/3- تعیین و اعلام قدرالسهم سرانه ها
4/3- اعمال ماده 18 آموزش و پرورش
5/3- تعیین و جانمایی 20% الحاقی و ارسال نقشه جانمایی قدرالسهم شهرداری به شورا و قید تعیین قیمت 4% مساحت زمین درخواستی تعاونی بعد از توافق کارشناس رسمی و اخذ مجوز از شورا . ( با 11 رأی ) ،غائبین : خانم ها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
4- نامه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد بشماره 2469/128 مورخ 15/7/93 درخصوص عدم امکان هدایت آبهای سطحی به درون شبکه فاضلاب شهری بدلیل وجود ذرات معلق سمی موجود در اینگونه آبهای جاری و تقاضای اجرای مصوبه شورای شهر در ارتباط با بند 9 جلسه شماره 26 موضوع تبصره 3 در بخش فاضلابدر جلسه مطرح و دریافت تسهیلات از مشترکین برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرف فاضلاب شهری به شرح ذیل :
1/4- به ازاي هر واحد انشعاب خانگي مبلغ 000/500/1 ريال (يك ميليون و پانصد هزار ريال)
2/4- به ازاي هر مترمكعب ظرفيت قراردادي مبلغ 000/350 ريال (سيصد و پنجاه هزار ريال)
و با امعان نظر به تباصر 1 ، 2 و 3 آئين نامه ضمیمه نامه شماره 1707/128 مورخ 139/92 امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد درخصوص تخفيفات لازم به اشخاص حقيقي و حقوقي پيشنهاد مطروحه با رعايت ضوابط و مقررات تعيين شده از طرف شركت به تصويب رسيد.( با 13 رأی )
5- پیشنهاد شماره 67/2043/206 مورخ 22/7/93 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منضم به تصویر تقاضای هیئت کوهنوردی شهرستان ملارد در مورد مساعدت مالی بمنظور خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردان به مبلغ یکصد میلیون ريال در جلسه مطرح و به لحاظ مضیقه ها و محدودیت های مالی شهرداری مخالفت گردید. ( با 13 رأی )
6- نامه تنظیمی اعضاء شورای اسلامی شهر درخصوص اصلاح اساسنامه سازمان مدیریت و پسماند شهرداریهای ملارد و صفادشت مطرح و مقرر گردید نامه تنظیمی ابتدا به استانداری تهران ارسال و درصورت عدم حصول نتیجهبه وزارت کشور انعکاس یابد. ( با 13 رأی )
7- نامه شهرداری بشماره 10171/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 35820 منضم به صورتجلسه تنظیمی شماره 9684/ش م ص/93 مورخ 9/7/93 فی مابین خانم محترم سادات حسینی راد و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 984 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی می باشد به شرح ذیل تصمیم گیری شد :
1/7- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مودی عوارض مربوط به صدور مجوز ساخت که شامل عوارض فروش کاربری شناور تجاری ( که حداقل آن 30% ارزش روز کارشناسی با کاربری تجاری می باشد ) و فروش تراکم و هزینه سرانه های موردنیاز و سایر عوارض قانونی می باشد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.
2/7- مقرر گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق توسط مالک نسبت به صدور مجوز ساخت به صورت زیرزمین با کاربری پارکینگ به صورت 90% سطح اشغال و همکف با کاربری تجاری و مشاعات با سطح اشغال 60% و طبقات اول الی چهارم با کاربری مسکونی هر طبقه با سطح اشغال 60% به نام مشارالیه اقدام نماید.
تبصره 1 : طبق ضوابط حداکثر تراکم مسکونی در منطقه موردنظر با ملحوظ نمودن صورتجلسه مورخ 20/8/91 کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری 255% می باشد که مالک درخواست 45% تراکم مازاد دارد که مجموعاً 300% تراکم درخواستی می باشد.
تبصره 2 : بدینوسیله مالک اختیار هرگونه تغییرات اعم از کاهش یا افزایش واحدها و ... را به کمیسیون ماده 5 دفتر فنی استانداری واگذار می نماید.
در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون عمران مشروط به تأمین کامل پارکینگ های مورد نیاز با احتساب 40% تجاری شناور و 255% تراکم مورد تصویب قرار گرفت . ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
8- پیشنهاد مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین طلایی مثبوت بشماره 1220/79 مورخ 27/7/93در دبیرخانه شورا در مورد تقاضای مساعدت مالی بمبلغ 000/000/70 ريال برای تهیه لباس ، کارت عضویت ، ایاب و ذهاب ، رنگ آمیزی و ... در جلسه مطرح که با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی شورا مورد تصویب قرار گرفت تا جهت تنظیم لایحه با تعیین مبلغ و ردیف اعتباری به شهرداری ارجاع و سپس جهت اتخاذ تصمیم به این شورا ارسال گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
9- پیشنهاد مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ملارد مثبوت بشماره 1260/52 مورخ 29/7/93 در موردرفع مشکل برق ساختمان مؤسسه در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی مخالفت گردید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
10- تقاضای آقای عبدا.. خزایی مورخ 7/8/93 یکی از ساکنین سرآسیاب ملارد مبنی بر مساعدت مالی به نامبرده بدلیل داشتن فرزندان سه قلو و عدم توانایی تأمین مخارج مالی آنان در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی به شهرداری ارجاع تا با هماهنگی کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به تنظیم لایحه و ارسال به شورا اقدام تا مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
11- نامه فرمانداری شهرستان ملارد بشماره 5881/1/5800 مورخ 6/8/93 درخصوص ابهام در بندهای شماره 3 ، 8 ، 9 و 19 صورتجلسه 89 شورا به شرح ذیل :
1/11- بند 3 : شهرداری قبل از تقدیم لایحه مربوطه نسبت به مشخص نمودن بودجه در ردیف اعتباری تعیین شده اقدام تا از تصویب موارد مشروط جلوگیری گردد.
2/11- بند 4 : مراتب درصورت تصویب در شورای نامگذاری شهرستان ، اقدام بعدی صورت پذیرد.
3/11- بند 8 و 9 : تاریخ و زمان اجرای مصوبه مشخص نمی باشد. ضمن تعیین ، مراتب اعلام تا اقدام بعدی صورت پذیرد.
4/11- بند 19 : با توجه به استقلال مالی شورای اسلامی درخصوص هزینه های اداری و اجرایی ، تنظیم و ارائه لایحه از سوی شهرداری برابر موارد داخلی شورای اسلامی خلاف ضوابط و مقررات می باشد.
در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا رئیس شورا نسبت به رفع ابهامات وارده اقدام نماید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
12- پیشنهاد فرمانده پلیس راهور ملارد بشماره 179/2/13/4552 مورخ 18/7/93 در مورد عدم اقدام شهرداری مرتبط با مصوبات کمیته قرارگاه ساماندهی ترافیکی ( احصاء و تکمیل علائم عمودی و افقی و رنگ آمیزی محل عبور عابرین پیاده ) و تقاضای پیگیری موضوع در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری ارجاع و از طریق شهرداری نسبت به مورد اقدام و نتیجه به شورا اعلام شود. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
13- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیم در مورد افراد معرفی شده از سوی اعضاء شورا بمنظور تشکیل تیم کارشناسی در شورا در جلسه مطرح و مقرر گردید رئیس هر کمیسیون نسبت به معرفی افراد مورد نظر خود اقدام تا در جلسه بعدی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 11 رأی ) ،مخالف : خانم نرگس مشعشعی غایب : آقای سید مهدی سیدلر
( گردش کار تصویب )
تعداد 16 فقره لایحه و پیشنهاد و نامه بصورت عادی ارایه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و چهارمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه تاریخ 19/8/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند و در نتیجه در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرملارد با تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد ارایه شده موافقت و با تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد 3 فقره به کمیسیونهای فرهنگی و غیره ارجاع ، همچنین تعداد 3 فقره جهت تنظیم لایحه و اقدام لازم به شهرداری ارجاع گردید. ضمناً تعداد یک فقره موکول به مکاتبه با استانداری تهران و تعداد 3 فقره به رسیدگی نهایی با حضور شهردار در جلسه رسمی شورا موکول گردید./
(( بررسی لوایح شهرداری ، پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، سازمان پسماند و فرمانداری شهرستان ملارد (رفع ابهام از بند 11 صورتجلسه شماره 86 شورا) و شورای اسلامی شهرستان ملارد ))
مصوبات نود و دومین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ چهارشنبه هفتم آبان ماه سال 1393
دستور نود و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی ملارد :
1- نامه شهرداری به شماره 2080/د/93 مورخ 20/5/93 منضم به تصویر نامه شماره 8391/ش م و/93 مورخ 18/5/93 درخصوص درخواست آقاي خداداد سلگي از همكاران زحمتكش خدمات شهري مبنی بر مساعدت مالی به نامبرده به مبلغ 000/000/15 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417701 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح و تصویب گردید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور
2- نامه شهرداری به شماره 2599/د/93 مورخ 9/6/93 درخصوص ارسال پرونده های شماره 39941-39946-39947-37494-39945 و 16828 منضم به صورتجلسه تنظیمی به شماره 8311/ش م ص/93 مورخ 3/6/93 فی ما بین آقای اسماعیل کامران وکیل خانمها مرجان و میترا کامران و شهرداری ملارد مبنی بر تعیین کاربریبا عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 5/7170 مترمربع که طبق طرح جامع به محدوده شهر الحاقو در پهنه 231R (بافت مسکونی ارزشمند فضای سبز و باغات ) قرار گرفته و فاقد کاربری می باشد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 8 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدکاظم زمانی ، سیدعلی مرزانی و علیرضا جمور و خانم نرگس مشعشعی ، غایب : آقای داور حضرت پور
3- نامه شهرداری به شماره 10007/ش م ص/93 مورخ 19/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 26836 متعلق به آقای حمدا.. اکبری مبنی بر تملک تعدادی از واحدهای تجاری به میزان 000/000/000/30 ريال پلاک ثبتی657 فرعی از 43 اصلی واقع در خیابان بهاره شرقی توسط شهرداری ، معادل بدهی های علی الرأس نامبردهدر جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا صرفاً برای مطالبات پرونده شماره 26836 مشروط به تعیین قیمت کارشناس رسمی دادگستری و سپس تأیید آن از سوی شورای اسلامی شهر و انتقال سند ملک قدرالسهم شهرداری به نام شهرداری مورد تصویب قرار گرفت. ضمناً شهرداری را مکلف می نماید :
1/3- در مورد صدور پاسخ استعلام طی نامه شماره 91034537 مورخ 3/4/93 درخصوص پرونده فوق قبل ازمفاصا حساب توضیح لازم را کتباً به شورا تسلیم نماید.
2/3- شهرداری موظف است نسبت به وصول طلب خود از نامبرده به صورت نقدی در مورد سایر پرونده های مطروحه مشارالیه در شهرداری و ثبت در دفاتر مالی اقدام قانونی معمول نماید. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج و خانمها معصومه بیات و الهه حیات بینی ، غایب : آقای داور حضرت پور
4- نامه شهرداری ملارد به شماره 10013/ش م ص/93 مورخ 19/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 30983 متعلق به آقای عباس رستم پور وکیل آقای ایرج خاموشی منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک مورد نظر به مساحت 5/224 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی می باشد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 7 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدکاظم زمانی ، محبوب اکبری ، علیرضا جمور سیدعلی مرزانی و نرگس مشعشعی ، غایب : آقای داور حضرت پور
5- نامه سازمان مدیریت پسماند ملارد به شماره 2371/س پ د/93 مورخ 24/7/93 درخصوص اینکه از مورخه 1/2/93 کلیه وظایف امور شهری در منطقه مارلیک طی قرارداد به شماره 207/254/پ مورخه 25/1/93 به پیمانکار تنظیف ورفت وروب (شرکت دهکده سبز پوش) واگذار گردیده و صورت وضعیت 5 ماهه این پیمانکار در مجموع مبلغ 000/400/080/6 ریال می باشد که مبلغ 662/240/199/2 ریال آن تا کنون پرداخت شده ، و رفت و روب کلیه مسیرها اعم از مسیرهای اصلی ، فرعی و بن بست ها بصورت شبانه روزی تنطیف می گردد و جمع آوری زباله سطح شهر بصورت شبانه با 3 دستگاه خودرو مکانیزه در شب و یک دستگاه در روز انجام می گیرد. که با توجه به بازگشایی مدارس اکثر مدارس منطقه مارلیک ( طرح استقبال از مهر ) شستشو و تنظیف گردیده که گزارشات آن بصورت مکرر با پیوست تصاویر جهت استحضار شهردار محترم و معاونت های مربوطه ارسال گردیده است در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد تصویب قرار گرفت تا به شهردار تأکید شود به منظور ارائه خدمات مطلوب پیمانکار ، در انجام تعهدات مالی شهرداری برای پرداخت مطالبات مشارالیهتسریع لازم به عمل آید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدعلی مرزانی
6- نامه سازمان مدیریت پسماند ملارد به شماره 2371/س پ د/93 مورخ 24/7/93 درخصوص بند 2 مصوبه شورای سازمان به شماره 1742/س پ د/93 مورخ 13/6/93 مبنی بر انعقاد قرارداد با 5 نفر نیروی معرفی شدهاز سوی فرمانداری در جلسه مطرح و با توجه به مغایرت موضوع با مفاد بند ( ز ) ماده 174 برنامه و بودجه و دستورالعمل بودجه سال 93 شهرداری صادره از شورا و نیز بخشنامه بودجه سال 93 شهرداریها علت این اقدام از شهردار استعلام شود. ( با 13 رأی )
7- پیشنهاد آقای دکتر سیدکاظم زمانی به شماره 1265/32 مورخ 29/7/93 درخصوص طرح تشکیل کار گروهبرای درآمدزایی مستمر شهرداری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی مطرح وبه دکتر زمانی عضو شورا ارجاع گردید تا راهکارهای اجرای را مشخص و ظرف 10 روز به شورا اعلام نماید. ( با 12 رأی ) غایب : آقای داور حضرت پور
8- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا در مورد فرایند تغییر کاربری و تفکیک اراضی 196 هکتاری آقای مهندس ترقی پلاک 7191 فرعی از 43 اصلی به شماره پرونده 16032 و تعیین تکلیف قدرالسهم شهرداری و انتقال به نام شهرداری و لزوم تسریع شهرداری در اقدام در جلسه مطرح و مقرر شد شهرداری ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به صورت کتبی به شورا اقدام تا تصمیمات بعدی اتخاذ گردد.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای علیرضا جمور
9- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5728/1/5800 مورخ 1/8/93 در مورد وجود ابهام در بند شماره یازده مصوبه 86 مستند به ماده 80 (اصلاحی 6/7/1382 و 27/8/1382 ) قانون وظایف شوراهای اسلامی کشور و بخشنامه شماره 4398 مورخ 23/1/93 مقام عالی وزارت کشور ، دستور فرمائید اعضای محترم شورا پس از وصول ظرف 10 روز آتی ضمن تشکیل جلسه نسبت به اصلاح یا الغاء مصوبات مغایر با مقررات اقدام نمایددر جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا رئیس شورا در جهت رفع ابهام اقدام نماید. ( با 13 رأی )
10- نامه شهرداری به شماره 10507/ش م ص/93 مورخ 30/7/93 در مورد درخواست شماره 15123/1070/93 و 15121/1070/93 مورخ 16/6/93 امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد مبنی بر صدور مجوز تحویل دو قطعه زمین در باغ عمارت و انتهای بلوار دانش هر قطعه به مساحت ده مترمربع برای حفر دو حلقه چاه با هدف رفع مشکلات کمبود آب شرب مستند به مفاد بند دوم و سوم و چهارم از ماده 76 وظایف شوراهای اسلامی در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با تنظیم قرارداد اجاره ضمن تأکید لازم به شهردار ملارد برای اتخاذ تدابیر لازم در جهت تأمین آب به منظور آبیاری فضاهای سبز اقدام گردد. ( با 13 رأی )
11- نامه شهرداری به شماره 10550/ش م ص/93 مورخ 3/8/93 در مورد مساعدت مالی به مساجد جهتتقویت برنامه های معنوی و مذهبی از محل اعتبارات برنامه 306 پروژه 3060909302 وظیفه عمران شهریبه 1- سه مسجد جامع شهر هر کدام به مبلغ 000/000/70 ريال و 2- بقیه مساجد هر کدام به مبلغ 000/000/50 ريال در جلسه مطرح که مورد تصویب قرار گرفت تا با تنظیم لیست دقیق توسط کمیسیون فرهنگی موافقت شورا جهت اقدام به شهرداری ابلاغ گردد. ( با 13 رأی )
12- پیشنهاد شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 172/4/م/ش مورخ 3/8/93 منضم به تصویر نامه شماره 945/21/93 مورخ 28/7/93 رئیس شورای اسلامی استان تهران و ضمائم مربوطه درخصوص طرح اصلاح موادیاز قانون که با هدف کاهش و سلب اختیارات و به طبع آن روند تضعیف شوراها به شرح پیوستها در جلسه مطرح و مقرر شد تا با نظر اعضاء شورا و محوریت کمیسیون حقوقی ظرف 10 روز پاسخ لازم تهیه و ارسال شود. ( با 13 رأی )
13- پیشنهاد شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 173/4/م/ش مورخ 3/8/93 منضم به تصویر نامه شماره 5648/1/5800 مورخ 29/7/92 فرمانداری محترم شهرستان ملارد به انضمام کپی نامه شماره 7971/12/د مورخ 9/7/93 مدیر کل محترم دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری تهران و نامه شماره 5176/1/5800 مورخ 14/7/93 فرمانداری محترم شهرستان ملارد منضم به تصاویر نامه های پیوستی درخصوص ابلاغ آئین نامه اجرائی ماده ( 79 ) قانون مجازات اسلامی و نامه شماره 5073/15800 منضم به تصاویر نامه های پیوستی درخصوص سوگندنامه مدیران در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با نظر اعضاء شورا و کمیسیون حقوقی ظرف 10 روز توسط آقای اسدی مشاور شورا جوابیه ای تنظیم تا اقدامات خلاف قانون دستگاههای دولتی نیز احصاء و جهت ارائه طریق به حضور استاندار محترم تقدیم شود. ( با 10 رأی ) غایبین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی و سیدعلی مرزانی و خانم نرگس مشعشعی
14- نامه شهرداری به شماره 10605/ش م ص/93 مورخ 3/8/93 در مورد تقاضای مجوز برای تمدید مهلت اجاره ملک آقای احمد زارع بنادکوکی از مورخ 26/7/93 لغایت 26/7/94 برای مدت یکسال با همان شرایط مندرجدر قرارداد شماره 28396/125 مورخ 5/9/92 (یکدستگاه آپارتمان اداری به مساحت 212 مترمربع ، طبقه اولواقع در سرآسیاب ، خیابان امام خمینی (ره) ، بعد از چهاراه اول ، روبروی پارک ، جنب پلاستیک فروشی ،پلاک 129 به منظور ادامه استقرار معاونت حمل و نقل شهرداری با پرداخت اجاره ماهیانه 000/000/10 ريال در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. ( با 10 رأی ) ، غایبین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی و سیدعلی مرزانی و خانم نرگس مشعشعی
15- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا مثبوت به شماره 1364/31 مورخ 4/8/93 درخصوص یادآوری اتمام مهلت اعتبار کلیه مجوزهای صادره از سوی شورا مبنی بر تفویض اختیار به معاونین یا مسئولین شهرداری اعم از اینکه در این دوره یا در دوره های قبل صادر شده و هرگونه اقدام براساس آن فاقد وجاهت قانونی است و تقاضای طرح آن در جلسه علنی برای تسهیل در ایام امور مراجعین و امور شهر در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.( با 11 رأی ) ، غایب : آقای دکتر سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی
تعداد 15 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و دومین جلسه رسمی که در روز چهارشنبه 7/8/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مطروحه رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورادر جلسه حضور داشتند. در نتیجه در نود و دومین جلسه شورای اسلامی ملارد با تعداد 11 فقره لایحه و پیشنهاد ارائه شده موافقت و با تعداد 2 فقره مخالفت و تعداد یک فقره به شهرداری و تعداد یک فقره به کمیسیون حقوقی ارجاع گردید./
لوایح و پیشنهادهای شهرداری ، اعضای شورای اسلامی ، فرمانداری و رئیس شورا که برابر دستور جلسه شماره 1276/89 مورخ 93/7/29 به اعضاء ابلاغ گردیده است.
مصوبات نود و یکمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ چهارشنبه سی ام مهر ماه سال 1393
مذاکرات و تبادل نظرهای قبل از جلسه
· 1- آقای حسین بیات :
1/1- تأکید به اعضای شورا برای تسریع در امضاء دفتر صورتجلسات
2/1- تأکید به شهردار جهت بررسی و تعیین تکلیف قطعی مطالبات آقای نقی زاده پیمانکار شهرداری و اعلام کتبی نتیجه به شورا
3/1- تأکید به شهردار برای اصلاح عملکرد پرداخت اضافه کاری و جمعه کاری با در نظر گرفتن میزان تلاش و کارآیی پرسنل
4/1- بیان اهداف دعوت از شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز و دهیار روستا در مورد تبادل نظر و حصول تعامل جهت حل مشکلات و توسعه روستا
5/1- تأکید به توجه به نظر بخشداری در مورد 80% درآمد حریم روستا به دلیل ملاک عمل بودن نظر بخشداری در تعریف پروژه و تخصیص اعتبار مربوطه
· 2- آقای عوض عشایرپور :
1/2- تأکید به شهردار در مورد توسعه فضای سبز بلوار راغب ، به علت بالاتر بودن سطح چمن از جدول آبیاری مطلوب امکان پذیر نمی باشد و چمن نیاز به اصلاح دارد.
2/2- در مورد ساخت و ساز و تراکم علیرغم پیگیری متقاضیان نتیجه مطلوبی حاصل نشده و به آقای شهردار تأکید نمودند درخصوص حصول نتیجه تسریع لازم به عمل آید.
3/2- تأکید به شهردار جهت انجام نظافت معابر و کوچه ها ، به خصوص معابر فرعی
4/2- تأکید به شهردار برای برگزاری جلسه با اداره برق و ایجاد تعامل برای اصلاح تیرهای برق معابر به خصوص در بلوار راغب
5/2- تأکید به شهردار برای تأمین قطعه زمین برای احداث پایانه اتوبوسرانی به لحاظ مزاحمت های موجود فعلی برای شهروندان
3- آقای محبوب اکبری :
1/3- سیستم GIS برای شهرداری مفید می باشد و تأکید به شهردار برای پیگیری تا حصول نتیجه و تسریع در اقدام
2/3- تأکید به شهردار و اعضای شورای روستای قلعه فرامرز و دهیار روستا جهت ایجاد تعامل فی مابین برای حل مشکلات مردم روستا
3/3- تأکید به شهردار جهت تعیین تکلیف مطالبات آقای نقی زاده پیمانکار شهرداری
4- خانم الهه حیات بینی :
1/4- تأکید نمودند شورا رسماً نامه ای به شهرداری ارسال و درخواست نماید دقیقاً مطالبات آقای نقی زاده پیمانکار شهرداری را به تفکیک محاسبه و پرداخت ها را نیز مشخص و کتباً به شورا اعلام نماید.
5- خانم نرگس مشعشعی :
1/5- در موضوع هفته تکریم خانواده ها لازم بود از سوی شهرداری اقدامات مطلوب انجام پذیرد ، لیکن اقدام مطلوبی صورت نگرفت ولیکن اکثر ادارات برای این مناسبت برنامه اجرا کردند.
2/5- تأکید به شهردار در مورد جابجایی نیروها در سازمانها و تقاضای دقت بیشتر در اینخصوص
3/5- تشکر از شهردار به لحاظ اقدام مناسب برای ایجاد فضای سبز در میدان گل ها
· 6- خانم معصومه بیات :
1/6- تأکید به شهردار برای تقویت سامانه اطلاع رسانی شماره 137 از طریق اعزام اکیپی برای گشت زنی مستمر در سطح شهر و شناسائی موارد مشکل ساز برای شهروندان و تسریع در رفع آنها
2/6- تأکید به شهردار برای توجه بیشتر در رفع مشکل جداول ناقص و چاله های ایجاد شده در سطح معابر شهری بویژه بلوار راغب که بعنوان محور مرزی و موازی با بلوار رسول اکرم (ص) بار ترافیکی ورودی شمالی شهر را می گیرد.
3/6- تأکید به شهردار برای توجه بیشتر در جهت رنگ آمیزی جداول ضلع جنوبی میدان گلها
4/6- طرح موضوع پروژه احتمالی برای جنگل کاری حاشیه کانال آب در مسیر روستای قلعه فرامرز در جهت بهسازی آن جهت ممانعت از تهدید جان شهروندان و تحمیل خساراتی به شهرداری حسب سوابق سنوات قبل
· 7- آقای سیدعلی مرزانی :
1/7- تشکر از اقدام شهرداری در جهت تأمین زمین و واگذاری به سازمان موتوری
2/7- تأکید به شهردار برای توجه بیشتر به بازسازی یکدستگاه لودر شهرداری و تشکر از اقدام انجام گرفته در این خصوص
· 8- آقای حاجعلی بحری :
1/8- تأکید به شهردار در موضوع طرح تکریم ارباب رجوع و برخورد متناسب با شئونات اداری و اسلامی با مراجعین به شهرداری
2/8/- تأکید به شهردار در جهت توجه به احداث چهاردیواری ها و تعریف ضابطه مشخصی در این خصوص برای جلوگیری از مشکلات آتی
3/8- اولویت بندی نیازهای خرید به دلیل محدودیت اعتباری و رفع مشکل راننده ها در زمینه واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی
4/8- توجه بیشتر به شهرک شهید چمران برای مشکل آلودگی جویها و بوی تعفن ناشی از آن و مدنظر قراردادن زیباسازی محل
· 9- آقای علیرضا جمور :
1/9- تأکید به شهردار و اعضای شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز برای ایجاد تعامل فی مابین در جهت رفع مشکلات معابر روستا و لکه گیری نوارهای حفاری شده
· 10- آقای محمد خلج :
1/10- تأکید به اعضای شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز و دهیار روستا و شهردار ملارد برای هماهنگی و تعامل بیشتر در موضوع مدیریت شهری و روستایی به منظور پیشبرد اهداف مشترک
2/10- در بیان مشکلات اولویت ها در نظر گرفته شود و براساس اولویتها تصمیم گیری گردد.
3/10- در مورد مسائل ثبتی روستا می توان با استعلام از مبادی ذیربط ابهامات را برطرف نمود.
4/10- ضمن تشکیل جلسه با شهردار ملارد مشکلات پیگیری و نتیجه نیز به شورا اعلام شود.
· 11- اعضای شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز و دهیار روستا :
1/11- مشکل اصلی شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز معبر اصلی می باشد که شدیداً نیاز به اصلاح و ساماندهی دارد. 50% از 80% اعتبار تخصیصی توسط شهرداری هزینه شده و ناتمام رها گردیده و آسفالت نشده و ضروری است شهرداری ملارد جهت اتمام پروژه ها عاجلاً اقدام نماید.
2/11- نخاله های شهری که توسط شهرداری ملارد در حریم روستا تخلیه می گردد. ضمن ایجاد چشم انداز نامناسب برای روستا موجب نارضایتی گردیده و شورا توان حل این معضل را ندارد و از شهرداری تقاضا نمودند با اعمال مدیریت مشکل را برطرف نماید.
3/11- تقاضا شد به درخواستهای قانونی دهیار و شورای اسلامی روستا از سوی شهرداری ملارد توجه بیشتری مبذول گردد.
4/11- توقع بر این است برای رفع مشکلات لکه گیری نوارهای حفاری شده شهرداری ملارد سریعاً اقدام نماید.
5/11- شهرداری ملارد درخصوص درآمد حریم اطلاعات کافی در اختیار شورای روستا قرار دهد.
6/11- شهرداری ملارد نسبت به لکه گیری و بهسازی بلوار صیاد شیرازی به علت مضیقه های موجود برای مردم و رانندگان تاکسی اقدام نماید.
7/11- شهرداری در جهت تقویت راه مواصلاتی در مسیر میدان ارتش به خوشنام پروژه احداث راه را پیگیری نماید.
·12- آقای شهردار :
1/12- برای لکه گیری و آسفالت معابر و رفع نواقص جداول با توجه به فرسودگی زیرسازی اعتبار چندین میلیاردی لازم است.
2/12- در مسیرهای قنوات که تبدیل به معابر گردیده در اثر بارندگی فرورفتگی ایجاد شده که مشکلات را افزایش داده
3/12- پیمانکار آقای نقی زاده لزوماً می بایستی جهت پیگیری مطالبات خود در مسیر قانونی حرکت نماید ، متأسفانه نامبرده حاضر نیست در چارچوب قانون موضوع را پیگیری نماید.
4/12- در پرداخت اضافه کاری ها قبلاً تا سقف 170 ساعت بوده ، هم اکنون بین 130 تا 145 ساعت اعمال می گردد و تلاش می گردد سامان دهی بیشتری انجام پذیرد.
5/12- آموزش GIS برای پرسنل فنی شهرداری برگزار شده ، واحد مربوطه نیز شکل گرفته و نقشه هایی نیز تهیه گردیده است.
6/12- درخصوص روستای قلعه فرامرز هر مقدار نوار حفاری برای خدمات مخابرات و غیره انجام گرفته شهرداری برای ترمیم اقدام می نماید.
7/12- شهرداری تصمیم دارد اولویت پروژه ها را برای شورا ارسال نماید و نظرات اعضای شورا ملاک عمل خواهد بود.
8/12- در مورد غرفه ها و دکه ها موضوع در حال بررسی است که گزارش آن تقدیم شورا خواهد شد.
9/12- در مورد واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی اولویت با رانندگان اتوبوسها می باشد.
10/12- در مورد تراکم شهرداری تلاش دارد پارکینگ حتماً تأمین شود.
11/12- در مورد پیمانکار مارلیک شهرداری موضوع را پیگیری می نماید تا با برگزاری جلسه موضوع را حل نماید.
12/12- مشکل مسیر بلوار راغب و بلوار دانش طی برگزاری جلسه با اداره برق پیگیری می گردد.
13/12- لکه گیری و آسفالت و بهسازی شهرک شهید چمران در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
14/12- روستاهای قلعه فرامرز ، خوشنام و قشلاق مشکلاتی دارند که لازم است با تعامل و همکاری یکدیگر و با مشارکت دادن مردم هر روستا مرتفع شود.
15/12- در جهت بهسازی و لکه گیری و آسفالت جاده های مسیرهای روستایی ، شهرداری برای تأمین اعتبار استانی تلاش های لازم را معمول می دارد.
16/12- لایحه کمک به مساجد در دستور کار شهرداری قرار گرفته و سریعاً برای تصویب به شورا ارسال می گردد.
توافقات قبل از جلسه :
1- از سوی شهرداری در مورد مطالبات پیمانکار آقای نقی زاده دقیقاً بررسی و مقرر شد پرداختی ها ومطالبات نامبرده به تفکیک و کتباً به شورای اسلامی ملارد ارسال شود.
2- در موضوع تراکم ها شهرداری موضوع تأمین پارکینگ را با اولویت در دستور کار خود قرار داده و جدیت بیشتری مبذول دارد.
3- شهرداری در مورد توسعه فضای سبز بلوار راغب توجه بیشتری معمول دارد.
4- شهرداری در جهت مطلوب شدن نظافت معابر به خصوص معابر عمومی تأکیدات لازم را به پیمانکار مربوطه اعمال دارد.
5- شهرداری ضمن برگزاری جلسه با اداره برق در جهت ساماندهی تیرهای واقع در معبر که موجب تصادف و بعضاً تصادف منجر به فوت می گردد نهایت تلاش خود را معمول دارد.
6- شهرداری طی تشکیل جلسه با اعضای شورای اسلامی روستای قلعه فرامرز و دهیار روستا در جهت حل مشکلات روستا در زمینه اقدامات عمرانی و تخصیص اعتبار از محل 80% حریم با هماهنگی بخشداری اقدام نماید.
7- شهرداری در مورد ساماندهی دکه ها و غرفه های سطح شهر اقدام اساسی معمول دارد.
دستور نود و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی ملارد :
1- نامه شهرداری به شماره 2486/د/93 مورخ 4/6/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 15761 متعلق بهآقای محمد صابری منضم به صورتجلسه شماره 8309/ش م ص/93 مورخ 3/6/93 گروه کارشناسی قراردادها و صلحنامه شماره 1036/د/93 مورخ 8/4/93 تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری ملارد و مالک پلاک ثبتی 742/43 واقع در محدوده خدماتی شهر با کاربری غیرمزاحم و دارای 140 مترمربع اصلاحی از ضلع شمال و به مساحت 950 مترمربع به شرح :
1/1- مقرر گردید مالک اسناد مالکیت 140 مترمربع عرصه واقع شده در طرح تعریض را بدون اخذ غرامت به نام شهرداری ملارد منتقل نماید.
2/1- مقرر گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق توسط مالک نسبت به صدور مجوز ساخت 100 مترمربع بنای تجاری با حفظ کاربری به نام مشارالیه اقدام نماید.
3/1- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مودی هزینه های مربوط به صدور مجوز ساختبنای تجاری و اخذ عوارض فروش کاربری شناور را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.
در مورد تقاضای مصوبه جهت طرح موضوع در کمیسیون ماده 5 استان تهران در جلسه مطرح و با توجه به نظر موافق کمیسیون عمران با صدور مجوز و در حد دفتر فروش به میزان 50 مترمربع ، مشروط به اصلاح سند و انتقال مساحت 140 مترمربع واقع در طرح به نام شهرداری ملارد مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی ) غایب : آقای سید مهدی سیدلر
2- نامه فرمانداری شهرستان ملارد به شماره 5059/1/5800 مورخ 8/7/93 درخصوص رفع ابهام از صورتجلسه شماره 82 ( بند یکم استمرار پرداخت حق الجلسه به صورت ماهیانه و تداعی آن به عنوان حقوق ، خلاف ضوابط و مقررات آئین نامه استخدامی بوده ) و درخواست گردیده مستند به ماده 80 (اصلاحی 6/7/1382 و 27/8/1386 ) قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و بخشنامه شماره 4398 مورخ 23/1/1393 مقام عالی وزارت کشور و نسبت به اصلاح یا الغاء مصوبات مغایر ظرف مدت 10 روز ضمن تشکیل جلسه اقدام گردددر جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا جهت تأمین نظر فرمانداری برای تهیه لایحه و ارسال مجدد به شورابه شهرداری ملارد ارجاع شود. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سید مهدی سیدلر
3- نامه شهرداری به شماره 10005/ش م ص/93 مورخ 19/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 8023 متعلق به آقای کیومرث نصیری و شرکاء منضم به اصلاحیه صورتجلسه گروه کارشناسی قراردادها به شماره 6563/ش م ص/93 مورخ 9/4/93 ، مالکین پلاک ثبتی 940/43 و 941/43 مبنی بر تغییر کاربری و تفکیکپلاک های فوق الذکر به مساحت مجموعاً 10000 مترمربع طبق طرح هادی با کاربری باغات/مسکونی و طبق طرح جامع در پهنه 121R قرار گرفته و دارای 400 مترمربع اصلاح است ( کاربری باغات براساس طرح هادی به متراژ 8483 مترمربع و کاربری مسکونی به متراژ 1517 مترمربع ) در تاریخ 20/1/91 به شرح ذیل :
1/3- با عنایت به اینکه پلاک مذکور به میزان 8483 مترمربع دارای کاربری باغات و به میزان 1517 مترمربع دارای کاربری مسکونی که مجموعاً به مساحت 10000 مترمربع می باشد ، مقرر گردید 50% از کاربری باغات به متراژ 5/4241 مترمربع 75/43% از کاربری مسکونی به متراژ 89/659 مترمربع ( به استناد اصلاحیه ماده 101 ) به عنوان قدرالسهم شهرداری در نظر گرفته شود که مطابق با نقشه تفکیکی ارائه شده از سوی مالک ، ضمن لحاظ نمودن مساحت واقع شده در طرح تعریض به مساحت 400 مترمربع و معابر حاصل از تفکیک به مساحت 3/1627 مترمربع ، مالک می بایست نسبت به واگذاری قطعه 19 از قطعات تفکیکی پیشنهادی ( به مساحت 2880 مترمربع به شهرداری اقدام نماید و مابقی قطعات در قدرالسهم مالک قرار گیرد.
تبصره 1 : کاربری مورد درخواست در قطعات تفکیکی قدرالسهم مالک به صورت مسکونی با تراکم 240% و در قطعات مشرف به خیابان 20 متری به صورت تجاری – مسکونی با تراکم 240% مدنظر می باشد.
2/3- مقرر گردید که پس از تصویب صورتجلسه از سوی مراجع ذیربط و نهایتاً تملک قدرالسهم توسط شهرداری ، مالکین کلیه بناهای موجود در قطعه سهم شهرداری را ( بدون واگذاری امتیازات برق و آب و ... ) رسماً به نام شهرداری منتقل کرده و هیچگونه ادعائی نسبت به منتقل الیهم نداشته باشند.
تبصره 2 : با عنایت به بند 10 ماده 55 قانون شهرداریها بدین شرح که اعانات پرداختی به شهرداری یا موسسات خیریه از طرف وزارت دارایی جزء هزینه قابل قبول اعانه دهندگان پذیرفته می شود و اعانه دهنده نسبت به مبلغ اعانه ایی که داده است از مالیات بر درآمد معاف می باشد.
3/3- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط ، مودیان عوارض تغییر کاربری (جهت قطعات تفکیکی سهم مالک) به انضمام عوارض صدور پروانه را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نمایند. جهت ارسال به کمیسیون ماده 5 استان تهران در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون عمران شورا که با کلیات طرح موافقت نموده مشروط به انتقال سند قدرالسهم شهرداری به نام شهرداری ملارد مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سید مهدی سیدلر
4- نامه شهرداری ملارد به شماره 10330/ش م ص/93 مورخ 27/7/93 در مورد پاداش شش ماهه اول سال 93به اعضاء کمیسیونهای شهرداری به مبلغ ( 000/000/15 ريال ) و دبیران به مبلغ ( 000/000/10 ريال) به شرح :
1/4- کمیسیون ماده صد ، 2/4- کمیسیون ماده 77 ، 3/4- کمیسیون عالی معاملات ، 4/4- کمیسیون معاملات متوسط ، 5/4- کمیسیون تحویل معاملات و 6/4- کمیسیون بند 20
از محل اعتبارات ماده 5 ردیف 205510 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و تصویب گردید. ( پاداش اعضاء کمیسیونها با 12 رأی موافق) و (پاداش دبیران با 7 رأی موافق ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات ، عوض عشایرپور و علیرضا جمور و خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
5- نامه شهرداری ملارد به شماره 10295/ش م ص/93 مورخ 26/7/93 درخصوص پرونده ساختمانی شماره 31117 به تعداد 121 برگ متعلق به خانم فریبا صباحی زاده منضم به تصویر نامه شماره 3447/د/93 مورخ 16/7/93 معاونت فنی و شهرسازی مبنی بر استرداد مبلغ 135/305/78 ريال به نامبرده به علت مازاد پرداختی به شهرداری از محل حساب مازاد سالهای قبل در جلسه مطرح و جهت بررسی و اعلام نظر به کمیسیون برنامه بودجه ارجاع گردید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
6- نامه شهرداری ملارد به شماره 2751/د/93 مورخ 14/6/93 درخصوص لایحه اخذ بهای خدمات به شرح اینکه در شهرداري ملارد تعداد زيادي پرونده تشكيل و بنا به دلائل متعدد و اتفاقات غيرمعمول و پيش بيني نشدهدر دستورالعملها و قوانين جاري كه عمدتا در حوزه ساخت و ساز در محدوده شهر و بعضا در حريم شهر صورت گرفته بلاتكليف رها شده و امكان طرح موضوعات در كميسيونهاي ماده صد از شهرداري سلب و در مواردي هم كه در كميسيون هاي مذكور مطرح و احياناً منجر به صدور آراء هم شده بنا به دلائل متعدد آرا صادره يا قابليت اجرا نداشته و يا اجراي آنها هزينه سنگيني را متوجه شهرداري و شهروندان مي نمايد مالكين اين قبيل پرونده ها و املاك عمدتا مثل ساير شهروندان از تمام امكانات شهري و خدمات شهرداري استفاده كرده ، ليكن هيچگونه بهايي بابت آن به شهرداري پرداخت نمي نمايند ضمن اينكه اين دسته از موديان در برخي موارد از جمله استفاده از خدمات عمومي ارائه شده توسط ساير ارگانهاي دولتي به دليل عدم امكان دريافت استعلام از شهرداري از حقوق قانوني خود محروم مي شوند. عليهذا به منظور برون رفت از اين بن بست و با عنايت به اينكه در ماده 174 قانون برنامه پنجم به شوراها و شهرداريها جهت تامين درآمدهاي مورد نياز در حوزه بهاي خدمات و ارزش افزوده تاكيد موكد شده است و همچنين به منظور تامين بخشي از هزينه هاي مورد بحث پيشنهاد مي گردد موضوع با امعان نظر به موارد قانوني ياد شده در جلسه رسمي شورا مطرح و در صورت موافقت اعضاي محترم در مواردي كه ذينفعان اين قبيل پرونده ها به شهرداري مراجعه و آمادگي پرداخت هزينه هاي مرتبط را داشته باشند هزينه فوق مطابق فرمول ذيل ماده واحده تحت عنوان (بهاي خدمات بهره برداري) محاسبه و بصورت علي الحساب دريافت و در كد درآمدي رديف 3199 منظور گردد.
تبصره 1 : چنانچه پرونده هاي مورد بحث به هر دليلي در مراجع قانوني از جمله ديوان عدالت اداري ، دادگاه ها و كميسيونهاي ماده 100 شهرداري رسيدگي و تعيين تكليف شوند ضمن منظور نمودن وجوه پرداختي و كسر آن از بدهي هاي قطعي شده درصورتيكه موديان از بابت مبالغ پرداختي از شهرداري طلب كار شوند مبلغ فوق بحساب بستانكاري آنان منظور خواهد شد.
تبصره 2 : در صورتيكه مؤديان از بابت ساير كدهاي درآمدي به شهرداري بدهي نداشته باشند مبالغ فوق پس از كسب مجوز شوراي اسلامي شهر به آنان مسترد خواهد شد.
تبصره 3 : در موارديكه ساخت و سازهاي غير مجاز توسط واحد كنترل شهرداري متوقف و پرونده جهت تعيين تكليف به كميسيون ماده صد ارجاع مي گردد در صورت درخواست و موافقت مودي مطابق با ماده واحده و فرمول بهاي خدمات بهره برداري قابل دريافت خواهد بود.
فرمول محاسبه (بهاي خدمات بهره برداري):
s : مساحت عرصه ملك B=(s+L)c +(s1 .1/5 D )
s1: مساحت اعياني
L : طول ديوار پيرامون ملك
D : آخرين ارزش معاملاتي اعياني موضوع تبصره 11 ذيل ماده 100 قانون شهرداري
C :
1/C - رقم ريالي ثابت براي املاك تا 2000 مترمربع 000/650 ريال
2/C - رقم ريالي ثابت براي املاك از2001 تا 5000 مترمربع 000/600 ريال
3/C - رقم ريالي ثابت براي املاك از 5001 تا 10000 متر مربع 000/550 ريال
4/C - رقم ريالي ثابت براي املاك از 10001 مترمربع به بالا 000/450 ريال
با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مبنی بر ابهامات وارده و لزوم طرح موضوع با حضور شهردار و کسب نظریه در جلسه شورا مطرح و برای بررسی و اعلام نظر با حضور کارشناسان مرتبط شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع گردید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
تعداد 6 فقره لایحه و پیشنهاد از شهرداری ، فرمانداری شهرستان ملارد و رئیس شورا در دبیرخانه شورای اسلامی ملارد ثبت گردید ه و تعداد 4 فقره از لوایح و پیشنهادها جهت بررسی به کمیسیون عمران و برنامه و بودجه ارجاع و اعلام نظر شده و بررسی آن در دستور نودو یکمین جلسه شورا به تاریخ 30/7/93 منعقد گردید قرار گرفت و گزارش کمیسیون ها مطرح و پس از تبادل نظر و بررسی تعداد 3 فقره تصویب و تعداد 2 فقره به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و تعداد 1 فقره جهت تهیه لایحه و ارسال مجدد به شورا به شهرداری ارجاع شد. (تعداد اعضاء حاضر در جلسه 12 نفر و تعداد غایبین 1 نفر )
مهمترین موارد مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر ملارد : ۶ بند از لوایح دستورکار مورد بررسی، تبادل نظر و رای گیری قرار گرفت طرح احداث پارکینگ در شهرک اداری طرح...