ویژه های خبری

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 821

مصوبات

بيست و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 92/8/20 در محل شورا با حضور اعضا و به رياست آقاي سيدعلي مرزاني تشكيل كه پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد دستور جلسه توسط منشي جلسه قرائت كه پس از بحث و تبادل نظر دستور جلسه با حضور سرپرست محترم شهرداري ملارد پس از توضيحات مشاراليه به شرح ذيل تصميم گيري شد : 

1- نامه شهرداري به شماره 26147/130 مورخ 13/8/92 منضم به تصوير درخواست تالار ميلاد نور به انضمام فاكتورهاي هزينه غذاي انتخابات اخير به مبلغ 000/020/972 ريال (نهصد وهفتاد و دو ميليون و بيست هزار ريال) از محل اعتبارات ماده 16 رديف 41610 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظرمقرر گرديد شهرداري گزارش كاملي از كليه مبالغ پرداختي درخصوص انتخابات دوره چهارم شوراي اسلامي و يازدهمين دوره رياست جمهوري به همراه مستندات و مصوبات مربوطه به شوراي اسلامي شهر ارسال نمايد. ضمناً پيشنهاد شهرداري بدليل عدم وجود اعتبار و وضعيت بد مالي شهرداري مورد مخالفت قرار گرفت و به تصويب نرسيد.

( با 7 رأي ) ، موافقين : آقايان عوض عشايرپور ، محمد خلج ، سيدمهدي سيدلر ، داور حضرت پور و محبوب اكبري و خانم الهه حيات بيني

2- نامه شهرداري به شماره 20020/121 مورخ 19/6/92 درخصوص خاتمه قرارداد اجاره بيلبوردهاي تبليغاتي سطح شهر در تاريخ 20/4/92 و همچنين با برگزاري دو بار مزايده عمومي كه با عدم استقبال مواجه گرديده و شهرداري در نظر دارد محيطهاي تبليغاتي مذكور را با مساحت تقريبي 800 مترمربع از طريق برگزاري مزايده عمومي و با قيمت پايه 200/263 ريال (دويست و شصت و سه هزار و دويست ريال) جهت هر مترمربع           به مدت يكسال به كانون تبليغاتي واجد شرايط واگذار نمايد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري  با قيمت پايه تا آخر سال جاري نسبت به واگذاري موضوع به شركت هاي واجد شرايط برابر قانون و آئين نامه مالي اقدام نمايد. ضمناً براي سال 93 با پادار نمودن در بودجه پيشنهادي و اخذ مجوز    از شورا نسبت به واگذاري آن به شركت هاي واجد شرايط با شرايط جديد اقدام لازم و قانوني را به عمل آورده كه اين پيشنهاد مستند به ماده 13 آئين نامه مالي شهرداري به تصويب رسيد. ( با 12 رأي ) غايب : آقاي سيدعلي مرزاني

3- نامه شهرداري به شماره 24720/136 مورخ 30/7/92 منضم به تصوير درخواست معاونت فني و عمراني شهرداري درخصوص ساخت اتاقك نگهباني پاركينگ دادگستري ملارد با تهيه مصالح ساختماني با برآورد مبلغ 000/000/260 ريال (دويست و شصت ميليون ريال) و اتاقك نگهباني فرمانداري ملارد به مبلغ 000/000/500 ريال ( پانصد ميليون ريال ) از محل پروژه هاي پيش بيني نشده برنامه 39000 پروژه 390109202 عمراني در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گرديد شهرداري تا سقف حداكثر مبالغ مندرج در نامه فوق الذكر مشروط به تنظيم صورت وضعيت قطعي اقدام نموده و ضمناً اعضاي شورا تأكيد كردند كه شهرداري در آينده قبل از هرگونه اقدام اجرايي در موارد مشابه با اخذ مجوز قبلي از شورا وارد مراحل فوق شوند و درغيراينصورت شورا از طرح اينگونه موارد در جلسات رسمي شورا خودداري خواهد كرد كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد. ( با 10 رأي ) ، مخالفين : آقايان حسين بيات و حاجعلي بحري ، غايب : آقاي سيدعلي مرزاني

 4- نامه شهرداري به شماره 26453/138 مورخ 15/8/92 درخصوص تأمين زمين جهت احداث ساختمان و استقرار فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان ملارد مبني بر توافق با جناب سرهنگ صفري در ارتباط با صورتجلسه شماره 1487/133 مورخ 28/1/91 في مابين شهرداري ملارد و شركت ملارد شير با زمين واگذاري از طرف شركت تعاوني مسكن كاركنان شهرداري ملارد از پلاك ثبتي 1506/43 با لحاظ نمودن ماده 55 قانون شهرداري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري به استناد بند 6 ذيل ماده 55 قانون با حفظ مالكيت شهرداري  مشروط به اينكه مصوبه قبلي شورا در اين رابطه لغو و فرجه زماني براي آغاز عمليات اجرايي حداكثر تا 6 ماه و جهت تكميل ساختمان حداكثر تا 30 ماه پس از تحويل زمين موردنظر لحاظ گردد كه اين پيشنهاد با رعايت ساير ضوابط و مقررات به تصويب رسيد. ( با 12 رأي ) ، غايب : آقاي سيدعلي مرزاني

 

5- نامه شهرداري به شماره 26693/178 مورخ 18/8/92 درخصوص اضطرار و نياز شهرداري مبني بر كسب امتياز بهره برداري از سيستم يكپارچه شهرسازي ، نوسازي ، اصناف و آرشيو الكترونيكي شركت صفارايانه كه به دليل تغيير مديريتها اين مهم صورت نگرفته است. حال اين مهم با درخواست جديد تا سقف مبلغ 000/000/600 ريال ( ششصد ميليون ريال) از محل اعتبارات ماده 5 رديف 20512 اداري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري به استناد مواد 4 و 6 آئين نامه مالي شهرداري از طريق مناقصه عمومي نسبت به اجراء و بهره برداري كامل از آرشيو الكترونيكي براي بهينه سازي سيستم اداري و تكريم ارباب رجوع با عقد قرارداد و    آغاز اجرا ظرف سالجاري اقدام بايسته به عمل آورد كه اين پيشنهاد شهرداري و نظريه شورا با رعايت ضوابط و مقررات به تصويب رسيد تا شهرداري در سال آينده به سيستم جديد آرشيو الكترونيكي مجهز گردد. ( با 9 رأي ) غايبين : آقايان سيدعلي مرزاني ، حسين بيات و خانمها الهه حيات بيني و نرگس مشعشعي

بيست و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 18/8/92 رأس ساعت 15 به صورت فوق العاده در محل شورا با حضور اعضا به ریاست آقاي سيدعلي مرزاني تشکيل كه پس از تلاوتي چند از کلام ا... مجيد دستور جلسه توسط منشي جلسه قرائت كه پس از بحث و تبادل نظر اعضاي شورا نسبت به انتخاب شهردار ملارد با توجه به توضيحات رياست شورا مبني بر اينكه انتخاب شهردار واجد شرايط در اولويت كاري شورا بوده در نهايت در جلسه امروز ميبايستي نسبت به انتخاب شهردار واجد شرايط از بين كانديداهاي منتخب اقدام شود كه در نتيجه اعضاي شورا پس از سخنان رياست شورا و تعدادي از اعضاي شورا مستند به تبصره ذيل بند يك ماده 71 قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدي آن انتخاب شهردار واجد شرايط ملارد پس از ساعتها جلسات شورا كه با حضور حداقل 28 نفر از كانديداهاي احراز سمت شهردار برگزار شده بود در جلسه امروز اقدام و در نتيجه آقای علي اكبر خراساني( با 13 رأی )مستند به تبصره ذيل بند يك ماده 71 و تبصره ذيل ماده 73 قانون شوراهاي اسلامي كشور به سمت شهردار ملارد انتخاب گرديدند كه اين انتخاب با رأي اعضاي حاضر در جلسه بعمل آمد و به تصويب اعضاي شورا نيز رسيد و مقرر گرديد رياست شورا مستند به تبصره 3 ذيل ماده 71 قانون شوراهاي اسلامي كشور جهت صدور حكم وزير محترم  كشور از طريق استانداري محترم تهران به وزارت كشور ارسال گردد./

بيستمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 13/8/92 در محل شورا با حضور اعضا و به رياست آقاي سيدعلي مرزاني تشكيل كه پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد دستور جلسه توسط منشي جلسه قرائت كه در ابتداي جلسه آقاي خراساني سرپرست شهرداري ملارد در ارتباط با نامه هاي مطروحه در دستور جلسه توضيحاتي را به صحن علني شورا ارائه نمودند و همچنين درخصوص سوالات اعضاي محترم شورا در رابطه با كارهاي در دست اقدام شهرداري پاسخ هاي لازم را به سمع اعضا رسانيده و در خاتمه به شرح ذيل تصميم گيري شد :

1- نامه شهرداري به شماره 25519/187 مورخ 7/8/92 درخصوص اتمام قرارداد اجاره بهاء به شماره 40171/187 مورخ 4/11/91 ملك آقاي احمد زارع جهت استقرار شوراي شهرستان ملارد مبني بر تمديد قرارداد مذكور با افزايش 10% اجاره بهاء در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با مبلغ اجاره بهاء سال قبل تا پايان سال جاري با رعايت ضوابط و مقررات و آئين نامه مالي شهرداري به تصويب رسيد.( با 11 رأي )

2- نامه شهرداري به شماره 25069/156 مورخ 4/8/92 درخصوص تمديد قرارداد اجاره ساختمان ثبت احوال واقع در روبروي دفتر امام جمعه ، بلوار رسول اكرم (ص) ، ملك آقاي نوروزي كه نامبرده حاضر به انعقاد قرارداد اجاره نبوده و خواستار تخليه و تحويل ملك مي باشند ، لذا با توجه به بند (( ز )) ماده 174 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصميمات لازم اتخاذ گردد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري نسبت به تمديد قرارداد ملك با مبلغ اجاره بهاء و شرايط قرارداد قبلي تا پايان سال جاري اقدام لازم و قانوني را بعمل آورد كه اين پيشنهاد با رعايت ضوابط و مقررات به تصويب رسيد. ( با 10 رأي )  

3- نامه شهرداري به شماره 19671/138 مورخ 17/6/92 درخصوص اعلام هزينه افطاري كاركنان نيروي انتظامي     در تالار آوين بمبلغ 000/569/210 ريال در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با توجه به وضعيت مالي شهرداري مورد مخالفت قرار گرفت و به تصويب نرسيد. ( با 8 رأي ) 

 4- نامه شهرداري به شماره 23153/130 مورخ 16/7/92 درخصوص مساعدت مالي به خانواده مرحوم ناصر احمدي از كاركنان حراست فيزيكي شهرداري بابت هزينه هاي برگزاري مراسم آن مرحوم به مبلغ پانزده ميليون ريال از محل اعتبارات ماده 2 رديف 210212 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با رعايت ضوابط و مقررات و آئين نامه مالي شهرداري به تصويب رسيد. ( با 11 رأي ) غايبين : آقايان سيدكاظم زماني و عليرضا جمور

5- نامه شهرداري بشماره 23609/145 مورخ 21/7/92 منضم به درخواست آقاي عليرضا محمدقلي زاده حق شناس مبني بر مساعدت مالي به مبلغ يك ميليون ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 41703 وظيفه خدمات شهري  در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداري به تصويب رسيد. ( با 11 رأي ) ، غايبين : آقايان سيدكاظم زماني و عليرضا جمور

6- نامه شهرداري به شماره 24723/163 مورخ 30/7/92 منضم به تصوير درخواست امور ورزشي معاونت فرهنگي و اجتماعي جهت تشويق 24 نفر از بازيكنان باشگاه فرهنگي ورزشي كه حداقل دو سال با باشگاه مذكور قرارداد داشته اند هر كدام به مبلغ 000/000/1 ريال و كادر فني به تعداد 4 نفر هر كدام به مبلغ 000/500/1 ريال جمعاً به مبلغ 000/000/30 ريال بصورت ماهيانه از محل اعتبارات پروژه هاي فرهنگي و ورزشي برنامه 36000 پروژه 360909202 پرداخت نمايد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با توجه به طرح آن در كميسيون فرهنگي ورزشي شورا مشروط به اينكه تا پايان فصل بازي اقدام شود با رعايت ضوابط و مقررات مورد موافقت قرار گرفت و به تصويب رسيد. ( با 11 رأي )

7- نامه شهرداري به شماره 24097/43837 مورخ 23/7/92 درخصوص پرداخت عوارض صدور پروانه خانم شهناز سعيدي فرد مودي پرونده 43837 به مبلغ 000/000/12 ريال از محل اعتبارات ماده 17 در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با توجه به طرح موضوع در كميسيون فرهنگي شورا مورد مخالفت قرار گرفت و به تصويب نرسيد. ( با 11 رأي )

8- نامه شهرداري به شماره  23460/168 مورخ 20/7/92 درخصوص درخواست موسسه قرآني ياسين مبني بر مساعدت مالي به مبلغ 000/000/20 ريال از محل اعتبارات برنامه 36000 پروژه 360909202 ( كمك به مدارس ، مساجد ، اماكن ورزشي ، راهيان نور و ساير) در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با توجه به طرح موضوع در كميسيون فرهنگي شورا با رعايت ضوابط و مقررات در قالب خانه فرهنگ به تصويب رسيد. ( با 10 رأي ) 

9- نامه شهرداري به شماره 25600/140 مورخ 8/8/92 درخصوص افتتاح حساب در شعبه بانك شهر بابت امورات بانكي و با عنايت به تسهيلات ويژه و همچنين گردش عمليات واريز و دريافت وجه به حسابهاي مفتوحه بانك مذكور در گذشته ، در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري حساب مذكور را جهت واريز درآمدهاي محلي و حساب هزينه هاي جاري شهرداري اقدام نموده و درخصوص حسابهاي خزانه مفتوح شده در بانك ملي كه اين حساب داراي ذيحساب مستقل برابر قانون محاسبات عمومي مي باشد كماكان عمليات مالي و پولي شهرداري مبني بر واريز وجوه مشترك از سازمان شهرداريها و وزارت كشور و ساير كمكهاي دولتي ادامه يابد. لذا افتتاح حساب شهرداري در بانك شهر در قالب شعبه مستند به تبصره ذيل بند 12 ماده 71 قانون شوراهاي اسلامي كشور به تصويب رسيد. ( با 10 رأي )

10- نامه شهرداري به شماره 20024/121 مورخ 19/6/92 مبني بر اينكه شهرداري در نظر دارد به استناد ماده 13 آئين نامه مالي شهرداريها محيط هاي تبليغاتي پلهاي عابر پياده را از طريق برگزاري مزايده عمومي به مدت يكسال به كانون تبليغاتي واجد شرايط به شرح جدول ذيل :

رديف

مكان پل هوايي

قيمت پايه براي يك مترمربع              لاين موافق به ريال

قيمت پايه براي يك مترمربع              لاين مخالف به ريال

1

سه راه انديشه

000/550

000/280

2

نبش خيابان دانش

000/300

000/210

3

نبش خيابان امام خميني (ره)

000/520

000/270

4

نبش پمپ بنزين ملارد

000/280

000/200

واگذار نمايد با توجه به طرح در كميسيون برنامه و بودجه شورا در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري با رعايت ضوابط و مقررات و به استناد ماده 13 آئين نامه مالي شهرداري به مدت يكسال مورد موافقت قرار گرفت و به تصويب رسيد. ( با 12 رأي )

11- نامه فرمانداري محترم شهرستان ملارد به شماره 5846/1/2947 مورخ 6/8/92 درخصوص ابهام در بند يك صورتجلسه شماره 14 شورا مبني بر عدم اعلام رديف اعتباري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد شهرداري نسبت به تأمين نظر فرمانداري اقدام لازم را بعمل آورد. ( با 12 رأي )                          

12- نامه فرمانداري محترم شهرستان ملارد به شماره 5849/1/2947 مورخ 6/8/92 درخصوص بندهاي دو ، سه ، چهار ، پنج و هفت صورتجلسه شماره 521 اين شورا درخصوص حذف حق مشرفيت مندرج در بند 4 ، موضوع در جلسه رسمي شورا مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گرديد از آنجائيكه به استناد ماده 30 آئين نامه مالي شهرداريها و وزارت محترم كشور همه ساله دستورالعملهاي ابلاغي براي راهنمايي شهرداريها براي تصويب عوارض حق مشرفيت كه در تعرفه عوارض مصوب شوراي اسلامي شهر ابلاغي به شهرداري درج گرديده و به تأييد استانداري محترم تهران نيز رسيده و شهرداري و شوراي اسلامي شهر برهمين اساس در ارتباط با عوارض حق مشرفيت مصوبات خود را تنظيم نمايد. علي ايحال براي تأمين نظر آن فرمانداري ناچاراً منبعد كلمه موردنظر به ارزش افزوده ناشي از طرحهاي تعريض و توسعه تغيير عنوان داده مي شود كه اين نظريه تأييد و به تصويب اعضاء رسيد. ( با 12 رأي ) 

13- پيشنهاد تعدادي از اعضاي محترم شورا درخصوص تشكيل جلسات مشترك تخصصي في مابين اعضاي شورا ، مشاور طرح تفصيلي (مهندسين مشاور باوند) و نمايندگان شهرداري ملارد مرتبط با طرح تفصيلي و جامع برگزار شود و درصورت لزوم در اين جلسات از مشاورين ديگري دعوت بعمل آيد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد اعضاء به تصويب رسيد. ( با 12 رأي )

 

14- مقرر گرديد جلسه بعدي بصورت فوق العاده در روز چهارشنبه مورخ 15/8/92 ساعت 10 صبح با موضوع ادامه روند انتخاب شهردار تشكيل گردد كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد. ( با 12 رأي )

نوزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر ملارد در تاريخ 6/8/92 در محل شورا با حضور اعضا و به رياست آقاي سيدعلي مرزاني تشكيل كه پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد دستور جلسه توسط منشي جلسه قرائت كه پس از بحث و تبادل نظر به شرح ذيل تصميم گيري شد : 

1- نامه شهرداري به شماره 24347/120 مورخ 27/7/92 مبني بر اينكه بخش قابل توجهي از بودجه شهرداري براساس درآمدهاي ناشي از عوارض صدور پروانه ساخت تنظيم و محقق مي گردد كه با توجه به ركود صنعت ساختمان در سالهاي اخير كه موجبات كاهش درآمد و ايجاد اختلال در اجراي برنامه هاي عمراني و ساير وظايف محوله شهرداري شده است ، لذا به منظور تشويق موديان در امر ساخت و ساز و اخذ پروانه هاي ساختماني درصورت پرداخت نقدي و يكجا مبادرت به اعطاي جايزه خوش حسابي به شرح ذيل نمايد :

1-1- مدت اعتبار اين لايحه پس از تصويب تا پايان سال 1392 تعيين مي گردد.

2-1- ميزان جايزه خوش حسابي درخصوص آندسته از مودياني كه حداكثر تا پايان آذر ماه سال 1392 مبادرت به پرداخت نقدي و يكجاي عوارض صدور پروانه نمايند معادل 16% و درخصوص ساير مودياني كه از ابتداي دي ماه سال 1392 تا پايان همان سال نسبت به پرداخت نقدي عوارض صدور پروانه نمايند معادل 12% خواهد بود.

3-1- ميزان جايزه خوش حسابي درخصوص اسناد وثيقه سپاري شده كه حداكثر تا پايان سال 1390 صورت گرفته معادل 10% و درخصوص اسناد وثيقه سپاري شده در سالهاي 91 معادل 12% و اسناد وثيقه سپاري شده در سال 1392 معادل 14% خواهد بود.

تبصره : موضوع جايزه خوش حسابي درخصوص اسناد وثيقه سپاري شده صرفاً درصورتي خواهد بود كه موديان آنها كليه چكهاي وثيقه سپاري شده درخصوص عوارض صدور پروانه خود را قبل از سررسيد و موعد مقرر بطور نقدي و يكجا بپردازند.در جلسه مطرح كه پس از بحث و بررسي و با توجه به حضور سرپرست محترم شهرداري ملارد در جلسه رسمي شورا و توضيحات مشروح و مبسوط ايشان در ارتباط با وضع بد درآمدي و هزينه هاي قابل توجه جاري و عمراني شهرداري اعضاي شورا در مقابل استماع صحبت هاي سرپرست محترم شهرداري با پيشنهاد رسيده و مطرح شده در جلسه علني شورا ، با توجه به سوابق امر كه همه ساله در مقاطعي از طرف شهرداري صورت مي گيرد و به استناد ماده 9 آئين نامه اجرايي نحوه وضع و وصول عوارض ، درخواست فوق با رعايت صرفه و صلاح شهر و شهرداري به تصويب رسيد. (با 12 رأي) 

2- نامه شهرداري به شماره 24385/118 مورخ 28/7/92 درخصوص درخواست سازمان خدمات موتوري مبني بر تحويل زمين به مساحت 14000 مترمربع (چهارده هزار مترمربع) و انتقال سازمان خدمات موتوري به خارج از محدوده شهري و با امعان نظر به لحاظ نمودن تبصره 6 ماده 55 قانون شهرداريها و موقعيت زمين مذكور در مجاورت و همعرض با سايت در حال ساخت و احداث سازمان اتوبوسراني از محل توافقات تعاوني معاونت دانشجويي واقع در سه بانده مارليك ضلع جنوبي ميدان ارتش بدين منظور اختصاص يابد كه اين امر باعث انتقال سازمان فوق با تمام ابواب جمعي خود به خارج از مركز جمعيتي شهر شده كه منجر به رفع معضل ترافيكي و جلوگيري از آلودگيهاي صوتي و زيست محيطي خواهد شد ، الزامي به نظر مي رسد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر و توضيحات سرپرست محترم شهرداري پيشنهاد فوق با رعايت ضوابط و مقررات و صرفه و صلاح شهر به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

3- نامه شهرداري به شماره 23282/17583 مورخ 17/7/92 درخصوص ارسال پرونده شماره 17583 منضم به توافقنامه تنظيمي في مابين نمايندگان تعاوني مسكن فرهنگيان و شهرداري ملارد مبني بر اخذ مجوز احداث 2000 مترمربع تجاري در يك طبقه و با عنايت به اينكه ملك موردنظر به مساحت 45638 مترمربع واقع در محدوده خدماتي شهر با كاربري مسكوني مي باشد به شرح ذيل اتخاذ تصميم گرديد :

1-3- مقرر گرديد درصورت موافقت از سوي مراجع ذيربط شركت تعاوني فرهنگيان ارزش افزوده ناشي از تغيير كاربري عرصه از مسكوني به تجاري و افزايش تراكم براساس نظريه كارشناس رسمي دادگستري ( مشروط به قيمت پايه هر مترمربع پنج ميليون ريال ) را علاوه بر ساير عوارض قانوني (فروش كاربري تجاري شناور و عوارض پذيره) را مطابق با آخرين تعرفه مصوب شوراي اسلامي شهر به حساب شهرداري واريز نمايد.

2-3- مقرر گرديد شهرداري پس از انجام مراحل فوق توسط مالك نسبت به صدور مجوز تجاري در يك طبقه به مساحت 2000 مترمربع به صورت 1800 مترمربع تجاري و 200 مترمربع مشاعات تجاري به نام تعاوني اقدام نمايد.

تبصره 1 : طبق مصوبات كميسيون ماده 5 حداكثر تراكم مسكوني در پلاك موردنظر 253% مي باشد و تعاوني مذكور متقاضي 4% تراكم مازاد تجاري مي باشد.

تبصره 2 : ضمناً مالك اختيار هرگونه تغييرات اعم از كاهش يا افزايش واحدها و ... را به كميسيون ماده 5 دفتر فني استانداري واگذار مي نمايد.

در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گرديد شهرداري پس از اخذ مجوز كميسيون ماده 5 استانداري اقدام و سپس نسبت به اجراي توافقنامه با توجه به نظريه كميسيون عمران شورا با شرط اينكه تعاوني نسبت به تأمين كل پاركينگ و همچنين درب ورودي تجاري ها به داخل مجتمع باز شود با رعايت ضوابط و مقررات مطروحه در طرح جامع شهر به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

 4- نامه شهرداري به شماره 23428/41368 مورخ 18/7/92 درخصوص ارسال پرونده شماره 41368 متعلق به آقاي اسماعيل اسدي (وكيل ) منضم به توافقنامه تنظيمي في مابين نامبرده و شهرداري ملارد مبني بر تغيير كاربري پلاك از باغات به تجاري اداري و با عنايت به اينكه ملك موردنظر به مساحت 1000 مترمربع واقع در محدوده خدماتي شهر با كاربري باغات مي باشد و با توجه به اينكه در طرح تفصيلي پيشنهادي كاربري مسكوني پيش بيني شده به شرح ذيل اتخاذ تصميم گرديد :

1-4- مقرر گرديد مالك اسناد مالكيت 40 مترمربع عرصه واقع شده در طرح تعريض كه معادل 4% از كل پلاك مي باشد را بدون اخذ غرامت به نام شهرداري ملارد منتقل نمايد.

2-4- با توجه به مساحت ملك ، مقرر گرديد قدرالسهم شهرداري كه برابر با 50% از كل پلاك مي باشد از سوي كارشناس رسمي دادگستري (به روز) ارزش گذاري و درصورت موافقت از سوي مراجع ذيصلاح                 مالك موظف به پرداخت آن مي باشد.

تبصره : مساحت واقع شده در طرح تعريض در قدرالسهم شهرداري قرار مي گيرد.

3-4- مقرر گرديد درصورت موافقت از سوي مراجع ذيربط مودي هزينه هاي مربوط به صدور مجوز ساخت كه شامل فروش تراكم و ساير عوارض قانوني مي گردد را مطابق با آخرين تعرفه مصوب شوراي اسلامي شهر به حساب شهرداري واريز نمايد.

4-4- مقرر گرديد شهرداري پس از انجام مراحل فوق توسط مالك نسبت به صدور مجوز ساخت به صورت زيرزمين : پاركينگ ، همكف : 60% سطح اشغال با كاربري تجاري و پاركينگ ، طبقات اول تا چهارم : 60% سطح اشغال با كاربري اداري به نام مشاراليه اقدام نمايد. در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر ، مقرر گرديد با توجه به نظريه كميسيون عمران شورا ، شهرداري قبل از اجراي توافقنامه قيمت كارشناسي شده قدرالسهم شهرداري را جهت اخذ مجوز مجدداً به شوراي شهر ارسال و نسبت به اخذ مجوز كميسيون ماده 5 استانداري تهران مشروط به رعايت كامل اصلاحيه ماده 101 قانون شهرداري و تأمين سرانه جايگزين توسط شهرداري و با رعايت ضوابط و مقررات اقدام نمايد كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

5- نامه شهرداري به شماره 20939/26618 مورخ 28/6/92 درخصوص ارسال پرونده 26618 از املاك واقع در سرآسياب ، خيابان موتورخانه ، خيابان امام حسين جنوبي با عنايت به بررسي پرونده مادر به شماره 66 و با توجه به اينكه ملك مذكور در پلاك ثبتي1439/43 واقع شده و پلاك ثبتي فوق الذكر طبق ماده 101 اصلاحيه قانون شهرداريها به صورت مجاز به 13 قطعه تفكيك شده و جهت كليه قطعات صورتمجلس و سند صادر گرديده است و هرگونه اقدام برروي قطعات مذكور صرفاً با ارائه سند ششدانگ امكانپذير مي باشد با توجه به تصوير صورتمجلس تفكيكي و نامه معرفي شده به اداره ثبت اسناد و مدارك ضميمه مي باشد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر و با امعان نظر به نظريه كميسيون عمران شورا مبني بر اينكه پيشنهاد شهرداري با اسناد عادي امكان پذير نيست به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

6- نامه شهرداري به شماره 22838/8763 مورخ 14/7/92 درخصوص ارسال پرونده 8763  با عنايت به درخواست امام جماعت محترم مسجد حضرت الزهرا (س) و مكاتبه فرمانداري محترم شهرستان ملارد درخصوص تخفيف عوارض بناهاي تجاري مغاير با پروانه مذهبي صادره در تاريخ 9/11/78 با امعان نظر به تعرفه عوارض مصوب سال 1392 صدور پروانه اماكن مذهبي بدون اخذ عوارض صورت مي گيرد ، ليكن اين معافيت از عوارض درخصوص بناهاي تجاري مساجد هنگام صدور پروانه يا هنگام صدور گواهي عدم خلاف موضوعيت نداشته و به تصويب نرسيده است با عنايت به مراتب فوق شهرداري در نظر دارد از محل اعتبارات مصوب در بودجه سال 1392 جهت كمك به مساجد بخش از بدهي مسجد حضرت الزهرا (س) را پرداخت نمايد در جلسه مطرح كه پس از بحث و بررسي و با توجه به نظريه كميسيون عمران شورا پيشنهاد شهرداري تا سقف 20% از محل پروژه اعتبارات بودجه سال 1392 شهرداري ملارد كمك به مساجد تأمين گردد كه اين نظريه با رعايت ساير ضوابط و مقررات و آئين نامه مالي شهرداري به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

7- نامه شهرداري به شماره 25195/163 مورخ 5/8/92 منضم به تصوير نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد و صورتجلسه مورخ 22/5/92 درخصوص تأمين هزينه هاي همايش پياده روي خانوادگي مورخ 10/8/92 به مبلغ 000/000/100 ريال (يكصد ميليون ريال) از محل اعتبارات برنامه 36000 پروژه 360909202 فرهنگي و ورزشي در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري تا سقف يكصد ميليون ريال با خريد و تأمين لوازم موردنياز و تبليغات با آرم شهرداري ملارد با رعايت آئين نامه مالي شهرداري به تصويب رسيد. ( با 11 رأي ) 

8- نامه شهرداري به شماره  24725/177 مورخ 30/7/92 درخصوص درخواست اداره كتابخانه هاي شهرستان ملارد مبني بر پرداخت نيم درصد درآمد سهم كتابخانه ها به مبلغ يكصد ميليون ريال به صورت علي الحساب از محل اعتبارات ماده 16 رديف 41603 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري تا سقف مبلغ يكصد ميليون ريال مشروط به اينكه تا پايان سال جاري هيچگونه درخواستي به شورا ارسال نشود مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداري به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

9- نامه شهرداري به شماره 24606/30957 مورخ 29/7/92 درخصوص ارسال پرونده ساختماني شماره 30957  جهت استرداد مبلغ 160/641/121 ريال (صدوبيست و يك ميليون وششصدوچهل ويك هزاروصدوشصت ريال) از محل حسابهاي مازاد سال قبل در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري مشروط به اينكه كارشناسان دست اندركار با موارد فوق دقت بيشتري را اعمال نمايند و شهرداري با افراد مذكور برخورد قانوني براساس قانون تخلفات اداري بعمل آورده ، لذا استرداد مبلغ فوق مستند به ماده 37 آئين نامه مالي شهرداري با رعايت ضوابط و مقررات قانوني به تصويب رسيد. ( با 11 رأي ) 

10- نامه شماره 3063/45 مورخ 29/7/92 آقاي حسين بيات احدي از اعضاي شورا و تعدادي از امضاءكنندگان  عضو شورا درخصوص الزام شهرداري ملارد به تأمين مكان لازم و مناسب جهت استقرار اعضاي شوراي اسلامي شهر ملارد با عنايت به افزايش تعداد اعضاء از 7 نفر به 13 نفر و كمبود فضاي مناسب براي دوره چهارم و فعاليتهاي مرتبط با شورا و شهرداري ، شهرداري ملارد مكلف است حداكثر تا پايان سال جاري نسبت به تأمين مكان لازم و مناسب براي استقرار شورا اقدام نمايد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر اعضاي شورا تأكيد نمودند كه اين مكان تا پايان آذر ماه سال جاري با توجه به تمهيدات بعمل آمده به انجام برسد كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد.( با 13 رأي ) 

11- نامه شماره 3062/67 مورخ 29/7/92 تعدادي از اعضاي شورا مبني بر تحقق بند نهم ماده 76 قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران و نيز حسن اجراي مفاد تبصره يكم ذيل ماده 55 قانون شهرداري ، شهرداري ملارد مكلف است آئين نامه اجرايي چگونگي و نحوه رفع سد معابر عمومي در شهر ملارد را حداكثر ظرف مدت 2 ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه تهيه و به شوراي اسلامي شهر ملارد ارائه نمايد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد فوق با رعايت ضوابط و مقررات به تصويب رسيد. ( با 13 رأي)

12- نامه شهرداري به شماره 25209/132 مورخ 5/8/92 منضم به تصوير نامه هيئت رزمندگان اسلام شهر ملارد درخصوص هزينه هاي برگزاري مراسم يادواره شهداي شهر ملارد در اول محرم با برآورد مبلغ 000/000/200 ريال  (دويست ميليون ريال) از محل اعتبارات برنامه 36000 پروژه 360909202 فرهنگي در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد فوق تا سقف 50% مبلغ مندرج در نامه (يكصد ميليون ريال) با رعايت ضوابط و مقررات به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

13- نامه شهرداري به شماره 25197/163 مورخ 5/8/92 درخصوص ( بند يك صورتجلسه شماره 488 شورا ) مساعدت مالي به باشگاههاي تحت اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد مبني بر مساعدت مالي به باشگاه شاهين طلايي بمبلغ 000/000/30 ريال (سي ميليون ريال) از محل اعتبارات برنامه 36000 پروژه 360909202 فرهنگي و ورزشي در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري تا سقف 50% مبلغ فوق 000/000/15 ريال (پانزده ميليون ريال) با رعايت ضوابط و مقررات به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

14- نامه شهرداري به شماره 25063/145 مورخ 6/8/92 منضم به تصوير درخواست آقاي محمدرجب قليان درخصوص مساعدت مالي با توجه به شرايط خاص نامبرده و معلوليت ايشان به مبلغ 000/000/2 ريال (دو ميليون ريال) از محل اعتبارات ماده 17 رديف 41703 وظيفه خدمات شهري در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري تا سقف مبلغ يك ميليون ريال با رعايت صرفه و صلاح شهرداري مستند به بند 10 ماده 55 قانون شهرداري به تصويب رسيد. ( با 13 رأي )

 

15- نامه شهرداري به شماره 25355/145 مورخ 6/8/92 درخصوص وضعيت نامناسب مالي و شرايط زندگي و معيشتي نامساعد خانم شيوا شفيعي علوي جه بابت اجاره ملك استيجاري نسبت به پرداخت مبلغ 000/000/50 ريال ( پنجاه ميليون ريال) از محل اعتبارات ماده 17 رديف 41703 وظيفه خدمات شهري كه با توجه به اظهار نظر احدي  از اعضاي شورا كه نامبرده با خانواده در كنار خيابان استقرار يافته است در جلسه مطرح كه با توضيحات سرپرست محترم شهرداري مبني بر اجاره يك واحد مسكوني با وديعه فوق بنام شهرداري باشد در جلسه مطرح كه پس از بحث و تبادل نظر پيشنهاد شهرداري به تصويب رسيد. ( با 12 رأي ) 

فیلم

محمد بهمنی شهردار ملارد در آیین الحاق منطقه ملارد قدیم به خیابان کشاورزان ازطریق آزاد سازی اراضی شرکت شاهد که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی انجام شد گفت: با...