عنوان :
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ،گزارش ناظر و مشاور فنی شورا »
به انضمام گردش کار تصویب
« مشتمل بر بندهای مصوب »
مصوبات نود و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )
به تاریخ بیست و ششم آبان ماه سال 1393
خلاصه مذاکرات و تبادل نظرها :
1- آقای حسین بیات رئیس شورا :
1/1- بیان اهداف دعوت از مسئولین به جلسه شورا : استفاده از نظرات کارشناسی آنان برای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان
2/1- برای احداث ساختمان جدید کمیته امداد مجوز احداث از شهرداری لازم است.
3/1- کمیته امداد توافق با شهرداری در رابطه با تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری رابه شورا ارائه نماید.
4/1-جلسات رسمی شورا در روزهای دوشنبه ساعت 30/8 صبح و در روزهای چهارشنبه ساعت 13شروع می گردد.
2- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :
1/2- تعدادی از نیازمندان قبل از مراجعه به کمیته امداد به شورا مراجعه می نمایند ، فلذا هماهنگی کمیته با شورا ضروری به نظر می رسد.
2/2- در مورد وام خود اشتغالی و غیره کمیته امداد تلاش بیشتری مبذول تا نیازمندان واقعی بهره مند شود.
3/2- اقدامات کمیته در مورد زنان بدسرپرست بیان گردد.
4/2- در مورد تکریم ارباب رجوع تلاش بیشتری مبذول شود.
5/2- کمیته امداد یک نفر به عنوان رابط به شورا معرفی نماید.
6/2- کمیته امداد برای مشارکتهای مردمی برنامه خاصی دارد بیان نماید.
3- خانم معصومه بیات عضو شورا :
1/3- درخصوص نحوه واگذاری زمین برای استقرار کمیته امداد حضرت امام (ره) پس از انعقاد قرارداد واگذاریبا توجه به 6 ماده 55 قانون شهرداری ، طی صورتجلسه ای با تعیین حدود اربعه ، زمین تحویل گردد.
2/3- کمیته امداد حضرت امام (ره) می بایستی برنامه مدونی جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش طی پروسه زمانی خاص دانسته باشد تا افراد ضمن حفظ عزت نفس به مرور توانمند و از پوشش حمایتی کمیته خارج شوندتا جای خود را به سایر افراد نیازمند بدهند و البته به جز افراد بیمار و از کار افتاده که نیازمند حمایت دائم هستند.
4- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :
1/4- کمیته امداد در انتخاب مشاور دقت نماید از افراد مجرب باتدبیر استفاده نماید.
2/4- دو خیریه فعال در شهر هست ، لازم است کمیته امداد بر کار خیریه ها اشراف داشته باشد.
3/4- به افراد نیازمند معرفی شده از سوی شورا توقع هست توجه ویژه ای مبذول گردد.
4/4- از 700 نفر مراجعه کننده کمیته به تعداد 200 نفر پاسخ مثبت داده است. ارتقاء سطح خدمات دهیبه نیازمندان مورد تأکید و انتظار است.
5/4- تکریم ارباب رجوع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
5- آقای زند رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) :
1/5- شهرداری در نصب صندوقهای جمع آوری کمک های مردمی در معابر شهر با کمیته همکاری نمایدتا به مبلمان صدمه وارد نشود.
2/5- رئیس کمیته توضیحاتی را در مورد درآمدهای کمیته به اعضاء شورا ارائه نمود.
3/5- طرح اکرام طرح موفقی بوده است.
4/5- در بخش تأمین اعتبار هزینه تا 3% از بودجه دولت تأمین می گردد.
5/5- در موضوع توانمندسازی خانواده ها اطاق فکر داریم و از نظرات آنان استفاده می گردد.
6/5- تعداد خانوارهای زندانیان شهر ملارد با بعضی از استانها برابری می کند.
7/5- شهر ملارد از نظر آسیب های اجتماعی شرایط ویژه دارد.
8/5- پوشش های کمیته دو نوع است : دائمی و موقتی
9/5- وام کارگشایی تا سقف دو میلیون تومان است.
10/5- وام اشتغال تا سقف بیست میلیون تومان میباشد که قسمتی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از بانکها تأمین میگردد.
11/5- رئیس کمیته امداد ، آقای بیک محمدی را به عنوان رابط کمیته امداد با شورا ، معرفی نمودند.
12/5- نامه های معرفی نیازمندان توسط شورا به صورت رسمی به کمیته ارسال گردد. نتیجه اقدام کتباً به شورااعلام می گردد.
13/5- کمیته به زنان بدسرپرست پس از تشکیل پرونده قضایی در دادگاه و تأیید بدسرپرستی خدمات موقتارائه می نماید.
14/5- به افغانی های مقیم ایران کمیته نمی تواند خدمات بدهد و به عهده هلال احمر است تا درصورت لزوم و احراز شرایط خدماتی ارائه دهد.
15/5- افرادیکه قصد دریافت خدمات از کمیته دارند ، لزوماً می بایستی دارای کارت ملی و شناسنامه باشند.
ـ توافقات انجام گرفته با کمیته امداد پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :
1- کمیته امداد توافق با شهرداری را در مورد تحویل زمین در شهرک اداری و نحوه احداث ساختمان اداری به شورا ارائه نماید.
2- آقای بیک محمدی به عنوان رابط کمیته امداد با شورا معرفی و موافقت گردید.
3- شورای اسلامی نیازمند با شرایط ویژه را به صورت رسمی به کمیته معرفی و کمیته نیز موظف گردیدنتیجه اقدام را به صورت کتبی به شورا ارسال دارد.
4- در مورد تکریم ارباب رجوع از سوی کمیته امداد تلاش لازم مبذول گردد.
5- کمیته امداد برای احداث ساختمان اداری پیگیری اداری خود را مبذول دارد.
ـ مصوبات جلسه :
1- گزارش مثبوت به شماره 1372/56 مورخ 4/8/93 ناظر و مشاور فنی شورا منضم به لیست پروژه های عمرانی سالهای 92 و 93 و میزان اعتبارات استانی ، در جلسه مطرح و تصویب گردید تا توضیحات لازم در مورد نقصهای اعلام شده در بندهای یکم ، سوم و چهارم گزارش از شهرداری خواسته شود (تصویر گزارش پیوست می باشد) بنابراین شهرداری را مکلف می نماید نسبت به مراتب اقدام و نتیجه را کتباً به این شورا ارسال دارد. ( با 12 رأی ) ، مخالف : خانم نرگس مشعشعی
2- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5945/1/5800 مورخ 8/8/93 درخصوص رفع ابهام واردهبه بندهای شماره 6 و 9 صورتجلسه 88 شورا در جلسه مطرح و به شرح :
1/2- بند نهم صورتجلسه به دلیل مستند نبودن ابهام وارده ، شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد.
2/2- بند ششم : فرمانداری محترم تصویری از تبصره 4 ذیل ماده 71 قانون شوراهای اسلامی را به این شورا ارسال تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 9 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، سیدکاظم زمانی ، علیرضا جمور و حانم معصومه بیات (علت مخالفت : مطابق ماده 71 وظایف شورای شهر با استناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذیحساب یا قائم مقام آنان که مورد تأیید شورای شهر باشند برسد ، صرفاً در بند 14 قانون تشکیلات شوراها و تبصره ذیل آن درخصوص تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید ، فروش ، مقاطعه ، اجاره و استیجاره که به نام شهر و شهرداری صورت می پذیرد با درنظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آئین نامه مالی و شهرداری ، شورا می تواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آئین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید. در نتیجه قانونگذار به نحو حصری فقط در بند 14 و تبصره ذیل آن اختیار تعیین رقم را به شورا داده است و مفهوم مخالف آن این است که در سایر موارد اختیار با شهردار و تصویب با شورا است. )
3- نامه شهرداری به شماره 10865/ش م ص/93 مورخ 27/8/93 درخصوص تمدید قرارداد اجاره به شماره 29942/187 مورخ 20/9/92 فی مابین شهرداری ملارد و آقای احمد زارع بنادکوکی جهت استقرار شورای اسلامی شهرستان ملارد از تاریخ 19/8/93 لغایت 19/2/94 به مدت شش ماه با همان شرایط مندرج در قرارداد با اجاره ماهیانه به مبلغ 000/350/10 ريال از محل ماده 4 ردیف 204401 خدمات قراردادی در جلسه مطرح و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مورد تصویب قرار گرفت. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی
4- پیشنهاد آقای سیدلر عضو شورای اسلامی شهر ملارد مثبوت به شماره 1606/81 مورخ 18/8/93 در دبیرخانه شورای اسلامی مبنی بر صدور مجوز مکان تجاری در مدارس برای درآمدزایی جهت رفع مشکلات مالی مدارسدر جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا در مورد تغییر کاربری و صدور مجوز احداث بنا برابر مقررات شهرسازی پس از نیازسنجی و درخواست اداره آموزش و پرورش از شهرداری ، از سوی شهرداری اقدام گردد.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدکاظم زمانی
5- نامه شهرداری به شماره 10962/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص عدم پشتوانه قضایی احکام وابلاغ های صادره از کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها در جلسه مطرح و تصویب گردید تا شهرداریاز دادستان محترم ملارد جهت حضور در جلسه کمیسیون مذکور دعوت نماید. ( با 13 رأی )
6- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 6280/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 90 و تقاضای رفع ابهام از بندهای 7 ، 11 ، 9 و 12 صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و
1/6- در مورد بندهای هفتم و یازدهم شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر اصلاح ردیف اعتبار اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
2/6- در مورد بند نهم صورتجلسه شهرداری را مکلف می نماید با تأمین نظر فرمانداری مبنی بر تخصیص ردیف اعتباری اقدام نماید.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
3/6- درخصوص بند دوازدهم صورتجلسه شورا به اجرای مصوبه اصرار دارد. ضمناً به شهرداری متذکر می گردد قبل از اتمام وقت قرارداد نسبت به طی مراحل قانونی برای قرارداد بعدی در زمان لازم اقدام تا مشکلات بعدی بروز ننماید. ( با 7 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج و سیدمهدی سیدلر و خانمها معصومه بیاتو الهه حیات بینی ( علت مخالفت : ایراد فرمانداری مبنی بر واگذاری مزایده عمومی وارد و شهرداری بایستی نسبت به تأمین نظر فرمانداری محترم اقدام نماید.) ، غایب : آقای داور حضرت پور
7- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و با توجه به ارجاع به کمیسیونبرنامه و بودجه هنوز مصوب نگردیده ، لذا ایراد ابهام توسط فرمانداری موضوعیت ندارد. .( با 12 رأی ) ،غایب : آقای داور حضرت پور
8- نامه فرمانداری محترم شهرستان به شماره 9287/1/5800 مورخ 20/8/93 درخصوص اعلام وصول صورتجلسه شماره 91 و تقاضای رفع ابهام از بند ششم صورتجلسه مذکور در جلسه مطرح و شورا اصرار بر اجرایمصوبه دارد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای داور حضرت پور
9- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا به شماره 1105/32 مورخ 19/7/93 مبنی بر انتخاب احدی از جامعه حسابرسان رسمی از سوی شورا و معرفی به شهرداری جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری در اجرای بند 16 صورتجلسه 89 در جلسه مطرح و با عنایت به اعلام انصراف موسسه حسابرسی هوشیار ممیزدر جلسه حاضر مورد تصویب قرار گرفت تا شرکت سامان اندیشان یکتا جهت حسابرسی سال 93 عملکرد مالی شهرداری به شهرداری معرفی گردد. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان سیدعلی مرزانی ، علیرضا جمور ومحبوب اکبری و خانم نرگس مشعشعی( علت مخالفت : 1- با توجه به اینکه موسسه حسابرسی سامان اندیشان یکتا حسابرسی سال 91 و 92 را برعهده داشته ، بهتر بود سال 93 حسابرس جدیدی معرفی می شد ، علاوه بر آن این موسسه در سال گذشته قرارداد 80 روزه را جهت حسابرسی سال 91 در مدت 5 ماه انجام داده است. 2- انتخاب حسابرس شورا با فراخوان عمومی انجام و تأیید و تأکید بر آن حسابرسان به صورت متوالی برای چند سالانتخاب نشوند که این مقوله مورد توجه قرار نگرفت) ، غایب : آقای داور حضرت پور
« گردش کار تصویب »
تعداد 12 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت ودر نود و ششمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه مورخ 26/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد موافقت و تعداد 2 فقره جهت رفع ابهام و ادای توضیحات به شهرداری ارجاع و تعداد 2 فقره در جلسه جهت اعضای شورا قرائت و تعداد 1 فقره عدم موضوعیت ابهام فرمانداری تشخیصو 2 فقره ابهام فرمانداری اصرار بر مصوبه شورا تأکید گردید./
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، نامه های فرمانداری ملارد ، فرمانده ناحیه بسیج ملارد ، گزارش ناظر و مشاور فنی شورا ، نامه شرکت پالارکومه ، نامه پلیس راهور ملارد و نامه شورای اسلامی استان تهران »
مصوبات نود و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد ( دوره چهارم )
به تاریخ بیست و یکم آبان ماه سال 1393
1/1- تأکید به شهردار برای تحویل زمین اداره ثبت اسناد و املاک
2/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اطلاع رسانی سامانه پیامکی شورای شهر
3/1- تأکید به شهردار برای کنترل مضاعف و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز
4/1- تأکید به شهردار برای ارسال روزانه گزارش عملکرد واحدهای کنترل و نظارت و رفع سد معبر به شورا
5/1- تأکید به شهردار برای تسریع در اجرایی نمودن مصوبات شورا
6/1- تأکید به شهردار برای اقدام در جهت حفظ آرامش در مدیریت ها برای جلوگیری از بی انگیزگی
7/1- تشکر از شهردار به لحاظ تلاش برای ارتقاء سطح خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی
8/1- تأکید به شهردار برای تهیه و ارائه گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه های عمرانی
9/1- یادآوری به اعضاء شورا به منظور شرکت در مراسم سالگرد شهدای اقتدار
10/1- تأکید به شهردار برای تهیه لیست معابر و ارسال به شورا به منظور اولویت بندی در انجام کارهای عمرانی (لکه گیری و آسفالت )
11/1- تأکید به شهردار برای انجام هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط در امور عمرانی به عنوان رئیس کمیته حفاری
12/4- تأکید به شهردار برای تسریع در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورای شهر ملارد
2- آقای عوض عشایرپور نایب رئیس شورا :
1/2- تأکید به شهردار برای اجرایی نمودن توافق به عمل آمده جهت صدور پاسخ استعلام های گاز متقاضیان
2/2- تأکید به شهردار برای ضابطه مند نمودن نحوه محاسبه جریمه جهت تجاریها و پارکینگ ها
3/2- تأکید به شهردار برای تسریع در لکه گیری معابر به لحاظ فرارسیدن فصل سرما خصوصاً خیابان شریفیتدابیر لازم اندیشیده شود.
4/2- تأکید به شهردار برای دقت لازم و در نظر گرفتن مسائل فنی در لکه گیری و آسفالت معابر ، تسریع در اتمام پروژه خیابان مطهری
3- آقای علی رضا جمور عضو شورا :
1/3- تأکید به شهردار برای رسیدگی سریع به تقاضای شهروندان که از طریق سامانه شهرداری مشکلات رابیان میدارند.
2/3- در عملکرد کمیسیون ماده صد نگرانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث ساختمان مورد توجهقرار گیرد.
3/3- در اجرای آسفالت خیابان شمشاد تأخیر ایجاد شده جبران شود.
4/3- رفع مشکل عدم امنیت پارکها و جمع آوری اراذل و اوباش با تعامل نیروی انتظامی
5/3- در اجرای پروژه های معابر (آسفالت) هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط خدمات رسان انجام تا از کنده کاری و دوباره کاری جلوگیری شود.
6/3- تشکر از شهردار به لحاظ عملکرد مناسب در خدمات رسانی به شهروندان
4- آقای دکتر سیدکاظم زمانی عضو شورا :
1/4- تقاضا از شهردار برای ادای توضیح لازم در مورد اقدامات صورت گرفته برای احداث بیمارستان ملارد و همچنین ارائه توضیح در رابطه با شهرک اداری و زمان اجرای آن
5- آقای حاجعلی بحری عضو شورا :
1/5- تشکر از شهردار به لحاظ اقدامات صورت گرفته در موضوع تکریم ارباب رجوع و اتوبوسرانی
2/5- تأکید به شهردار برای توجه لازم به زیباسازی شهر ، استفاده از شیوه های نوین در زیباسازی شهر ، جمع آوری دام فروش ها متفرقه ، توجه به خانه های فرهنگ برابر مصوبات شورا
3/5/- ساماندهی در جهت نظافت و زیباسازی در شهرک چمران و سه بانده مارلیک
4/5- توجه به میزان کارآیی نیروها در موضوع پرداخت اضافه کاری ساعتی
6- خانم الهه حیات بینی منشی شورا :
1/6- تأکید به شهردار برای رعایت و اولویت بندی پروژه های عمرانی
2/6- تسریع در پیگیری در جهت انتقال املاک سهم شهرداری به نام شهرداری توسط آقای مهندس ترقی
3/6- کارهای اجرایی امور عمرانی در محله ایثارگران نیمه تمام مانده شهرداری تلاش نماید با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی پروژه های نیمه تمام را تکمیل نماید.
4/6- شهردار تلاش نماید تنش ها در بدنه شهرداری به حداقل برسد تا انگیزه کارکنان بالا برود.
5/6- پیمانکار در بدو شروع به کار توجیه شوند کار را نیمه کاره رها نکنند.
6/6- ضریب های محاسبه تخلف ساختمانی ماده صد ضابطه مند گردد.
7- خانم نرگس مشعشعی عضو شورا :
1/7- تأکید به شهردار برای تعیین تکلیف ادارات تأمین اجتماعی و ثبت اسناد و املاک در موضوع تخصیص زمین در شهرک اداری
2/7- رسیدگی به موضوع جمع آوری آبهای سطحی در محله سرآسیاب ملارد
3/7- پیمانکار جمع آوری ضایعات سازمان پسماند دارای شکایاتی بود که ضایعات مناسبی ندارد ، برای رفع مشکل پیگیری لازم صورت گیرد.
4/7- موضوع تعیین حوزه حریم شهر در بخشداری مرکزی مطرح گردید ، با توجه به آمادگی بخشداری طیجلسه ای پیگیری و اقدام گردد.
5/7- عدم دخالت شورا در جابجایی نیروها و تأکید بر استقلال شهردار در تغییر مدیران شهرداری و همچنین تأکید بر استقلال عضو شورا به عنوان نماینده شورای سازمان طبق وظایف و اختیارات قانونی
8- آقای محبوب اکبری عضو شورا :
1/8- تأکید به شهردار برای نظارت دقیق و توجه لازم به مسائل فنی در آسفالت کوچه ها و موضوع زیرسازی(در کوچه گل افروز مورد توجه قرار نگرفته )
2/8- جدول گذاری معابر هم زمان با کفپوش اجرا تا با آسیب های احتمالی به جداول مواجه نشود.
9- آقای سیدعلی مرزانی عضو شورا :
1/9- در موضوع رفاه کارکنان (وام) سازمانهای وابسته نیز مورد توجه قرار گیرند.
2/9- جداول و سایر فعالیت های عمرانی خیابان دکتر حسابی مورد توجه قرار گیرد و طبق مصوبه شورای محترم مبنی بر همسطح سازی پیاده روهای سطح شهر درخواست همزمان بودن این فعالیت ها باشد.
3/9- در سمت خیابان شریفی آب در سطح خیابان جاری شده رفع مشکل شود.
10- خانم معصومه بیات عضو شورا :
1/10- تأکید به شهردار برای ساماندهی اماکن عرضه دام زنده
2/10- در اجرای پروژه های عمرانی معابر هماهنگی لازم با ادارات مرتبط به ویژه ادارت خدمات رسان صورت گیرد.
3/10- امنیت پارکها را شهرداری در مفاد قرارداد با پیمانکار بعنوان تعهدات پیمانکار لحاظ و تأمین نماید.
11- آقای مهندس خراسانی شهردار ملارد :
1/11- تشکر از اعضای شورای اسلامی به لحاظ همدلی و توجه لازم به مسائل شهر و شهروندان
2/11- جابجایی ها در مدیرت امری اجتناب ناپذیر است. لکن توانمندی ها مورد توجه است.
3/11- با نمایندگان شورا در سازمانها در مسائل مختلف هماهنگی لازم وجود دارد.
4/11- با تلاش شهرداری تراکم ها افزایش یافته و در ساخت و سازها استحکام بنا مورد توجه است. شخصاًجمعه ها از محلات و مناطق مختلف برای کنترل ساخت و سازها بازدید دارم.
5/11- در موضوع سد معبر مشکلاتی هست شهرداری تلاش دارد با همکاری نیروی انتظامی حل نماید برای احداث بیمارستان مبلغ سه میلیارد تومان در ماده 180 تخصیص یافته که شهرداری پیگیری لازم را در دستور کار قرار داده است.
6/11- صورتجلسات واگذاری زمین به ادارات در سایت اداری آماده شده تا طی جلسه ای با حضور شورا و مسئولین اعطاء شود.
7-11- تقاضا نمودند برای حل موضوع تحویل زمین به ثبت اسناد راهکار ارائه نمایند.
8/11- برای پاسخ استعلام های گاز آئین نامه داخلی تنظیم گردیده که به شورا ارسال می گردد.
9/11- شهرداری برای ساماندهی عرضه دام دو نقطه را مکان یابی نموده است.
10/11- نظافت و ساماندهی شهرک چمران در اولویت قرار گرفته و در دست اقدام است.
11/11- اولویت بندی پروژه های عمرانی بر مبنای بودجه مصوب تعیین می گردد.
12/11- با تأمین اجتماعی مقدمات توافق نهایی انجام گرفته است.
13/11- برای احداث فرهنگسرا پانصد میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.
14/11- با توجه به اهمیت حساسیت امنیت پارکها لزوماً باید نیروی انتظامی ورود نماید ، اما از این پس در متن قراردادها نیز درج خواهد شد.
15/11- در مورد رفاه کارکنان شهرداری (وام) پس از نهایی شدن به سازمان ها نیز ابلاغ می گردد.
16/11- در مورد پروژه های عمرانی در معابر هماهنگی لازم با ادارات ذیربط وجود دارد ، اما بعضاً ادارات به تعهدات خود عمل نمی کنند.
17/11- در خیابان رسول اکرم (ص) کفسازی نهرها در دستور کار قرار گرفته است.
18/11- تکمیل کار ساختمان شورا زمان بندی انجام و نتیجه به شورا اعلام خواهد شد.
19/11- معبر ایثارگران در حال پیگیری است ، بعضی از توافقات صورت نگرفته و علت آن واقع بودن در کاربری باغات است.
ـ توافقات انجام گرفته با شهردار پس از مذاکرات و تبادل نظر قبل از شروع جلسه رسمی :
1- ارسال گزارش روزانه توسط شهرداری از عملکرد واحدهای رفع سدمعبر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز به شورا
2- تهیه و ارسال گزارش اعتبارات تخصیصی استانی و هزینه کرد آن به شورا توسط شهرداری
3- شهرداری در راه اندازی سیستم اتوماسیون مستقل شورا تسریع لازم به عمل آورد.
4- با عنایت به بند «ب» ماده 4 آئین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مؤسساتی که خدمات آنها در داخل محدوده شهرها مستلزم حفاری معابر و احداث تأسیسات می باشد ، شهردار به عنوان رئیس کمیته حفاری شهر در اجرای پروژه های عمرانی با ادارات ذیربط هماهنگی لازم معمول تا از دوباره کاری جلوگیری شود.
5- شهرداری در جهت ساماندهی محلهای عرضه دام با هماهنگی ادارات مرتبط اقدام نماید.
6- شهرداری در تحویل زمین سایت اداری در موضوع ثبت اسناد و املاک تعیین تکلیف نماید.
·7- شهرداری برای تعیین حوزه حریم شهر ضمن هماهنگی با بخشداری مرکزی تسریع لازم به عمل آورد.
8- پیگیری کتبی مصوبات و نامه های شورای اسلامی شهر که به شهرداری ارسال گردیده توسط رئیس شورا و اقدام توسط شهرداری ارسال پاسخ طی یک هفته پس از وصول نامه
مصوبات جلسه :
1- نامه فرمانده بسیج ناحیه ملارد به شماره 000527/1/321/523/زم مورخ 23/6/93 درخصوص توافقاتبه عمل آمده فی مابین سپاه و شورا و شهرداری در مورد پایگاه مقاومت بسیج شهید عقیلی ملارد بندهای 3 و 5 توافق نامه پیوستی به شماره 7154/321/523/زم مورخ 20/6/90 به شرح :
1/1- بند سوم : مقرر گردید شهرداری نسبت به واریز ماهیانه مبلغ 000/500/6 ريال هزینه اجاره بهاء تجاریهای پایگاه که تخریب می شود و تا بهره برداری از واحدهای تجاری معوض که پس از ساخت در بلوار بسیج به حساب پایگاه مذکور اقدام نماید.
2/1- بند پنجم : مقرر گردید شهرداری نسبت به احداث بنا به متراژ 90 مترمربع در 3 واحد 30 متری تجاری با کلیه امکانات و استحکام مورد تأیید مهندس سپاه در زمین مذکور اقدام و همزمان با افتتاح ساختمان پایگاه به بهره برداری برسد در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با شهرداری برای تسریع در اقدام مکاتبه لازم صورت گیرد. ( با 13 رأی )
2- نامه شهرداری به شماره 10318/د/93 مورخ 27/7/93 درخصوص قطعه زمینی به مساحت 120 مترمربع با قولنامه عادی هیئت مکتب الشهداء واقع در ملارد ، خیابان شهید علیرضا دهقانپور ، کوچه ولیعصر ، ابتدای 25 متری ایثارگران و اعلام نظر معاونت فنی عمرانی مبنی بر فاقد نقشه دقیق از ملک فوق الذکر با استناد تبصره 5 ماده 96 مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفته و تقاضای طرح مجدد در جلسه رسمی شورا دارد ، در جلسه مطرح و با توجه به مذاکره انجام شده با شهردار مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با شرایط مساوی کارشناسی شده زمین معوض معرفی تا مجدداً در جلسه شورا مطرح و اتخاذ تصمیم شود. ( با 13 رأی )
3- نامه شهرداری به شماره 10220/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص خط کشی محوری و عابر پیادهبا تخصیص مبلغ 000/000/500/7 ريال از محل اعتبارات عمرانی پیش بینی نشده و اجرای فاز اول آن با اعتباریبه مبلغ 000/000/500/1 ريال مستند به مفاد ماده 23 و تبصره ذیل ماده 26 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8/12/89 مجلس شورای اسلامی ، موضوع واریز 60% از وجوه حاصل از درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی داخل محدوده شهرها به حساب شهرداری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت تا ضمن تنظیم لایحه جدید با ذکر دلایل کافی برای ترک تشریفات به مبلغ 000/000/500/1 ريال و تعیین نقاط موردنظر مراتب را به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 13 رأی )
4- نامه فرمانداری شهرستان ملارد به شماره 5990/1/5800 مورخ 10/8/93 موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی به مساحت 55 مترمربع واقع در ملارد قدیم ، خیابان شهدا با کاربری فضای سبز مستند به جوابیه ارسالی در پاسخبه بند 5 مصوبه شماره 79 در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری عودت و شهرداریبا استناد به تبصره 2 ذیل ماده 5 لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی ، عمرانی و نظامی دولت ، لایحه جدید تنظیم و به شورا ارسال تا مجدداً در جلسه رسمی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 13 رأی )
5- پیشنهاد اعضاء شورا مثبوت به شماره 1504/56 مورخ 11/8/93 درخصوص تقاضای اهالی ایثارگران ملارد برای بازگشایی معبر و چگونگی استخدام و بکارگیری فرزندان نیروهای شهرداری بعد از بازنشستگی در جلسه مطرح و بند اول طرح مذکور مورد تصویب قرار گرفت تا شهرداری با رعایت قانون نوسازی نسبت به مورداقدام نماید. ( با 13 رأی )
6- نامه شهرداری به شماره 10948/ش م ص/93 مورخ 19/8/93 درخصوص تخصیص یک قطعه زمین به منظور استقرار اداره اطلاعات شهرستان ملارد با لحاظ نمودن تبصره 6 ماده 55 قانون شهرداریها از توافقات زمینهای مهندس ترقی به متراژ 7000 مترمربع واقع در ملارد ، جاده چیتگر ، بعد از گلزار شهدا در مجاورت و همعرض سوله سپاه پاسداران انقلاب در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید. ( با 13 رأی )
تعداد 14 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و پنجمین جلسه رسمی عادی که در روز چهارشنبه مورخ 21/8/93 برگزار شد در دستور جلسه قرار گرفت و مطرح شد.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوبات رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند ، در نتیجه در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ملاردبا تعداد 5 فقره لایحه و پیشنهاد ارائه شده موافقت و با تعداد ـ فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد ـ فقرهبه کمیسیونها ارجاع ، همچنین تعداد 2 فقره از پیشنهادهای رسیده برای اطلاع اعضاء شورا در جلسه رسمی قرائت و در مورد 7 فقره از پیشنهادهای وصولی مقرر شد با شهرداری ، شورای ترافیک ، فرمانداری ، شورای اسلامیاستان تهران و شورای اسلامی شهرستان ملارد مکاتبه گردد./
عنوان
« بررسی لوایح شهرداری ملارد و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی و نامه های فرمانداری شهرستان ملارد(رفع ابهام تعدادی از بندهای صورتجلسه 89 و موضوع تملک ملک آقای میثم صمدی) و پیشنهادهایاداره ورزش و جوانان و پلیس راهور ، باشگاه شاهین طلایی ، مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ،اصحاب رسانه و یک مورد درخواست یکی از شهروندان ملارد »
« به انضمام گردش کار تصویب »
مصوبات نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ملارد(دوره چهارم)
به تاریخ نوزدهم آبان ماه سال 93
1- نامه شهرداری بشماره 2773/د/93 مورخ 16/6/93 منضم به تصویر تقاضای آقای حسین جمور در مورد مساعدت مالی برای چاپ کتاب به مبلغ 000/000/30 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417701 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی جهت بررسی دقیق تر و اصلاحات لازمدر کتاب به کمیسیون فرهنگی شورا ارجاع گردید تا با تشکیل جلسه با مشاور فرهنگی شورا نسبت به مورد اقدام و سپس مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
2- نامه شهرداری به شماره 9772/ش م ص/93 مورخ 12/7/93 در مورد مساعدت مالی به آقای محمد نوظهوربه منظور خرید یکدستگاه ویلچر به مبلغ 000/000/15 ريال از محل اعتبارات ماده 17 ردیف 417703 وظیفه خدمات شهری در جلسه مطرح و با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی مبلغ 000/000/10 ريال( یک میلیون تومان ) مورد تصویب قرار گرفت. ( با 11 رأی ) ، غایبین : خانمها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
3- نامه شهرداری ملارد به شماره 9625/ش م ص/93 مورخ 7/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 46003 منضم به صورتجلسه تنظیمی به شماره 9024/ش م ص/93 مورخ 22/6/93 فی مابین آقایان حسین قلی برنج فروش و ابراهیم غریبی (وکیل 71 نفر مالکین اعضاء تعاونی مسکن شماره 9 ناجا ) و شهرداری مبنی بر الحاق اراضی پلاکهای ثبتی 3059 الی 3076 از 2 اصلی به محدوده شهر و تعیین کاربری و در راستای اجرای ماده 101 قانون شهرداریها مصوب 1390 و تبصره 3 قانون مذکور که مقدار 25% از کل اراضی برای تأمین سرانه های عمومی و خدماتی و مقدار 25% باقی مانده نیز برای تأمین اراضی مورد نیاز جهت احداث شوارع و معابر عمومی مجموعاً به میزان 75/43% می بایست در اختیار شهرداری قرار گیرد و همچنین با لحاظ تبصره 4 قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرحهای دولتی در شهرداریها مصوب 1367 که میبایست حداکثر تا 20% اراضی برای ورود به محدوده توسعه و عمران شهر لحاظ گردد با توجه به اینکه اراضی پلاکهای مذکور جزء تعاونیهای موسوم به تعاونیهای16 گانه قلعه فرامرزیه بوده که طی صورتجلسه مورخ 21/2/93 به شهرداری ابلاغ گردیده در جلسه مطرح وبا توجه به نظریه کمیسیون عمران مقرر شد به شهرداری ارجاع تا نسبت به مواد زیر اقدام و سپس مجدداً به شورای اسلامی ارسال و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد :
1/3- تعیین و اعلام مساحت معابر کلی زمین مورد توافق طبق اسناد رسمی و میزان معابر موجود (اعلام شماره پلاکهای ثبتی و مساحت های مربوطه جزء لاینفک توافق باشد)
2/3- تعیین و اعلام مساحت معابر و شوارع مهم شهرداری و مالک
3/3- تعیین و اعلام قدرالسهم سرانه ها
4/3- اعمال ماده 18 آموزش و پرورش
5/3- تعیین و جانمایی 20% الحاقی و ارسال نقشه جانمایی قدرالسهم شهرداری به شورا و قید تعیین قیمت 4% مساحت زمین درخواستی تعاونی بعد از توافق کارشناس رسمی و اخذ مجوز از شورا . ( با 11 رأی ) ،غائبین : خانم ها معصومه بیات و نرگس مشعشعی
4- نامه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد بشماره 2469/128 مورخ 15/7/93 درخصوص عدم امکان هدایت آبهای سطحی به درون شبکه فاضلاب شهری بدلیل وجود ذرات معلق سمی موجود در اینگونه آبهای جاری و تقاضای اجرای مصوبه شورای شهر در ارتباط با بند 9 جلسه شماره 26 موضوع تبصره 3 در بخش فاضلابدر جلسه مطرح و دریافت تسهیلات از مشترکین برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرف فاضلاب شهری به شرح ذیل :
1/4- به ازاي هر واحد انشعاب خانگي مبلغ 000/500/1 ريال (يك ميليون و پانصد هزار ريال)
2/4- به ازاي هر مترمكعب ظرفيت قراردادي مبلغ 000/350 ريال (سيصد و پنجاه هزار ريال)
و با امعان نظر به تباصر 1 ، 2 و 3 آئين نامه ضمیمه نامه شماره 1707/128 مورخ 139/92 امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد درخصوص تخفيفات لازم به اشخاص حقيقي و حقوقي پيشنهاد مطروحه با رعايت ضوابط و مقررات تعيين شده از طرف شركت به تصويب رسيد.( با 13 رأی )
5- پیشنهاد شماره 67/2043/206 مورخ 22/7/93 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منضم به تصویر تقاضای هیئت کوهنوردی شهرستان ملارد در مورد مساعدت مالی بمنظور خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردان به مبلغ یکصد میلیون ريال در جلسه مطرح و به لحاظ مضیقه ها و محدودیت های مالی شهرداری مخالفت گردید. ( با 13 رأی )
6- نامه تنظیمی اعضاء شورای اسلامی شهر درخصوص اصلاح اساسنامه سازمان مدیریت و پسماند شهرداریهای ملارد و صفادشت مطرح و مقرر گردید نامه تنظیمی ابتدا به استانداری تهران ارسال و درصورت عدم حصول نتیجهبه وزارت کشور انعکاس یابد. ( با 13 رأی )
7- نامه شهرداری بشماره 10171/ش م ص/93 مورخ 24/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 35820 منضم به صورتجلسه تنظیمی شماره 9684/ش م ص/93 مورخ 9/7/93 فی مابین خانم محترم سادات حسینی راد و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 984 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی می باشد به شرح ذیل تصمیم گیری شد :
1/7- مقرر گردید درصورت موافقت از سوی مراجع ذیربط مودی عوارض مربوط به صدور مجوز ساخت که شامل عوارض فروش کاربری شناور تجاری ( که حداقل آن 30% ارزش روز کارشناسی با کاربری تجاری می باشد ) و فروش تراکم و هزینه سرانه های موردنیاز و سایر عوارض قانونی می باشد را مطابق با آخرین تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر به حساب شهرداری واریز نماید.
2/7- مقرر گردید شهرداری پس از انجام مراحل فوق توسط مالک نسبت به صدور مجوز ساخت به صورت زیرزمین با کاربری پارکینگ به صورت 90% سطح اشغال و همکف با کاربری تجاری و مشاعات با سطح اشغال 60% و طبقات اول الی چهارم با کاربری مسکونی هر طبقه با سطح اشغال 60% به نام مشارالیه اقدام نماید.
تبصره 1 : طبق ضوابط حداکثر تراکم مسکونی در منطقه موردنظر با ملحوظ نمودن صورتجلسه مورخ 20/8/91 کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری 255% می باشد که مالک درخواست 45% تراکم مازاد دارد که مجموعاً 300% تراکم درخواستی می باشد.
تبصره 2 : بدینوسیله مالک اختیار هرگونه تغییرات اعم از کاهش یا افزایش واحدها و ... را به کمیسیون ماده 5 دفتر فنی استانداری واگذار می نماید.
در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون عمران مشروط به تأمین کامل پارکینگ های مورد نیاز با احتساب 40% تجاری شناور و 255% تراکم مورد تصویب قرار گرفت . ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
8- پیشنهاد مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین طلایی مثبوت بشماره 1220/79 مورخ 27/7/93در دبیرخانه شورا در مورد تقاضای مساعدت مالی بمبلغ 000/000/70 ريال برای تهیه لباس ، کارت عضویت ، ایاب و ذهاب ، رنگ آمیزی و ... در جلسه مطرح که با توجه به نظر موافق کمیسیون فرهنگی شورا مورد تصویب قرار گرفت تا جهت تنظیم لایحه با تعیین مبلغ و ردیف اعتباری به شهرداری ارجاع و سپس جهت اتخاذ تصمیم به این شورا ارسال گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
9- پیشنهاد مؤسسه ترک اعتیاد سپیده دم سلامت ملارد مثبوت بشماره 1260/52 مورخ 29/7/93 در موردرفع مشکل برق ساختمان مؤسسه در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی مخالفت گردید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
10- تقاضای آقای عبدا.. خزایی مورخ 7/8/93 یکی از ساکنین سرآسیاب ملارد مبنی بر مساعدت مالی به نامبرده بدلیل داشتن فرزندان سه قلو و عدم توانایی تأمین مخارج مالی آنان در جلسه مطرح که با توجه به نظریه کمیسیون فرهنگی به شهرداری ارجاع تا با هماهنگی کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به تنظیم لایحه و ارسال به شورا اقدام تا مجدداً در جلسه رسمی شورا مطرح و اتخاذ تصمیم گردد. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
11- نامه فرمانداری شهرستان ملارد بشماره 5881/1/5800 مورخ 6/8/93 درخصوص ابهام در بندهای شماره 3 ، 8 ، 9 و 19 صورتجلسه 89 شورا به شرح ذیل :
1/11- بند 3 : شهرداری قبل از تقدیم لایحه مربوطه نسبت به مشخص نمودن بودجه در ردیف اعتباری تعیین شده اقدام تا از تصویب موارد مشروط جلوگیری گردد.
2/11- بند 4 : مراتب درصورت تصویب در شورای نامگذاری شهرستان ، اقدام بعدی صورت پذیرد.
3/11- بند 8 و 9 : تاریخ و زمان اجرای مصوبه مشخص نمی باشد. ضمن تعیین ، مراتب اعلام تا اقدام بعدی صورت پذیرد.
4/11- بند 19 : با توجه به استقلال مالی شورای اسلامی درخصوص هزینه های اداری و اجرایی ، تنظیم و ارائه لایحه از سوی شهرداری برابر موارد داخلی شورای اسلامی خلاف ضوابط و مقررات می باشد.
در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا رئیس شورا نسبت به رفع ابهامات وارده اقدام نماید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
12- پیشنهاد فرمانده پلیس راهور ملارد بشماره 179/2/13/4552 مورخ 18/7/93 در مورد عدم اقدام شهرداری مرتبط با مصوبات کمیته قرارگاه ساماندهی ترافیکی ( احصاء و تکمیل علائم عمودی و افقی و رنگ آمیزی محل عبور عابرین پیاده ) و تقاضای پیگیری موضوع در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به شهرداری ارجاع و از طریق شهرداری نسبت به مورد اقدام و نتیجه به شورا اعلام شود. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدمهدی سیدلر
13- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیم در مورد افراد معرفی شده از سوی اعضاء شورا بمنظور تشکیل تیم کارشناسی در شورا در جلسه مطرح و مقرر گردید رئیس هر کمیسیون نسبت به معرفی افراد مورد نظر خود اقدام تا در جلسه بعدی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. ( با 11 رأی ) ،مخالف : خانم نرگس مشعشعی غایب : آقای سید مهدی سیدلر
( گردش کار تصویب )
تعداد 16 فقره لایحه و پیشنهاد و نامه بصورت عادی ارایه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و چهارمین جلسه رسمی عادی که در روز دوشنبه تاریخ 19/8/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مصوب رأی گیری علنی بعمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در جلسه حاضر بودند و در نتیجه در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرملارد با تعداد 4 فقره لایحه و پیشنهاد ارایه شده موافقت و با تعداد 2 فقره لایحه و پیشنهاد مخالفت و تعداد 3 فقره به کمیسیونهای فرهنگی و غیره ارجاع ، همچنین تعداد 3 فقره جهت تنظیم لایحه و اقدام لازم به شهرداری ارجاع گردید. ضمناً تعداد یک فقره موکول به مکاتبه با استانداری تهران و تعداد 3 فقره به رسیدگی نهایی با حضور شهردار در جلسه رسمی شورا موکول گردید./
(( بررسی لوایح شهرداری ، پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی ، سازمان پسماند و فرمانداری شهرستان ملارد (رفع ابهام از بند 11 صورتجلسه شماره 86 شورا) و شورای اسلامی شهرستان ملارد ))
مصوبات نود و دومین جلسه عادی شورای اسلامی شهر ملارد (دوره چهارم)
به تاریخ چهارشنبه هفتم آبان ماه سال 1393
دستور نود و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی ملارد :
1- نامه شهرداری به شماره 2080/د/93 مورخ 20/5/93 منضم به تصویر نامه شماره 8391/ش م و/93 مورخ 18/5/93 درخصوص درخواست آقاي خداداد سلگي از همكاران زحمتكش خدمات شهري مبنی بر مساعدت مالی به نامبرده به مبلغ 000/000/15 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 417701 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح و تصویب گردید. ( با 11 رأی ) ، غایبین : آقایان سیدمهدی سیدلر و داور حضرت پور
2- نامه شهرداری به شماره 2599/د/93 مورخ 9/6/93 درخصوص ارسال پرونده های شماره 39941-39946-39947-37494-39945 و 16828 منضم به صورتجلسه تنظیمی به شماره 8311/ش م ص/93 مورخ 3/6/93 فی ما بین آقای اسماعیل کامران وکیل خانمها مرجان و میترا کامران و شهرداری ملارد مبنی بر تعیین کاربریبا عنایت به اینکه ملک موردنظر به مساحت 5/7170 مترمربع که طبق طرح جامع به محدوده شهر الحاقو در پهنه 231R (بافت مسکونی ارزشمند فضای سبز و باغات ) قرار گرفته و فاقد کاربری می باشد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 8 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدکاظم زمانی ، سیدعلی مرزانی و علیرضا جمور و خانم نرگس مشعشعی ، غایب : آقای داور حضرت پور
3- نامه شهرداری به شماره 10007/ش م ص/93 مورخ 19/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 26836 متعلق به آقای حمدا.. اکبری مبنی بر تملک تعدادی از واحدهای تجاری به میزان 000/000/000/30 ريال پلاک ثبتی657 فرعی از 43 اصلی واقع در خیابان بهاره شرقی توسط شهرداری ، معادل بدهی های علی الرأس نامبردهدر جلسه مطرح و با توجه به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا صرفاً برای مطالبات پرونده شماره 26836 مشروط به تعیین قیمت کارشناس رسمی دادگستری و سپس تأیید آن از سوی شورای اسلامی شهر و انتقال سند ملک قدرالسهم شهرداری به نام شهرداری مورد تصویب قرار گرفت. ضمناً شهرداری را مکلف می نماید :
1/3- در مورد صدور پاسخ استعلام طی نامه شماره 91034537 مورخ 3/4/93 درخصوص پرونده فوق قبل ازمفاصا حساب توضیح لازم را کتباً به شورا تسلیم نماید.
2/3- شهرداری موظف است نسبت به وصول طلب خود از نامبرده به صورت نقدی در مورد سایر پرونده های مطروحه مشارالیه در شهرداری و ثبت در دفاتر مالی اقدام قانونی معمول نماید. ( با 8 رأی ) ، مخالفین : آقایان حسین بیات و محمد خلج و خانمها معصومه بیات و الهه حیات بینی ، غایب : آقای داور حضرت پور
4- نامه شهرداری ملارد به شماره 10013/ش م ص/93 مورخ 19/7/93 درخصوص ارسال پرونده شماره 30983 متعلق به آقای عباس رستم پور وکیل آقای ایرج خاموشی منضم به صورتجلسه تنظیمی فی مابین نامبرده و شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ساخت و افزایش تراکم با عنایت به اینکه ملک مورد نظر به مساحت 5/224 مترمربع واقع در محدوده شهر با کاربری مسکونی می باشد در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد مخالفت قرار گرفت و به تصویب نرسید. ( با 7 رأی ) ، موافقین : آقایان سیدکاظم زمانی ، محبوب اکبری ، علیرضا جمور سیدعلی مرزانی و نرگس مشعشعی ، غایب : آقای داور حضرت پور
5- نامه سازمان مدیریت پسماند ملارد به شماره 2371/س پ د/93 مورخ 24/7/93 درخصوص اینکه از مورخه 1/2/93 کلیه وظایف امور شهری در منطقه مارلیک طی قرارداد به شماره 207/254/پ مورخه 25/1/93 به پیمانکار تنظیف ورفت وروب (شرکت دهکده سبز پوش) واگذار گردیده و صورت وضعیت 5 ماهه این پیمانکار در مجموع مبلغ 000/400/080/6 ریال می باشد که مبلغ 662/240/199/2 ریال آن تا کنون پرداخت شده ، و رفت و روب کلیه مسیرها اعم از مسیرهای اصلی ، فرعی و بن بست ها بصورت شبانه روزی تنطیف می گردد و جمع آوری زباله سطح شهر بصورت شبانه با 3 دستگاه خودرو مکانیزه در شب و یک دستگاه در روز انجام می گیرد. که با توجه به بازگشایی مدارس اکثر مدارس منطقه مارلیک ( طرح استقبال از مهر ) شستشو و تنظیف گردیده که گزارشات آن بصورت مکرر با پیوست تصاویر جهت استحضار شهردار محترم و معاونت های مربوطه ارسال گردیده است در جلسه مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مورد تصویب قرار گرفت تا به شهردار تأکید شود به منظور ارائه خدمات مطلوب پیمانکار ، در انجام تعهدات مالی شهرداری برای پرداخت مطالبات مشارالیهتسریع لازم به عمل آید. ( با 12 رأی ) ، غایب : آقای سیدعلی مرزانی
6- نامه سازمان مدیریت پسماند ملارد به شماره 2371/س پ د/93 مورخ 24/7/93 درخصوص بند 2 مصوبه شورای سازمان به شماره 1742/س پ د/93 مورخ 13/6/93 مبنی بر انعقاد قرارداد با 5 نفر نیروی معرفی شدهاز سوی فرمانداری در جلسه مطرح و با توجه به مغایرت موضوع با مفاد بند ( ز ) ماده 174 برنامه و بودجه و دستورالعمل بودجه سال 93 شهرداری صادره از شورا و نیز بخشنامه بودجه سال 93 شهرداریها علت این اقدام از شهردار استعلام شود. ( با 13 رأی )
7- پیشنهاد آقای دکتر سیدکاظم زمانی به شماره 1265/32 مورخ 29/7/93 درخصوص طرح تشکیل کار گروهبرای درآمدزایی مستمر شهرداری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی مطرح وبه دکتر زمانی عضو شورا ارجاع گردید تا راهکارهای اجرای را مشخص و ظرف 10 روز به شورا اعلام نماید. ( با 12 رأی ) غایب : آقای داور حضرت پور
8- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا در مورد فرایند تغییر کاربری و تفکیک اراضی 196 هکتاری آقای مهندس ترقی پلاک 7191 فرعی از 43 اصلی به شماره پرونده 16032 و تعیین تکلیف قدرالسهم شهرداری و انتقال به نام شهرداری و لزوم تسریع شهرداری در اقدام در جلسه مطرح و مقرر شد شهرداری ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به صورت کتبی به شورا اقدام تا تصمیمات بعدی اتخاذ گردد.( با 12 رأی ) ، غایب : آقای علیرضا جمور
9- نامه فرمانداری محترم شهرستان ملارد به شماره 5728/1/5800 مورخ 1/8/93 در مورد وجود ابهام در بند شماره یازده مصوبه 86 مستند به ماده 80 (اصلاحی 6/7/1382 و 27/8/1382 ) قانون وظایف شوراهای اسلامی کشور و بخشنامه شماره 4398 مورخ 23/1/93 مقام عالی وزارت کشور ، دستور فرمائید اعضای محترم شورا پس از وصول ظرف 10 روز آتی ضمن تشکیل جلسه نسبت به اصلاح یا الغاء مصوبات مغایر با مقررات اقدام نمایددر جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت تا رئیس شورا در جهت رفع ابهام اقدام نماید. ( با 13 رأی )
10- نامه شهرداری به شماره 10507/ش م ص/93 مورخ 30/7/93 در مورد درخواست شماره 15123/1070/93 و 15121/1070/93 مورخ 16/6/93 امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد مبنی بر صدور مجوز تحویل دو قطعه زمین در باغ عمارت و انتهای بلوار دانش هر قطعه به مساحت ده مترمربع برای حفر دو حلقه چاه با هدف رفع مشکلات کمبود آب شرب مستند به مفاد بند دوم و سوم و چهارم از ماده 76 وظایف شوراهای اسلامی در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با تنظیم قرارداد اجاره ضمن تأکید لازم به شهردار ملارد برای اتخاذ تدابیر لازم در جهت تأمین آب به منظور آبیاری فضاهای سبز اقدام گردد. ( با 13 رأی )
11- نامه شهرداری به شماره 10550/ش م ص/93 مورخ 3/8/93 در مورد مساعدت مالی به مساجد جهتتقویت برنامه های معنوی و مذهبی از محل اعتبارات برنامه 306 پروژه 3060909302 وظیفه عمران شهریبه 1- سه مسجد جامع شهر هر کدام به مبلغ 000/000/70 ريال و 2- بقیه مساجد هر کدام به مبلغ 000/000/50 ريال در جلسه مطرح که مورد تصویب قرار گرفت تا با تنظیم لیست دقیق توسط کمیسیون فرهنگی موافقت شورا جهت اقدام به شهرداری ابلاغ گردد. ( با 13 رأی )
12- پیشنهاد شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 172/4/م/ش مورخ 3/8/93 منضم به تصویر نامه شماره 945/21/93 مورخ 28/7/93 رئیس شورای اسلامی استان تهران و ضمائم مربوطه درخصوص طرح اصلاح موادیاز قانون که با هدف کاهش و سلب اختیارات و به طبع آن روند تضعیف شوراها به شرح پیوستها در جلسه مطرح و مقرر شد تا با نظر اعضاء شورا و محوریت کمیسیون حقوقی ظرف 10 روز پاسخ لازم تهیه و ارسال شود. ( با 13 رأی )
13- پیشنهاد شورای اسلامی شهرستان ملارد به شماره 173/4/م/ش مورخ 3/8/93 منضم به تصویر نامه شماره 5648/1/5800 مورخ 29/7/92 فرمانداری محترم شهرستان ملارد به انضمام کپی نامه شماره 7971/12/د مورخ 9/7/93 مدیر کل محترم دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری تهران و نامه شماره 5176/1/5800 مورخ 14/7/93 فرمانداری محترم شهرستان ملارد منضم به تصاویر نامه های پیوستی درخصوص ابلاغ آئین نامه اجرائی ماده ( 79 ) قانون مجازات اسلامی و نامه شماره 5073/15800 منضم به تصاویر نامه های پیوستی درخصوص سوگندنامه مدیران در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا با نظر اعضاء شورا و کمیسیون حقوقی ظرف 10 روز توسط آقای اسدی مشاور شورا جوابیه ای تنظیم تا اقدامات خلاف قانون دستگاههای دولتی نیز احصاء و جهت ارائه طریق به حضور استاندار محترم تقدیم شود. ( با 10 رأی ) غایبین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی و سیدعلی مرزانی و خانم نرگس مشعشعی
14- نامه شهرداری به شماره 10605/ش م ص/93 مورخ 3/8/93 در مورد تقاضای مجوز برای تمدید مهلت اجاره ملک آقای احمد زارع بنادکوکی از مورخ 26/7/93 لغایت 26/7/94 برای مدت یکسال با همان شرایط مندرجدر قرارداد شماره 28396/125 مورخ 5/9/92 (یکدستگاه آپارتمان اداری به مساحت 212 مترمربع ، طبقه اولواقع در سرآسیاب ، خیابان امام خمینی (ره) ، بعد از چهاراه اول ، روبروی پارک ، جنب پلاستیک فروشی ،پلاک 129 به منظور ادامه استقرار معاونت حمل و نقل شهرداری با پرداخت اجاره ماهیانه 000/000/10 ريال در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. ( با 10 رأی ) ، غایبین : آقایان دکتر سیدکاظم زمانی و سیدعلی مرزانی و خانم نرگس مشعشعی
15- پیشنهاد آقای حسین بیات رئیس شورا مثبوت به شماره 1364/31 مورخ 4/8/93 درخصوص یادآوری اتمام مهلت اعتبار کلیه مجوزهای صادره از سوی شورا مبنی بر تفویض اختیار به معاونین یا مسئولین شهرداری اعم از اینکه در این دوره یا در دوره های قبل صادر شده و هرگونه اقدام براساس آن فاقد وجاهت قانونی است و تقاضای طرح آن در جلسه علنی برای تسهیل در ایام امور مراجعین و امور شهر در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.( با 11 رأی ) ، غایب : آقای دکتر سیدکاظم زمانی و خانم نرگس مشعشعی
تعداد 15 فقره لایحه و پیشنهاد به صورت عادی ارائه و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر ملارد ثبت و در نود و دومین جلسه رسمی که در روز چهارشنبه 7/8/93 برگزار شد مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.
پس از بررسی و تبادل نظر مشتمل بر بندهای مطروحه رأی گیری علنی به عمل آمد و تعداد 13 نفر اعضای شورادر جلسه حضور داشتند. در نتیجه در نود و دومین جلسه شورای اسلامی ملارد با تعداد 11 فقره لایحه و پیشنهاد ارائه شده موافقت و با تعداد 2 فقره مخالفت و تعداد یک فقره به شهرداری و تعداد یک فقره به کمیسیون حقوقی ارجاع گردید./
مهمترین موارد مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر ملارد : ۶ بند از لوایح دستورکار مورد بررسی، تبادل نظر و رای گیری قرار گرفت طرح احداث پارکینگ در شهرک اداری طرح...